arkonide, Even voorstellen

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
arkonide
Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2018 10:48
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

arkonide, Even voorstellen

Bericht door arkonide » 10 apr 2018 11:02

Hallo allemaal,
Mijn naam is Karel en kom uit Hengelo (O) Ik heb als nickname Arkonide. Ik ben Vutter met een deeltijdbaantje erbij. Puur uit privacy overweging gebruik ik geen volledige naam op welke openbare site dan ook.
Maar goed dit ter inleiding:
Ik ben sinds 8 jaar weer begonnen met modelbouw, in het bijzonder varende scheepsmodelbouw.Ik ben lid van de MBVDN in Hengelo. Onze locatie is aan de Tuindorpvijver te Hengelo.Sinds kort hebben we een andere locatie erbij gekregen waar veel minder water maar veel meer terrein aanwezig is. Dus heb ik eens rond gekeken wat de mogelijkheden zijn. Zit er aan te denken om een Crawler 1:10 aan te schaffen. Ben nog zoekende naar een type. Weet nog niet zeker wat ik van een Crawler
verwachten moet of wat ik er mee doen wil. Ga maar eerst eens kijken naar de messe in Dortmund. Verder wil ik eens gaan kijken bij verenigingen of clubs die met deze hobby bezig zijn. Ik weet nog niet precies waar ik op letten moet bij aanschaf. hetzij gebruikt via bv. marktplaats of een nieuwe.

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Even voorstellen

Bericht door daniel » 10 apr 2018 11:46

Welkom Karel op het forum
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Even voorstellen

Bericht door Cesco » 10 apr 2018 13:12

Welkom Karel.

De messe in Dortmund is een leuke beurs inderdaad. Vorig jaar niet heel veel crawlers gezien, maar aan de andere kant. Er was zoveel te zien. Verenigingen of clubs vind je niet echt binnen deze RC tak, vooral via dit soort forums en Facebook groepen. Meetings zijn er dan wel weer regelmatig. Ik ben er zelf ook nog niet zo heel lang geleden ingerold.

Je hebt eigenlijk 3 variaties, trail, crawlers en scale. Vaak loopt het door elkaar. Binnen het relatief vlakke Nederland neigt het toch vaak meer naar scale en trail met wel wat crawl eigenschappen. We zijn wat meer bos en heuvelrijders dan echte rockcrawlers, wat logisch is gezien het Nederlandse landschap.

In ieder geval zul je hier genoeg info en voorbeelden kunnen vinden en je eigen style kunnen ontdekken.

Wat je veel voorbij ziet komen is van Traxxas de TRX-4, van Axial de SX10.2, Wraith of Bomber, van MST de CFX en CMX, wat Tamiya soms en soms wat RC4WD en Vattera. Dan denk ik dat je het gros wel te pakken hebt. Allemaal leuk om mee te starten. Ik zou zeggen, bedenk voor jezelf of je meer een rijder of bouwer bent, wilt starten met ready-to-run of een bouwkit en hoe scale je bij de eerste wilt gaan. Wij adviseren je dan graag.

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 598 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Even voorstellen

Bericht door johanv » 10 apr 2018 15:56

Welkom!!!!
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Gebruikersavatar
Freddy
VIP
Berichten: 1750
Lid geworden op: 27 mei 2017 21:48
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 87 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Even voorstellen

Bericht door Freddy » 10 apr 2018 17:44

Hej Karel welkom
alias Joehoncho

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Even voorstellen

Bericht door Gert-Jan » 10 apr 2018 18:47

Wekom Karel,

Er zijn hier meer botenbouwers hoor. Deze hobby gaat er prima mee samen.

(je achternaam had ik trouwens binnen 10 seconden op het www gevonden :mrgreen: )
Printjunkie :mrgreen:

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2071
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Even voorstellen

Bericht door Mud monkey » 10 apr 2018 20:25

Welkom Karel
Bedenk eerst goed wat je met je auto wil doen en hoe je er mee wil rijden dan komt model en merk van zelf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten