We zijn al weer 5 jaar verder en doordat ik af en toe een "lijnbesturing" intik bij een zoekmachine komt daar dan zoiets als dit forumtopic uitrollen.
Interessant genoeg om me aan te melden, alhoewel ik op dit moment niets heb rond rijden....
Bij mijn voorstelrondje kun je zien wat ik zoal heb uitgespookt.
Nu ben ik benieuwd of de P-51 nog bij je op de kast staat of dat je er werkelijk vliegpogingen mee hebt ondernomen.
Mij viel op dat het neusje wat meer op een P-47 lijkt....
Leuk is het om het motor(tje) te zien.
Ik had een Wen Mac "Hot Shot", de directe voorloper hiervan. Testor had de hele boedel van Wen Mac overgenomen.

De mijne kwam uit een gecrashte Wen Mac "King Cobra" van een klasgenoot.

BIj mij ging hij op mijn eerste RC model, een Topsy van 80 cm spanwijdte.

Deze motor is een stuk feller dan de in de Cox ARF's gebruikte Bee's.
Ontwerper was Bill Atwood, dezelfde als van de Cox Tee Dee's. Nou, dan weet je het wel.
Liep overigens nog heel redelijk met weinig ( ~5%) nitromethaan.
Model had alleen richtingroerbesturing. heb je als beinner al je handen vol aan.
Kun je (als je weet hoe) alles met positieve G mee vliegen.
Spiraalduiken, daaruit loops, cuban eights, barrel rolls, enz.
Met een prutteled motortje een prima trainer, voluit een lekker wild ding....
Ik zou 'm nog altijd weer eens moeten bouwen
Met wedstrijd LB vliegen ben ik inmiddels klaar ( mag het, na 52 jaar?

)
Mijn laatste (800W elekto aandrijving, staat ook in m'n voorstelposting) voor het WK 2016 in Australië...
