Vorige week een weekje in de Ardennen geweest. De TRX-4
Defender meegenomen om mee te kunnen crawlen en trailen, maar er dook een probleem op wat ik niet ter plekke kon oplossen. Het was me al opgevallen dat de
Defender soms schokkerig reed en en dan weer wel en dan weer niet snelheid had. Niet lang na eerste rit in de Ardennen begon de
Defender steeds moeilijker en langzamer te rijden. Eerst dacht ik zal de net opgeladen accu toch niet vol zijn. Maar ook 2 andere accu's gaven hetzelfde resultaat. Vrouwlief probeerde de
Defender nog even uit, maar er zat geen gang in en na een paar minuten wou hij niet meer voorruit of achteruit.
Dus de rest van de avond zitten puzzelen wat er toch aan de hand was.
Al snel erachter dat de motor doorgebrand is en dus dood. Maar wat heeft dit veroorzaakt? Na lang dubben, puzzelen en uitsluiten kwam ik er achter dat de beadlock velgen die een interne ring hebben alle vier net aanliepen tegen de portalkappen. En de frictie is de motor fataal geworden. WTT vlak voor de deur en wat nu?
Als je goed kijkt zie dat de beadlock binnenring net aanloopt op de portalkap.
Dus meteen maar een Holmes Hobby Trailmaster Sport 550 21T upgrade motor besteld, hopen dat die op tijd binnen is.
Daarnaast een MIP wide track kit besteld die 4mm extra spoorbreedte zal geven per wiel. Vandaag was deze MIP kit per post bezorgd, dus vanavond meteen maar gemonteerd.
Op zich stelt de montage weinig voor. 7 schroeven losmaken en 1 wielmoer en de portal ligt open.
Hier zie je het verschil. Boven de originele TRX-4 as, onder de MIP versie.
Alles weer terug gemonteerd dien je eerst een meegeleverde rode spacer ring te monteren. En voila 4mm verbreding.
En een vrijlopend wiel. Drie portals later een
Defender die straks met een nieuwe motor weer zal rijden zoals bedoeld. En een
Defender die nu 8 mm breder op de wielen staat.
Nu hopen dat de motor op tijd binnen is. Wanneer die vervangen is, is de
Defender WTT ready.