Mole-NLD's RC's

In de showroom kun je je hele verzameling laten zien in 1 topic.
Gebruikersavatar
Mole-NLD
Donateur
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 feb 2024 18:29
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 146 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Mole-NLD's RC's

Bericht door Mole-NLD » 03 feb 2024 23:49

In 2024 begonnen met de RC hobby.

Allereerst een TRX4M Defender in de mooiste kleur: groen.
Daarna volgde de SCX24 Power Wagon, ook in het groen. (Ik vond de 'forrest service' stickers tof)

Al snel begon het toch wat te kriebelen, die grote jongens, die grote accu's. En volgde er een Slash 2WD BL-2S.
Voor de diehard RC fans een 'traag ding'. Nou... bloedsnel als je t mij vraagt. Kei leuk ding om mee te spelen. Maar crawlen is toch meer mijn ding, wat rustiger, technischer en er komt voor mijn gevoel meer kunde bij kijken dan vol gas rijden en hopen dat er niks stuk gaat.

De TRX4, hij is er. De familie is compleet.
Ik heb nu 2 mooie minicrawlers voor mijn binnenbaan (een voor mij en een voor mijn verloofde of bevriende bezoeker die het ook wel eens wil proberen) De slash voor het grove buitenspeelgeweld. En de TRX4 waar ik vandaag voor t eerst mee ben buiten geweest voor het lekkere trailen en crawlen.
Bijlagen
IMG_8720.JPG
Deze gebruikers waarderen Mole-NLD voor dit bericht:
Garry (04 feb 2024 10:02)
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1189
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 526 keren
Ontvangen waarderingen: 612 keren

Re: Mole-NLD's RC's

Bericht door coopertje » 05 feb 2024 08:14

Mooie collectie :dance:

Gebruikersavatar
Mole-NLD
Donateur
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 feb 2024 18:29
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 146 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Re: Mole-NLD's RC's

Bericht door Mole-NLD » 11 feb 2024 11:00

Dankje Coopertje.

En aangezien dit een draadje is en niet een enkelmalig bericht, toch weer even wat updates delen!
Zo heb ik afgelopen week n paar doosjes mogen ontvangen van zowel de winkels in Uden als Nieuwegein.
IMG_8986.JPG
Om Kevin Talbot te quoten: "Oh it's Christmas every day!"
IMG_8987.JPG
De inhoud: Mooi spul of nie!
Help: Ik snap niet waarom als ik de afbeeldingen in de text toevoeg ze gekanteld worden weergegeven...
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S

Gebruikersavatar
Mole-NLD
Donateur
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 feb 2024 18:29
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 146 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Re: Mole-NLD's RC's

Bericht door Mole-NLD » 11 feb 2024 11:04

Project 4M Defender
The mini with great ambition

De meest recente update op de 4M is binnen. Een echt wiel achterop in plaats van dat plastic kapje.
Het kapje ziet er goed uit hoor en is natuurlijk een stuk lichter en dus beter voor het crawlen. Maar zoals te zien gaan we met deze 4M meer voor een scale-look dan ultime crawlbaarheid.
(Ik denk dat ik er nog een nodig heb dus... Ik begin wel in te zien hoe die dingen bij sommige mensen vermenigvuldigen)

Waarom komen de afbeeldingen wel normaal rechtop als ik ze gewoon als bijlage toevoeg en niet in de text plaats?
Bijlagen
IMG_8989.JPG
IMG_8988.JPG
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S

Gebruikersavatar
Mole-NLD
Donateur
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 feb 2024 18:29
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 146 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Re: Mole-NLD's RC's

Bericht door Mole-NLD » 11 feb 2024 11:30

Even een klein beetje afwijkend van dit forum, maar toch onderdeel van mijn RC's.
(dus dan mag dat hier in de showroom toch gewoon?)

Project Slash
The 2WD that could

Mijn eerste grote RC. Echt super leuk speelgoed. Maar ik vond dat die bij scherpe bochten erg veel last had van het open differentieel. Of zoals ze in het engels zeggen: My slash was "diffing out". Met andere woorden: gewicht verplaatst naar de buitenkant van de bocht, tilt binnenste wiel op, raakt tractie kwijt en al het motorvermogen gaat verloren omdat dat wiel als een malle rondspint terwijl het wiel met grip stil staat... Beetje google en youtube zoekwerk en wat vraagstukken op reddit verder, vond ik mijn antwoord.

