Heren, vraagje aan diegene die zelf een Phoenix 4-10 portal hebben gebouwd.
Bij de kit zit een adapter waar de spur op gemonteerd kan worden, dan vervalt
de slipperclutch. Is dit verstandig om te doen, pinion is 17 tands, clutch strakker
zetten gaat niet. Ik heb een nieuwe slipperclutch van Axial liggen die wat robuuster is.
Wat is wijsheid, kan de Dig-T versnellingsbak 2800 kV aan zonder slipperclutch
of crasht deze dan vrij snel.
Grtz Rob
Slipperclutch
-
- Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
- Locatie: Schiedam
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 60 keren
- Patrick
- Donateur
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
x 1
x 20
- Gegeven waarderingen: 318 keren
- Ontvangen waarderingen: 292 keren
Re: Slipperclutch
Het is denk ik vooral van belang of je de power/torque van die 2800KV ook gaat gebruiken.
Ik heb laatst een domme fout gemaakt. Een Hobbywing Fusion op mijn auto gemonteerd en de "Intelligent Torque Output" functie eens geprobeerd. Ik rijd al jaren met een slipper op zijn allerhardst aangedraaid (RC4WD, AXIAL, MST)
Dan slipt hij niet meer. En toen, zonder dat ik het in de gaten had, werd een aandrijfas gebroken als een sateprikker. k reed echt langzaam en zat met 1 wiel klem buiten zicht. De Fusion draaide mega langzaam maar draaide wel gewoon dwars door de aandrijfas heen.
Nu heb ik die functie uitgezet en is het als vanouds gewoon kijken naar wat je auto doet. Wat hij doet, doe je zelf en dan komt het wel goed.
De ellende van slipperclutches vind ik, dat het afstellen tijd kost en dat de werking ook afhankelijk is van zand, water en weer. Dan maar liever geen. Je ontwikkelt gevoel voor de motor, de auto en je zender. Dat houdt je auto heel.
Ik heb laatst een domme fout gemaakt. Een Hobbywing Fusion op mijn auto gemonteerd en de "Intelligent Torque Output" functie eens geprobeerd. Ik rijd al jaren met een slipper op zijn allerhardst aangedraaid (RC4WD, AXIAL, MST)
Dan slipt hij niet meer. En toen, zonder dat ik het in de gaten had, werd een aandrijfas gebroken als een sateprikker. k reed echt langzaam en zat met 1 wiel klem buiten zicht. De Fusion draaide mega langzaam maar draaide wel gewoon dwars door de aandrijfas heen.
Nu heb ik die functie uitgezet en is het als vanouds gewoon kijken naar wat je auto doet. Wat hij doet, doe je zelf en dan komt het wel goed.
De ellende van slipperclutches vind ik, dat het afstellen tijd kost en dat de werking ook afhankelijk is van zand, water en weer. Dan maar liever geen. Je ontwikkelt gevoel voor de motor, de auto en je zender. Dat houdt je auto heel.
-
- Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
- Locatie: Schiedam
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 60 keren
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten