Verenigingen, Organisaties en Meetings.

Alles wat niets met onze gemeenschappelijke hobby te maken heeft.
Mole-NLD
Donateur
Gegeven waarderingen: 279 keren
Ontvangen waarderingen: 62 keren

Verenigingen, Organisaties en Meetings.

Bericht door Mole-NLD » 09 feb 2025 22:23

Zoals door meerdere recentelijk besproken is hier op t forum is er best wat te melden over de organisatie van meetings, het vinden van de vrijwilligers en alles wat er bij komt kijken.

In de ideale wereld zou ik (en ik denk velen met mij) zien dat er af n toe n klein leuk dagje georganiseerd wordt voor n trailrit in n bos. Dat er een keer per jaar een forum-dag is zoals de laatste 'bij een boer in wamel' voor vrijwel kostprijs. Want dan is er ook ruimte voor grote dure en winstgevende evenementen zoals Axialfest in Amerika.

Maar, zoals door @Cesco aangekaart; grote groepen levert al snel problemen op met locale boswachters. Kleine groepen zijn voor sommige dan weer demotiverend en rede om niet te komen. En een gebrek aan vrijwilligers voor de opbouw en afbraak doet de organisatoren ook de das om als dat steeds dezelfde blijken te zijn.

@D40-1S Vulde dat aan (in een ander topic) over de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de organisatoren welke ook bezopen maten heeft aangenomen in de afgelopen jaren.

Beide comments kan ik me helemaal in vinden en herkennen.
Ik heb mijn functie als bestuurslid bij mijn vereniging neer moeten leggen omdat dit door mijn (zakelijke)verzekeraar werd geadviseerd en toen door medeaandeelhouders toe ben verplicht. Ik doe als vrijwilliger bij die club nog steeds veel, Het is een club van ruim 200 man en ik draai 1x per maand een dienst, ben bij vrijwel elk evenement en wedstrijd (wanneer ik kan) aanwezig om te assisteren. Het is gewoon pertinent moeilijk om vrijwilligers te vinden. We hebben daar ook bardienstmedewerkers nodig. een 'vrijwillige' dienst. Het probleem is dat bijna iedereen besloot om de dienst maar 'af te kopen' want da's makkelijk.

De maatschappij verandert. Bureaucratie neemt meer en meer de overhand. Er zijn steeds minder mensen bereid vrijwillig te helpen en degene die dat wel willen worden door de risico's die daaraan verbonden worden weggejaagd.

Wat ik wil zeggen is; hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik begrijp dat de kleine meetings er niet of zelden meer zijn en ik vind het jammer dat ik ze nooit heb mogen meemaken omdat ik pas recentelijk in de hobby zit.
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom