Volgende update, naar beneden brengen van het zwaartepunt door de accu te verlagen. Het lange verhaal zie zelfde update bij mijn Traxxas TRX-4 Bronco:
viewtopic.php?f=10&t=727&p=12269#p12269 waar ook de linken staan hoe je dit bij jou TRX-4 kan doen.
Korte verhaal, zelfde update. 3D geprinte low CG Battery tray gemonteerd. Uit de Axial Wraith onderdelen voorraad twee klitteband accubevestigingsbandjes gehaald om de accu in deze nieuwe houder te kunnen monteren. Verder vergelijkbaar verhaal als bij mijn Bronco, er zijn voor een normaal formaat accu (in mijn geval 2S 5000mAh hardcase LiPo) kleine aanpassingen nodig.
Bij de
Defender zit alles net even anders. In plaats van extra gaten maken in de rails voor de cross member is hier de oplossing de cross member 180 graden draaien en dus achterstevoren monteren. Cross member monteer je normaal op 3 punten aan elke kant, nu alleen de voorste twee montagepunten, de achterste niet )of je moet extra gaten in je rails maken). De schokdemper hoepel of hoe dat ook heet monteer monteer je normaal op voorste montagepunt van de cross member. Doordat die naar achteren is geschoven monteer je je schroeven aan de binnenkant van je rails met een moertje. De cross member zelf zal je nog wat moeten inslijpen om benodigde ruimte te maken voor je accu.
Als je korte accu's gebruikt allemaal niet nodig, maar het is wel handig als je een accu van iemand leent tijdens een trail en dat is een lange dat die ook past. Het resultaat is een lager liggende accu.
En verder op de snorkel nog een 3D geprint roostertje aangebracht. Met wat aluminium verf accent op het gaas aangebracht.
Binnenkort de winch nog aansluiten en er waren 2 rubberen deurscharnieren afgevallen bij een trail (nieuwe besteld), na die updates is deze wel zo'n beetje klaar voor nu.