Met mijn verjaardag voor de deur kreeg ik twee weken geleden van mijn vrouw de vraag wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben.
Wat meteen een dilemma was want wij mannen hebben altijd wel een "klein" lijstje.
Mijn lijstje viel nu wel mee zeker rekening houdend met een budget van ongeveer 150 tot 200 euro.
Nu zullen velen denken dat dat een behoorlijk bedrag is dat klopt al heeft mijn vrouw het wel eens bonter gemaakt (kaartje formule 1 spa francorchamps met hotel overnachting als voorbeeld)
Maar goed op mijn lijstje staat bijvoorbeeld de Lego icons Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole,
Een goede winch en andere velgen met banden voor mijn TRX4 crawler,
Maar ook staat er al een tijd een short course truck op mn lijstje.
Vorig jaar had ik mijn peilen er al op gericht maar toen kwam er een mooie Carisma SCA 1E 1981 Range Rover op mijn pad 2de hands maar in uitstekende conditie.
Nu ging mijn zoekactie naar een leuke niet al te pijnlijk in de portemonnee truck.
Allereerst kijken we bij de verschillende rc winkels wat er 2de hands aangeboden word.
Bij Toemen werd ik aangetrokken door een Arrma Mojave Grom 380 brushed maar met hobbywinkel brushless moter en regelaar plus traxxas zender en ontvanger.
Ik vond dit wel een interessante combinatie enkel is een basher 2de hands een risico dus kijken wat de nieuwprijs is.
Met 170 euro viel dat wel mee.
Na verschillende video's te hebben gekeken op de Arrma website en YouTube was het wel duidelijk dat de brushless Arrma Mojave Grom 223S BLX een veel betere keuze zou zijn.
De Arrma Mojave Grom 223S BLX heeft standaard metalen tandwielen en metalen drive shafts, aluminium met olie gevulde schokbrekers, met olie gevulde diffs, en de DSC Dynamic Stability Control.
Nieuw prijs 260 euro 2de hands nog niet aangeboden.
Wel krijg je er dan een accu met oplader (een 2 cell 1400 mAh 7,4 volt accu met een Spectrum S10 smart oplader)en 4 penlite batterijen erbij, letterlijk een ready to run pakket.
Dan toch maar eens kijken of we met medewerking van Marktplaats de portemonnee niet wat dikker kunnen maken en ja hoor een oude telefoon verkopen was voldoende.
En dan de kleur uitkiezen:
De zwart mat zwart met goud accenten vind ik erg bruut maar word zonder accu en oplader geleverd dus die viel af.
De wit met blauw is wel vet maar de teal (groen blauw) met wit en roze, die kleuren sprongen al van de foto's en video's af dat moest hem worden.
Bij Bol.com besteld geleverd door de trxxs-winkel.nl.
Waarom niet direct is mischien heel slecht maar met Bol.com select scheelt het toch de verzendkosten en je hebt een spaar programma.
We zijn per slot van rekening Hollander.
Gisteren (lees zaterdag 1 maart) werd hij door de pakket bezorger afgegeven 3 dagen eerder dan Bol eerst had aangegeven.
Vandaag voor het eerst even in de straat losgelaten maar wat een beest zeg.
Ondanks dat ik nu nog maar met de standaard meegeleverde accu rij kan er ook een 3S accu in waarmee hij de 50 mph moet kunnen halen wat zo'n 80 kilometer per uur is gaat hij op de 2S ook bloed snel.
Kortom ben ik heel blij met deze Mojave
Het kleine formaat is erg prettig en de Dynamic Stability Control doet het erg goed.
Waar we bij de andere auto's vaak hebben dat ze in een bocht met hoge snelheid gaan rollen blijft deze netjes met 4 wielen aan de grond gekleefd.
Ondertussen heeft de firma Toemen de 2de hands Mojave verkocht ik hoop voor de koper dat het geen miskoop is en dat hij of zei er net zoveel plezier mee gaat hebben als dat ik met deze ga hebben.
Verjaardagscadeau
- Mole-NLD
- Donateur
- Gegeven waarderingen: 279 keren
- Ontvangen waarderingen: 62 keren
Re: Verjaardagscadeau
Ja de groms zijn leuk.
Ben stiekem wel benieuwd hoe mijn oude maar gemodificeerde t doet in vergelijking met de nieuwe stock 223s.
Ben stiekem wel benieuwd hoe mijn oude maar gemodificeerde t doet in vergelijking met de nieuwe stock 223s.
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom