Cesco's Axial Wraith "True Fire"

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 23 feb 2018 00:02

Dank je allemaal. Tom (Kylian), er staat nog een TRX-4 in de garage op zijn beurt te wachten, leef je uit om daar mee te beginnen ;).

Goed, het zijn hele kleine stapjes momenteel, met name omdat het veelal schilderwerk is dat veel laagjes op een klein oppervlak schilderen is. Ik ben de rijders momenteel aan het schilderen en intussen op niveau aangekomen dat alleen nog met een speld de details te schilderen zijn.

Voor wie ook eens een Tamiya Wild Willy rijder echt heel echt wil schilderen, hier staat een hele handige handleiding: https://www.tamiyaclub.com/willy.asp . Van primer tot oogvocht schilderen is ongeveer 20 lagen verf opbouwen ;). Laatste, dat oogvocht staat niet beschreven maar is simpel te doen. Als je de ogen klaar hebt plaats je voorzichtig een druppel Tamiya X-22 clear op de oogbollen. Hoofdje achterover laten en ook zo laten drogen en een flinke druppel laten drogen. Effect is dat na droging het oog vochtig lijkt, zeker als je verder matte verf hebt gebruikt voor de huidskleur en zo.

Ik heb de lijfjes intussen afgeschilderd, de hoofdjes zijn bijna klaar. De baclava (helmmuts) en de helm zelf moeten nog. Gezichtjes zijn klaar zo. Racepakken op de lijfjes eerst zwarte strepen in alle plooien geverfd. Dan wit erover heen. Plooien zijn dan al een fractie donkerder. Over het wit een grijze washtechniek laag gedaan om zo vuil te simuleren. In zo een open auto wordt zo een wit racepak natuurlijk snel vuil. Kraagjes en nog wat accenten aangebracht. Kleine decal. Op de handschoenen een subtiel man c.q. vrouw kleuraccent aangebracht. Is al weer aardig gelukt.

Afbeelding

Omdat niet het schilderen, maar steeds goed laten drogen (zodat de kleuren niet door elkaar gaan lopen) het langste duurt. Tussendoor verder met andere dingen die nog moeten gebeuren.

Als eerste de NOS fles afgemaakt en gemonteerd. Geschilderd met o.a. chroomverf en aangekleed met wat decals die ik nog had. De bevestigingsvoetjes korter gemaakt, zodat het nu lijkt of de NOS fles verzonken gemonteerd zit. De hoek van het slangetje is met een heatgun voorzichtig onder een andere hoek gebogen. NOS fles komt van een Tamiya Wild Willy sprue.

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat details van middenconsole en race klokken. Alles is straks verlicht. Met wat styrene zijn bekerhouders en frisdrank blikjes gemaakt en van antenne buis zijn rietjes gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Het interieur is dus bijna af, maar ik ga nog 1 detail aanpassen. Aan de passagierskant komt nog een werkende voltmeter verwerkt. Idee heb ik hier vandaan: . Ik ben in afwachting van de bestelde voltmeter om dit detail af te maken. Ik zal zo snel kunnen zien hoe de status van de accu is en het geeft een extra leuk detail.

Ook al een start gemaakt met de voorkant van de Wraith. Ook die gaat aangepast worden. Ik ga een Axial Jeep Wrangler Wraith-Poison Spyder Rock Racer body gebruiken, echter zal die niet in de blauwe kleur blijven. Ik ga die aan de buitenkant zwart spuiten en daarna wrappen. De grille zal verwijderd worden en vervangen worden door een Knight Customs Jeep grille voor een Wraith. Ook komen er andere koplampen in.

Afbeelding

Iemand die kan raden wat dit wordt?

Afbeelding

Afbeelding

Mudmonkey zocht een standaard Axial Wraith bumper, ik zocht iets dat de koplampen niet qua aanzicht blokkeerde en ook eventueel een bijpassende look zou geven. Wat de standaard bumper wel gaat doen. Plus ik wil nog een lier/winch kwijt en die is intussen ook gekocht. En Mudmonkey bood een geschikte bumper te koop aan, dus een ruil was snel afgesproken. Bij Dirk (Mudmonkey) zeer gastvrij ontvangen, lekker over de hobby gepraat en de ruil is gedaan. Dirk blij, ik blij.

