Blijkbaar kan in bepaalde situaties de achterste aandrijfas niet helemaal vrij draaien. Oplossing is vergroten van de inkeping, wat met een dremel snel gedaan was. Bovenste foto bij pijltje standaard situatie, foto eronder na aanpassing.

Tussendoor even de belettering van de banden weer netjes gemaakt. Ik doe dit altijd met een gel pen. Merk en type is Sakura Gelly Roll 06, XPGB#50, https://www.penstore.nl/nl-nl/sakura-ge ... medium-wit. Blijft behoorlijk lang zitten, uiteindelijk slijt het uiteraard wel. Maar is het snel weer bijgewerkt. Recht zoals het was en links het al bijgewerkte wiel.

Volgende stap in zoektocht naar meer flex. Dit keer een tip en 3D print design van Harley Designs. Tijdens zijn Ultimate Deadbolt budget build, heeft hij een High Clearance SCX10 Rear Crossmember ontworpen en het ontwerp beschikbaar gesteld via zijn website en Thingiverse.
De uitleg via zijn website:
Zijn build kun je hier vinden: http://www.harleydesigns.com/index.php/ ... -deadbolt/Rear Cross Member – 3d Printed High Clearance Crossmember – I designed this to gain 3-4mm more uptravel since I have my upper links raised to at the chassis for better anti-squat numbers. I have hosted the file for you to print yourself.
Zijn ontwerp hier: https://www.thingiverse.com/thing:2286216
En de Youtube playlist van Harleys Ultimate Deadbolt budget build:
Ik heb dus mijn 3D printer weer aangezet en dit onderdeel in PET geprint. Eerst even een foto van de standaard rear cross member. Eerst in normale schokdemper stand.

Hieronder zie je wat er gebeurd als de schokdempers volledig zijn ingedrukt. De linkhouder raakt dan de rear cross member en is de factor die de flex benadeelt.

Hier zie je de nieuwe Harley Designs rear cross member en als het goed is zie je direct het verschil.

Nog duidelijker wordt het als de schokdempers volledig ingedrukt zijn, op onderstaande foto kunnen ze niet verder. En zoals je ziet is er nog duidelijk ruimte over en raakt de linkhouder niet langer de rear cross member. En dat betekent dat ik dus in de toekomst meer flex uit de schokdemper setup kan halen en dat er nu geen beperkende factoren meer zijn aan het chassis.

De servo die gemonteerd zit is op zich helemaal geen verkeerde servo, maar analoog en niet waterdicht. Gemonteerd zit een Power HD 1501MG, een 17kg servo.
Ik heb toch deze geupgrade naar mijn standaard servo, die ik altijd op voorraad heb liggen. Een Power HD LW-20MG, wat een waterdichte en 20kg servo is. Uitstekend performende en goedkope servo. Ze zijn te koop in je locale hobbyshop en vrij goedkoop tot zeer goedkoop te vinden op Ebay, Banggood, AliExpress en via Hobbyking. Ik heb ze intussen in meer als 12 RC auto's zitten, crawlers, scalers en bashers, fantastische servo. Met een beetje zoeken kun je ze al vinden voor ergens tussen de 16 en 20 euro.

Intussen ook de hele vooras uit elkaar gehaald. Ook dit was geen slecht idee, opnieuw een paar verkeerde schroeven met de juiste nog in de doos en de tandwielen stonden volledig droog. Dus vet erin, opnieuw opgebouwd en het zit weer gemonteerd. Ook meteen de servo kabel netter weggewerkt als voorheen.

Volgende stap is de elektronica weer netjes aansluiten en klaar maken voor de meeting in Uden. Als het qua tijd nog lukt de verlichting in orde maken. Later ga ik nog de schokdempers herbouwen en upgraden. De nieuwe bumpers en wielen verwacht ik niet voor de meeting in Uden.