Nog even een tussenstap gemaakt omdat de bestelde onderdelen intussen binnen zijn.
Keuze voor een voorbumper!
Ik heb een aantal opties gezien wat combinatie Element RC Enduro chassis en MST JP1 body betreft.
Voorbumper Element RC Enduro Ecto is een kanshebber. Maar wat smal.
Sommige gebruiken Axial SCX10 II CRC bumpers. De achterbumper daarvan past mooi, de voorbumper kan ook, maar vind ik wel heel basic.
Mooiste oplossing die ik gezien heb is een Gmade GS01 tube voorbumper. Met wat aanpassen ziet die er prima uit.
Maar ja. Waarom gebruikt niemand de MST CFX-W JP1 voorbumper? Die is perfect voor deze body.
Wel waarschijnlijk omdat het een compleet ander montagesysterm heeft als van een Element RC/ Axial SCX10 serie / etcetera.
Maar goed. Het heet tenslotte modelbouw, dus wat niet lijkt te passen maken we pas.
Voor nu dus bij Drifted.nl een MST voorbumper inclusief montagesteun en D-links besteld.
Daarna passen, meten, knippen, dremelen en bijsnijden en 1 deel op zijn kop monteren. En voila. Bewerkte MST montagesteun met MST bumper.
Zal als de body in kleur gespoten is en de grille er ook op zit misschien nog wat moeten finetunen. Maar voor nu vind ik het een nette oplossing.
Ik heb nog van een MST CFX project een MST achterbumper liggen die perfect lijkt te passen met de achterste body lijnen van de JP1 body. En MST levert zowel de voor als achterste bumper montagesteun in zelfde verpakking. Dus eens zien of we zelfde ook an de achterkant kunnen doen. En anders is de CRC achterbumper een mooie optie.