En dan is het tijd om de garage te gaan verven. Ik had nog een grote pot witte verf staan, dus dat wordt de kleur voor de buitenkant en de grondlaag voor de binnenkant. En dit kost tijd, verven, drogen, nieuwe laag en zo door. Je bent zo een paar dagen verder.
Bij Gamma stond bij de uitverkoopartikelen een pot met matte krijtlook verf, dus die is hierna op de binnenkant van de wanden geverfd. Op foto's ongetwijfeld lastig te zien, maar geeft net een effect van een gestucte muur.
Ook de vloer wordt geschilderd, al zal op een deel later de 3D geprinte vloerdelen worden geplakt. Waar de auto's komen te staan wil ik voor een uitstraling gaan van een betonnen vloer met een epoxy laag erover. Dus makkelijkste voor nu is de hele vloer gewoon met een verfroller verven. Bij de bouwmarkt een potje antracietgrijze lak meegenomen. Deze heb ik even laten staan. Normaal dien je goed de verf te roeren, dit heb ik express niet goed gedaan. Hierdoor waren de verfbasis en kleurstoffen een beetje los van elkaar. Na voorzichtig een beetje mengen hield ik dus een verf over die deels lichtgrijs, deels antraciet en deels zwart was met wat witte delen erdoor. Door dit te rollen leverde dit een beton effect op. De kleur is uiteindelijk redelijk uniform van kleur, maar je ziet ook kleur en tint verschillen. En in het echt lijkt het op een wat donkerdere gepolijste versie van een betonnen vloer. Weatheren uit een potje en in 1 keer verven