Afbeelding

Morgenavond weer verder schilderen aan de rijders en die af zien te krijgen.

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2071
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Mud monkey » 23 feb 2018 16:47

Howdy Cesco hij word echt mooi :clap:
Daniël krijgt er een geduchte concurrent bij :whistle:
En ja het was ff gezellig mooi kletsen over onze hobby :lol:

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door daniel » 23 feb 2018 18:39

Heel erg gaaf gedaan.
Ze zullen mooi bij elkaar passen de wraiths
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 23 feb 2018 19:57

Ja, die foto gaan we maken hoor Daniel. Dit weekend weer lekker door bouwen.

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 598 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door johanv » 23 feb 2018 20:31

:o Gaaf project! Leuke bestuurderpoppetjes zijn dat!
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Gebruikersavatar
Heike
Donateur
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 okt 2017 09:36
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Heike » 24 feb 2018 19:11

Echt mooi Frank.
The sky is the limit.
Groetjes van Bokkie uit Zwolle

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 26 feb 2018 22:36

Dank je Johan en Heike.

Intussen weer een stukje verder gekomen.

Dashboard uitbreiding gemaakt. Een voltmeter verstopt in het dashboard.
Op Thingiverse een behuizing gevonden. Moest een klein beetje aan bijvijlen, maar daarna paste het. Voltmeter waterdicht gemaakt met plastidip. Daarna in de behuizing. Stukje lexan op maat gesneden als displayglas en even met Tamiya PS-31 Smoke Window Tint wat getint. Vervolgens in de decal voorraad gezocht en van een velletje dashboard stickers wat details weggeknipt en die geplakt. Zodat het op een device voor de bijrijder lijkt.

Voltmeter: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 9078288012
Case for electonic voltmeter: https://www.thingiverse.com/thing:921463
Decals: http://www.freqeskinz.com/race-day-accent-packz/

Afbeelding

Even getest met een kleine Lipo:
Afbeelding

Stukje dashboard weggeknipt en wat shoegoo later. Dashboard handvat naar beneden verplaatst.
Afbeelding

En de rijders zijn ook klaar na een hoop schilderwerk. In de stoel vast geschroefd. En voorzien van een set gordels die ik via Ebay heb aangeschaft. Is dit het resultaat. En kan het hele interieur weer de rolkooi in.

Afbeelding

Afbeelding

En girls will be girls, dus de handtas moest mee van Wanda. Hoe onpraktisch het ook is in een crawler.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door daniel » 27 feb 2018 07:32

Heel erg gaaf gedaan
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Cesco » 27 feb 2018 11:12

Nog even details van de rijder hoofdjes. Bij de dame is de neus wat versmald met de dremel en zijn er jukbeenderen duidelijker gedremeld. Verder de ogen een beetje meer amandelvormig geschilderd, wat make up en wimpers schilderen en dan krijg je al een vrouwelijkere look. Helmpjes afgemaakt met een visier. Enerzijds voor een extra scale accent. Anderzijds om de gezichtjes een beetje tegen vuil straks te beschermen, dus werkelijk functioneel. Visier heb ik een template voor en snij ik uit een blister sheet die ik ooit van een verpakking heb gehaald. Je hebt wel eens van die doosjes waar een doorkijkvenster in zit, dat doorzichtige stuk plastic is ideaal. Dun, niet te dun, makkelijk te knippen/snijden en te buigen. Twee gaatjes en 2 M2 schroefjes om het te monteren.

Van grondlaag tot laatste detail in de ogen zijn al gauw tot 20 laagjes schilderen. Laatste details doe ik met een speld. Meeste laagjes gaat in de ogen zitten. In de ogen druppel ik dan als laatste laag een Tamiya X-22 clear, dat is een vloeibare glans blanke lak. Zo krijg je een nat ook effect. Rest laat ik meteen zo, maar om de verf wat beter te beschermen is de rest met een matte blanke lak behandeld.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Heike
Donateur
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 okt 2017 09:36
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Axial Wraith "True Fire"

Bericht door Heike » 27 feb 2018 11:57

Nu wordt mij het begrip, plastische chirurgie ook duidelijk :D
The sky is the limit.
Groetjes van Bokkie uit Zwolle

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 266 gasten