Maar goed....Ik had me voorgenomen een heel bouwverslag te wijden aan deze kit, maar zoals altijd vergeet ik tijdens het bouwen nogal vaak fotos te maken.

Ik heb heel erg mijn twijfels over de G500 lexaan kap, en betwijfel ook, of ik er veel plezier van ga hebben. Ik ben niet zo'n Lexaan fan, en de G500 was ook niet echt een keuze. Maar ja. Voorlopig gaat hij er toch maar op.
Het CC-02 chassis is voor mij een erg positieve ervaring. Het doet me erg aan de CC-01 denken, maar bevat ook een hoop nieuwe elementen. Het ladderchassis is niet echt een ladderchassis, maar voelt wel super stevig aan.
Wel ook wat gekken dingen. Zo suggereert Tamiya een aantal delen van het chassis vast te lijmen. Blijkbaar is dat enkel om te voorkomen dat je bij het inbouwen handen te kort komt, maar desondanks is het zonder lijm ook prima te doen. Voordeel is dat je later de lengte van de auto nog kunt aanpassen zonder hak- en breekwerk.
De aandrijflijn loopt ongelooflijk soepel. Dit loopt zelfs nog zuiniger dan een CC-01.
Mijn CC-02 heeft deze afwijkingen:
- De ESC is een HobbyWing 1080.
- De banden zijn SDI Trail Doctors. De originele banden zijn maar ietsjes beter dan de harde CC-01 banden.
- De motor is een RC4WD 45T
- Een kogellagerset vervangt de nylonlagers.