Ik wilde namelijk een soort LSD (Nee, niet de drugs, maar: Limited Slip Differential) Simpele uitleg: open diff met automatische lock functie.
Geen full lock diff want dat is hopeloos. En het open diff was ook ellende.

Problemen:
  • * Slash heeft geen geseald diff, dus olie lekt er uit. Maar olie is wel vrijwel de enige manier om mijn wens te realiseren.
    * Geen zin om een sealed diff te kopen van traxxas ter waarde van de auto... En aftermarkets schijnen alsnog te lekken.
    * Locked diff is goedkoop en beschikbaar, echter dat is niet wenselijk gezien de rijkarakteristieken die daarbij horen.
De gevonden oplossing:
Een dikke 'olie'. Die nog wel enige draai vrijheid bied, maar niet te veel. Dik genoeg zodat deze (hopelijk) niet te snel uitlekt.
Ik ben gegaan voor de 1 million weight, welke normaal gebruikt word in de centerdiff van 4x4's. 20 million leek mij te extreem, en was bang dat 500k of lager zou lekken.

Vrijdag avond lekker aan de slash gesleuteld, diff gevuld (zie fotos) en gisteren een paar proefrondjes gereden, 7600mah accu leeg gereden op verschillende ondergronden; asfalt, klinkers, gras, en modder.

Conclusie:
De 'olie' (zover het olie genoemd mag worden, het is knap dikke stroop) werkt goed! Op nat asfalt en klinkers is het wel een beetje opletten met je 'triggerfinger'. Maar als je met beleid werkt kun je nog heel snel van 0-100% throttle gaan zonder te spinnen. Bochten zijn met wat oefening veel beter en sneller te nemen dan met het open diff, in mijn ogen veel voorspelbaarder. Wel denk ik dat je op hard nat wegdek af zou kunnen met een lichtere olie.
Off road daarentegen is het geweldig! Beste dat ik gedaan heb en adviseer het iedereen. (Weet niet of er hier veel mensen zijn met een Slash of andere 2WD 'basher', maar doe het!)
Bijlagen
IMG_8995.JPG
Stap 1: sloop uw auto.
IMG_9004.JPG
Bah. dat moet eerst goed schoon!
IMG_9006.JPG
Na de grote schoonmaak, klaar voor montage en vullen
IMG_9007.JPG
Eerste beetje 'olie' er in.
IMG_9008.JPG
Rijkelijk gevuld en klaar om weer dicht te schroeven
IMG_9010.JPG
En hij zit weer in elkaar
IMG_9054.JPG
Na even lekker te hebben buiten gespeeld had die wel weer een douche nodig bij thuiskomst. (inmiddels glimt ie gelukkig weer)
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S

Gebruikersavatar
Mole-NLD
Donateur
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 feb 2024 18:29
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 146 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Re: Mole-NLD's RC's

Bericht door Mole-NLD » 11 feb 2024 11:48

Project TRX4
Sandy the Landy

Laatste update van deze week. En de gaafste als je t mij vraagt.
De TRX4 heeft een volledige lampenset gekregen, met extra bumper led bar. De pro module en bluetooth link voor in de TQi transceiver.

De verlichting is daarmee dus vanaf mijn telefoon te bedienen! Hoe gaaf is dat.

Montage was redelijk simpel, ik heb er alleen wel een tijd over gedaan omdat ik de kabels zo netjes mogelijk weggewerkt wilde hebben, alsof het af fabriek al zo zat.


PS:
Het enige dat ik nog mis is de high/low setting op de extra bumper led bar...
Volgens traxxas moet je de 8083 kit kopen en de 4" high/low adapter gebruiken en in poort 4 steken, de bar zelf zit in 3. (Nou kan ik me niet voorstellen dat er iets heel moeilijks in die adapter verwerkt zit, er loopt immers maar 1 kabeltje naar de ledbar.) Maar kan iemand me vertellen wat? of ben ik gedoemd die hele set te moeten kopen voor een stom adaptertje?
Bijlagen
IMG_8945.JPG
Goodies!
IMG_9021.JPG
SPAGHETTI!
IMG_9023.JPG
Om de kabel mooi weg te werken heb ik wel de servo's moeten loshalen. Maar het resultaat mag er wezen.
IMG_9024.JPG
Ook hier de kabels voor de motor en MAX link netjes weggewerkt.
IMG_9032.JPG
Staat toch wel heel gaaf he, zo'n bumper ledbar.
IMG_9034.JPG
De bekabeling van de bar en lier weer mooi weggewerkt.
IMG_9049.JPG
De 'rock-lights' in de fenders.
IMG_9058.JPG
Het werkt!
IMG_9062.JPG
Hello darkness my old friend.
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1189
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 526 keren
Ontvangen waarderingen: 612 keren

Re: Mole-NLD's RC's

Bericht door coopertje » 12 feb 2024 08:16

Flink bezig zo te zien. Ik ben mijn badkamer aan het verbouwen, dus weinig hobbytijd momenteel...

"Help: Ik snap niet waarom als ik de afbeeldingen in de text toevoeg ze gekanteld worden weergegeven" Ik gebruik zelf FastStone Image Viewer. Het is omslachtig, eerst een preview hier op het forum, als ik zie dat de fotos gedraaid zijn dan open ik die fotos in fastStone, rotereer hem een paar keer zodat de orientatie goed is, opslaan en opnieuw oploaden. Het heeft iets te maken met een ander definitie van de orientatie die opgeslagen is bij de fotos. @Patrick heeft dat ooit eens uitgezocht...

Patrick
Donateur
Berichten: 2025
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 287 keren
Ontvangen waarderingen: 256 keren

Re: Mole-NLD's RC's

Bericht door Patrick » 12 feb 2024 08:21

coopertje schreef: 12 feb 2024 08:16 Flink bezig zo te zien. Ik ben mijn badkamer aan het verbouwen, dus weinig hobbytijd momenteel...

"Help: Ik snap niet waarom als ik de afbeeldingen in de text toevoeg ze gekanteld worden weergegeven" Ik gebruik zelf FastStone Image Viewer. Het is omslachtig, eerst een preview hier op het forum, als ik zie dat de fotos gedraaid zijn dan open ik die fotos in fastStone, rotereer hem een paar keer zodat de orientatie goed is, opslaan en opnieuw oploaden. Het heeft iets te maken met een ander definitie van de orientatie die opgeslagen is bij de fotos. @Patrick heeft dat ooit eens uitgezocht...
Ik heb er zelf nooit last van gehad, maar forumleden met een Android wel. Het heeft te maken met de EXIF informatie in de fotos en dat deze niet goed geinterpreteerd wordt door het forum. Vroeger zette ik voor forumleden nog weleens een foto recht. Dat is inderdaad veel werk en omslachtig.
Deze gebruikers waarderen Patrick voor dit bericht:
coopertje (12 feb 2024 08:22)

Gebruikersavatar
Mole-NLD
Donateur
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 feb 2024 18:29
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 146 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Re: Mole-NLD's RC's

Bericht door Mole-NLD » 12 feb 2024 10:29

Ja ben lekker aan t hobbyen in de weekeinden. Al klinkt een nieuwe badkamer ook wel lekker.

Hmm, appart ik heb geen android apparaten. ik zal eens kijken naar die FastStone viewer.
Maar om nou de mods te vragen alle foto's te draaien... heel lief als ze het doen hoor, maar het zou mij gaan vervelen!
Deze gebruikers waarderen Mole-NLD voor dit bericht:
coopertje (12 feb 2024 12:40)
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1189
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 526 keren
Ontvangen waarderingen: 612 keren

Re: Mole-NLD's RC's

Bericht door coopertje » 12 feb 2024 12:42

Mole-NLD schreef: 12 feb 2024 10:29 Ja ben lekker aan t hobbyen in de weekeinden. Al klinkt een nieuwe badkamer ook wel lekker.

Hmm, appart ik heb geen android apparaten. ik zal eens kijken naar die FastStone viewer.
Maar om nou de mods te vragen alle foto's te draaien... heel lief als ze het doen hoor, maar het zou mij gaan vervelen!
Ik heb ook geen Android apparaten en hetzelfde issue. Toen Patrick nog moderator was, was hij zo goed om het te doen, ik leg liever uit hoe je het zelf kunt doen :D
Deze gebruikers waarderen coopertje voor dit bericht:
Mole-NLD (12 feb 2024 13:00)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 275 gasten