Cesco's Axial Wraith "True Fire"

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Cesco's Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 05 dec 2017 22:20

Onlangs mijn eerste crawler aangekocht na eerst een tijdje op dit forum en vele Facebook groepen te hebben meegekeken. Een gebruikte Axial Wraith. Ik had al even eders op het forum een melding geplaatst in de nieuw sectie. Maar zal hier het bouwverslag gaan bijhouden, of moet ik zeggen het verbouw/herbouw verslag?

Na lang meegekeken te hebben en vooral veel informatie inwinnen, is hier mijn eerste crawler/scaler/trailer of hoe je het ook wilt noemen. Soms lopen de zaken vreemd en zo ook hoe ik aan deze Wraith ben gekomen. Ik verkocht onderdelen aan iemand en het gesprek ging ook over scalers en crawlers en zo kreeg ik ineens deze Wraith aangeboden voor een interessant bedrag. Was weer van een vriend van de koper. Foto's en een beetje informatie gekregen en dus maar naar de verkopende vriend heengereden om te zien wat er nu precies te koop stond.

Er zit o.a. een 80t brushed motor op (een Carson die eigenlijk voor een Tamiya vrachtwagen bedoeld is), al een Power HD 20kg servo (helaas niet de blauwe waterdichte versie, maar de rode niet waterdichte) en het nodige aan aluminium aan de voorkant. Herkomst daarvan is niet helemaal duidelijk. Maar ik vermoed omdat verkoper regelmatig bij Tamico besteld dat dit van GPM vandaan komt. Accu al naar voren verplaatst, de manier waarop is denk ik wel voor verbetering vatbaar. Sluiting met een post elastiek kan denk ik beter. En een splinternieuwe 2s 5500MAh Lipo accu erbij. Receiver is de juiste voor mijn zender. Is dus in principe ready to run.

Algemene indruk is een goed begin, maar alles kan net even wat netter opgebouwd worden. Maar goed, voor minder als de prijs van een nieuwe kit hoor je mij niet klagen.

Ik ga deze wel naar mijn eigen smaak aanpassen en ik heb al de nodige onderdelen hiervoor besteld. O.a. Daniel's Wraith zal hierbij een inspiratie zijn, maar wel met mijn eigen twist.

Dan de foto's zoals aangekocht voor herverbouwing:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cesco op 20 mei 2018 01:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 05 dec 2017 22:43

Dan het plan. Ik vind het oranje thema wel wat hebben, maar ga het wel een ander vorm geven.

Als eerste de body, deze wordt vervangen door een Axial Wraith Poison Jeep body. Welke een FreqEsKinz wrap zal krijgen.
Het dak wordt vervangen door een uitvoering van Dinky RC. Knight Customs parts zijn ook besteld voor aanvulling op de body. Interieur zal ook aangepakt worden, hiervoor zijn wat spullen besteld. Uiteraard als Wild Willy liefhebber moet die er in komen als rijder. Ik weet dat Daniel dat ook gedaan heeft, maar al lang voor ik Daniels Wraith ooit gezien had was dat al het plan voor als ik ooit een Wraith zou kopen.

Het chassis zal helemaal uit elkaar gaan en opnieuw opgebouwd worden. De transmissie wil ik zo snel mogelijk uit elkaar halen om te zien of er plastic of al metalen gearing in zit. En in welke staat dat is. In geval van plastic zal ik de metalen gearing upgrade set van Axial zelf of van Boom Racing bestellen. De bedrading wil ik netter wegwerken en de verlichting updaten. En de naar voren geplaatste accu moet een betere bevestigingsoptie krijgen.

Onderstel zal qua oranje aluminium delen worden uitgebreid met nog meer oranje aluminium onderdelen, van Boom Racing en Topcad. Een set FastEddy Bearings zal zorgen voor een verse start qua lagers.

De Axial velgen worden vervangen door Axspeed beadlock velgen. Waren een koopje op AliExpress.

Qua electronica. De Axial ESC wordt vervangen door een Hobbyking WP1080, de 80T motor wordt vervangen door een Holmes Hobbies 35T motor en de huidige rode niet waterdichte PowerHD 20kg zal ik omruilen met een blauwe wel waterdichte PowerHD 20kg die ik nog op voorraad heb liggen.

Voor zover de plannen. Alles is besteld en het is nu vooral wachten tot alles geleverd is. Ik hoop alles voor de kerst binnen te hebben. Binnenkort meer.

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door daniel » 06 dec 2017 05:25

Mooi project.
Altijd leuk zo.n wraith.
Ga jou volgen ben benieuwd
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door johanv » 06 dec 2017 06:44

Ben ook zeer benieuwd!

Klinkt erg goed.
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Mud monkey » 06 dec 2017 22:12

Je neemt geen halve maatregelen Cesco :clap:
Het gaat Topie zo

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 17 dec 2017 22:37

De bestelde onderdelen druppelen langzaam aan binnen. Wacht nu voornamelijk nog op de body en de wrap decal.
Ik wacht even tot alles binnen is, zodat ik in 1x door kan bouwen.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 07 jan 2018 20:42

Body, sticker wrap en interieur is binnen. Vanmiddag begonnen met de Wraith uit elkaar te schroeven. En pas een 3D printer gekocht. Die staat nu nog wat onderdelen te printen voor de Wraith.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 09 jan 2018 22:29

Foto's van de progressie. Of moet ik zeggen van de demontage. De vorige eigenaar was trots op zijn Wraith en dat mag. Toch is er ruimte voor verbetering en denk ik dat sommige oplossingen wat beter en netter kunnen.

Bodydelen verwijderd.
Afbeelding

De oplossing van de vorige eigenaar om de accu voorin te monteren.
Afbeelding

De oplossing van de vorige eigenaar om receiver, ESC en verlichting achterin te monteren.
Afbeelding

Interieur gaat vervangen worden.
Afbeelding

Bedrading zal ik wat netter gaan monteren.
Afbeelding

Achterkant leeg.
Afbeelding

De stapel niet meer nodig wordt groter.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cesco op 09 jan 2018 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 09 jan 2018 22:33

Ik heb mijzelf pas een 3D printer cadeau gedaan. Ontwerpen moet ik nog leren, maar genoeg gratis ontwerpen te vinden op diverse websites. Dus als eerste een nettere oplossing gevonden om de accu voorin te monteren en om de rest van de electronica (ESC, receiver en verlichtinsmodule) voorin te monteren. Ook een stevigere servo montageblok gevonden en als we dan toch aan het printen zijn.

Wraith Spawn battery holder - https://pinshape.com/items/28637-3d-pri ... ery-holder

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is waar de demontage momenteel staat. Kooi is los van het onderstel, dus als de tijd het toelaat kan ik de kooi goed schoonmaken en dan de assen, tranny etcetera uit elkaar halen, schoon maken en opnieuw opbouwen. En de upgrades beginnen te monteren. Ik moet ook nog een paar dingen bestellen, zoals de receiver box.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cesco op 13 jan 2018 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door daniel » 10 jan 2018 07:42

Ziet er goed uit.
Mooie oplossing
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten