Deze brommert staat nu even op stal....
Wat te doen op een winterse dag....

Mijn RC-projectjes zijn af, dus wat te doen...? En toen bracht mijn dochter voor mijn verjaardag iets van een kerstmarkt uit/in Duitland mee. Een bouwpakket..., van een motor met zijspan.

Alles is van hout, 380 onderdelen, enkele elastiekjes, enkele rubberen bandjes, en veel tandenstokers.
Leuk! Moet in 5 uur te bouwen zijn.... Aan de slag dan maar. De bijgeleverde omschrijving is heel erg goed. Alle onderdelen zitten in grote platen die je er alleen nog maar hoeft uit te drukken. De pasvorm van alle onderdelen is perfect. Komt geen lijm aan te pas (behalve als je een onderdeeltje breekt). Goeie ogen of een goede bril is wel nodig. Uiteindelijk gelukt in ongeveer 8 uren.

Voorvork, achterbrug, zijspanwiel, en zadel, zijn geveerd. Stuur kan draaien. En de zijspan is af en aan te koppelen. Ook heel leuk is dat het ook nog eens kan rijden. Je kan hem opwinden. Als je hem dan start, kan het ongeveer 3 meter rijden (met aandrijving op achterwiel EN zijspanwiel). Je ziet dan zelfs ook de zuigers in de cilinders nog eens bewegen.