Koos heeft de kit versie gekocht, opgebouwd, kap gespoten, electronica erin en zo nieuw aan mij verkocht.

Ik heb de nog nieuwe electronica verwijderd (staat momenteel te koop in mijn verkooptopic) en er een Holmes Hobbies Trailmaster 550 27T motor ingezet, een Hobbywing WP-1080 ESC en een Killerbody lichtkitje. En zo zijn er intussen een aantal meetings mee gereden. Intussen de auto waar mijn oudste zoon Tom het liefst mee rijd, omdat deze het lichtst is van mijn auto's. Zo rijd mijn middelste zoon Daan het liefst met mijn Traxxas TRX-4 Defender en is mijn Axial Wraith de auto waar mijn jongste zoon Nick het liefst mee rijd. Zo heeft ieder zijn voorkeur.
Zo stond deze Axial SCX10.2 Jeep Cherokee er dus al die tijd bij. Overigens een probleemloze auto tot nu toe, al wil het lichtkitje nog wel eens kuren hebben.

Maar toch, op de een of andere manier steekt het me toch dat ik hem niet zelf heb opgebouwd. Ik kan toch niet de neiging onderdrukken om er een eigen draai aan te geven, ondanks dat ik al projecten zat heb lopen. Ook wil ik zeker weten dat het chassis echt goed is opgebouwd, dus die volledig nalopen staat op de planning. Alleen die body, op de een of andere manier is er iets dat me er niet aan bevalt. Het is niet zo zeer het model, niks mis met de Jeep Cherokee. De kleur was ik eerst niet helemaal weg van, maar ben er enerzijds nu aan gewend en anderzijds mis ik er iets aan. En die verbreders vind ik op deze body gewoon niet kloppen, of in ieder geval niet mijn stijl.
Dus kijken naar alternatieven. Wildste plannen weer, maar voor het je weet staat er weer een dure project auto. Mmmm, andere Cherokee body dan en overnieuw beginnen. Misschien een hardbody versie? Na een hoop nadenken besloten het over een andere boeg te gooien. Wat kan ik met deze body doen om die meer naar mijn smaak te maken. En hoe kan ik zo wie zo deze SCX10.2 aanpassen en upgraden zonder weer enorm veel kosten te maken. Na wat onderzoeken bleek dat er behoorlijk veel aan 3D print ontwerpen te vinden zijn en laat ik nou net een 3D printer hebben. Laat ik deze nu eens maximaal gaan inzetten.
Dus.. de Jeep Cherokee body gaat in de revisie en de SCX10.2 gaat verbeterd worden met zo weinig mogelijk kosten. Let's go!