Een tijdje geleden ben ik begonnen met het verzamellen van de onderdelen .
Intussen is geariveerd :
-de bestuurder in de persoon van "Arnold"-

-Het chassis , een Axial SCX10-

-De zender , een 6 kanaals Carson-

Het leuke is als je met zo'n project gaat beginnen , je allemaal oude foto's door moet spitten en je ineens het verleden weer opnieuw gaat beleven .
Ik was in die tijd veel werkzaam voor de Recreatieve van Peter Mastenbroek en wat wij hoofdzakelijk deden was het organiseren van 4x4 evenementen . Zoals 4x4 vakantie's , toerritten in Nederland en natuurlijk de 4x4 spektakels op afgehuurde terreinen zoals zandafgravingen en motocrasbanen .
Hier een foto waar wij een promotiestand hadden tijdens een strandspektakel (de linker Laro was van mij) :

Hier foto's van de Achterhoekrit :


De Drentherit :



Dit was op Autotron Rosmalen :

Mijn Laro was een 110 diesel , ex radio wagen van de Engelse Marine gestationeerd in Noorwegen , daarom zat het stuur dus gewoon links .
Omdat de wagen speciaal was gebouwd voor de Marine , die er ook kustlandingen mee deden , was hij uitgerust met verzwaarde chassis balken , geen turbo want die sneuvellen als je die in het koude zeewater dompeld en een standkachel die zo was aangesloten dat hij het koelwater warm hield (80 graden) maar ook de mini c.v. radiatoren die achter in waren gemonteerd , ook zat er een koelwater leiding door de dieseltank en werd ook de rijaccu verwarmt . Het nadeel was alleen dat hij wat aan de zware kant was . Ik heb de geschiedenis van mijn wagen destijds helemaal uitgeplozen en wat bleek , op het moment dat het gedonder in Joegoslavie begon werd de wagen verscheept naar Joegoslavie omdaar de de blauwhelmen van de V.N. te helpen dus werd de wagen wit gespoten . Toen daar de boel begon te bedaren begon het gedonder in Kosovo de Engelse Marine werd toen daar heen gestuurd maar dit was een invasie macht dus moest hij weer groen zwart worden geschilderd , dit hebben ze dus letterlijk in het veld met de kwast gedaan . Ik snapte , nadat ik deze informatie had gekregen , ineens waarom er zo veel verschillende kleuren en dikke lagen verf op de wagen zaten . De verf bladerde en aan alle kanten vanaf maar ik heb nooit de moeite genomen om hem opnieuw in de verf te zetten , iedereen herkende mij gelijk aan mijn oude barrel , die overigens technisch in een perfecte staat verkeerde en voor zien was van een 1500W geluids installatie . Pas toen ik hem na 8 jaar trouwedienst wou verkopen heeft hij een verfbeurt gehad omdat ik hem aan de straatstenen nog niet kwijt kon .
Hier hoe hij er uitzag na mijn schilder(rol)beurt :



De Land-Rover stoelen had ik vervangen , ik zat op Suzuki Swift GTI stoelen :

Ik moet nog even wachten op de body maar , ik kan nu al wel beginnen met het chassis .