Website van de winkel: http://www.toprc.nl.
Gekochte product: Hobbywing Quicrun Fusion 1800KV Brushless 2-1 Combo
Ervaring met betrekking tot de aankoop: Rond kerst 2020 hadden ze een actie op hun facebook pagina voor een Hobbywing Quicrun Fusion 1800KV Brushless 2-1 Combo, normale verkoopprijs: € 179 nu slechts € 129,-. Leek mij een nette aanbieding,
Besteld op 24-12-2020, beloofde levering direct. Eerst nog gebeld, is het op voorraad? Website zegt ja. Telefonische antwoord eigenaar is meer als genoeg. Dus dan mag je verwachten dat je het zeker de eerste week van 2021 wel in huis hebt. Maar al snel bleek dat ze iets verkocht hebben zonder voorraad te hebben. Aan de telefoon was gelogen over de voorraad.
En ik blijk niet de enige gedupeerde te zijn. Momenteel staat levering tegen de normale prijs met volgende leveringsvoorwaarde: Levertijd 3-7 dagen. Dat gaan ze ook niet halen, want er is geen voorraad. Of toch wel?
Dat hangt af van wie je spreekt bij TopRC. Volgens de eigenaar wel en wordt het dezelfde dag nog opgestuurd. Volgens de medewerker is er geen voorraad, staat bij de douane door Brexit. Als klant moet je steeds zelf informeren en word je van kastje naar muur gestuurd. Sommige hebben wel geleverd gekregen, zoals een aantal op dit forum. Maar ik zie toch ook wel reacties links en rechts dat een hoop nog wachten nop levering.
Het is nu 21-1-2021 en het zou volgens de eigenaar gisteren bij mij bezorgd worden. Maar nog niets geleverd. Vandaag informeren weer en volgens medewerker staat het nog steeds bij de douane, Brexit weet u wel beste klant. Levertijd onbekend.
Op de één of andere manier heb ik altijd pech bij TopRC. Nog nooit is een order soepel verlopen, altijd voorraad problemen. Als ik terugkijk op mijn orders daar, nog nooit is er iets wel op tijd of überhaupt geleverd.
Intussen een tweede Fusion via RCmart besteld. Goedkoper, gratis verzendkosten en binnen 3 uur na bestellen verzonden.... Komt zeer waarschijnlijk ook eerder aan vrees ik. Je wil juist in deze tijd onze locale hobby shops steunen, maar moraal van het verhaal is dat bestellen in buitenland vaak sneller verloopt en goedkoper is.
Korting: actieprijs
Aanbeveling voor anderen: Nee!
Waarom niet?
Als je iets aanbied in een actie, zorg dan dat je ook voorraad hebt. Als je zegt voorraad te hebben lever dan uit.
Score?
Tja, wat moet je hier nou voor score aangeven? Oordeel zelf maar.
Update 21-1-2021: Als je op hun Facebook pagina de vraag stelt wanneer je order geleverd word wordt die vraag door TopRC verwijderd.......

Mail gestuurd met annulering order, verzoek retourbetaling binnen 24 uur.
Update 22-1-2021: Geen antwoord gekregen. Mail is nog ongelezen. Geen retourbetaling.
Update 25-1-2021: Eindelijk een reactie van TopRC. De binnen 24 uur terugbetalen is volledig genegeerd. Order is geannuleerd. Belofte dat ze aankoopbedrag terug betalen. Dat heeft nog een dag geduurd voor het op mijn rekening stond. Geen excuses of iets. Ja. Het word afgedaan op de Brexit. Voorraad was er overigens ook nog niet.
Intussen via Hobbyking op 21-1-2021 ook een Hobbywing Fusion 1800KV besteld. Deze is geleverd op 25-1-2021. Een niet NL hobby shop lukt het dus wel via hun EU warehouse. Frappant. Zie ook mijn shop review in Hobbyking topic. Verschil verder. De Fusion was goedkoper bij Hobbyking en gratis verzendkosten in tegenstelling tot TopRC.
Oordeel zelf of steunen van een NL hobby shop voor jezelf de meest betrouwbare manier is om snel geleverd te krijgen. Het is toch apart dat een buitenlandse shop sneller kan leveren als een NL hobby shop.