Hoi allemaal,
Ik ben woonachtig in Noord-Holland en heb onlangs een TRX-4M™ 1/18 Ford® Bronco aangeschaft. Samen met de Bronco heb ik een gimbal en camerakit van CADDX/Walksnail gekocht, evenals een Radiolink RC8X met daarbij een 5,8 GHz ontvanger voor het camerabeeld. Ook heb ik een ELRS TX en RX module erbij gehaald, omdat ik de voordelen van ELRS wil benutten in plaats van de standaard setup van Traxxas.
Het plan is om de Bronco te voorzien van een camera voor FPV/live feed (zonder goggles), zodat ik het wagentje kan gebruiken als inspectiewagen. De bedoeling is om de besturing via de ELRS-verbinding te laten lopen. Daarnaast wil ik de batterij upgraden naar een grotere capaciteit dan de huidige 750 mAh en overweeg ik een kleine ventilator in te bouwen.
De uitdaging is vooral om de standaard Traxxas ECM-2.5 setup te omzeilen. Traxxas lijkt niet erg open voor externe aanpassingen, dus ik zoek manieren om mijn ELRS receiver aan te sluiten, of misschien over te stappen op een bouwkit.
Ik kijk uit naar tips en suggesties.
Voorstellen en uitdaging met TRX-4M Bronco en ELRS setup
-
- Donateur
x 22
- Gegeven waarderingen: 75 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Voorstellen en uitdaging met TRX-4M Bronco en ELRS setup
Als eerste welkom.
Vrees dat er weinig ruimte in/op de TRX-M is en de 2.4 GHZ is lijkt mij alleen voor het besturen van de auto zelf .
Vrees dat er weinig ruimte in/op de TRX-M is en de 2.4 GHZ is lijkt mij alleen voor het besturen van de auto zelf .
-
- Member
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Hoi Sander,
Bedankt voor je reactie. Ik ben inmiddels via een Engelstalig forum op een interessante suggestie gestuit: de INJORA MB100-R80 Brushed Mini ESC 20A voor 1/24 en 1/18 RC Crawlers.
Daarnaast kwam ik ook hun nieuwe product tegen, dat er nog beter uitziet voor mijn setup: de INJORA Micro Brushless MBL32 ESC & 1721 Purple Viper Motor voor 1/18 TRX4M Ascent18.
Motor
Het blijkt dus dat er meer mogelijk is dan gedacht. Ik ga de ESC vervangen door een van deze opties en verwacht dat ik mijn ELRS RX hier makkelijk mee kan laten werken.
Bedankt voor je reactie. Ik ben inmiddels via een Engelstalig forum op een interessante suggestie gestuit: de INJORA MB100-R80 Brushed Mini ESC 20A voor 1/24 en 1/18 RC Crawlers.
Daarnaast kwam ik ook hun nieuwe product tegen, dat er nog beter uitziet voor mijn setup: de INJORA Micro Brushless MBL32 ESC & 1721 Purple Viper Motor voor 1/18 TRX4M Ascent18.
Motor
Het blijkt dus dat er meer mogelijk is dan gedacht. Ik ga de ESC vervangen door een van deze opties en verwacht dat ik mijn ELRS RX hier makkelijk mee kan laten werken.
- Mole-NLD
- Donateur
- Gegeven waarderingen: 279 keren
- Ontvangen waarderingen: 62 keren
Hey Michel, Lukt dit project al succesvol?
Wat voor inspecties voer je er mee uit (of ben je van plan er mee uit te voeren)
Wat voor inspecties voer je er mee uit (of ben je van plan er mee uit te voeren)
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom