Patrick's Loyota
-
- Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
- Locatie: Schiedam
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 51 keren
Re: Patrick's Loyota
Goed bezig, een vraagje: waarom laat je die boutjes met zoveel overlengte zitten?
-
- Pro Member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
- Locatie: Hoog-Keppel
- x 1
- Gegeven waarderingen: 106 keren
- Ontvangen waarderingen: 106 keren
Re: Patrick's Loyota
Wordt strak!
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording
-
- Donateur
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 290 keren
- Ontvangen waarderingen: 261 keren
Re: Patrick's Loyota
Uiteindelijk wordt dat nog opgelost. Maar heb daar een maatje voor nodig wat op het moment van bestellen niet voorradig was. Maar komt nog wel goed. De hele auto gaat ook nog wel helemaal een keer uitelkaar voor uitlijnen assen, loctite aanbrengen etc.Arrma racer schreef: ↑19 jul 2023 09:37 Goed bezig, een vraagje: waarom laat je die boutjes met zoveel overlengte zitten?
-
- Donateur
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 290 keren
- Ontvangen waarderingen: 261 keren
Re: Patrick's Loyota
De afgelopen paar dagen ben ik vooral bezig met klooien en proberen.
De centershaft van TFL was totale crap. Mijn wagen leek er wel een nitro van te worden. Ongelooflijk veel herrie.
Daarna de aandrijfas van een SCX10-3 ingekort, dat ging iets beter. Maar nog niet naar mijn zin. Duur grapje.
Voorlopig zit er nu een el cheapo MST aandrijfas in. Goedkoopste en de beste oplossing.
Bij de G-Speed club beveelt men mij een "DLUX Cut to length" aan. Iemand een idee waar je dat in Europa kunt krijgen?
RC-HP.de heeft er eentje op voorraad, maar die is voor 4mm assen. Ik zoek de 5mm variant.
De MST center shaft: Vandaag de body een proefpassing gegeven. Ook dat viel flink tegen. Het voorwiel zat op een acceptabele plek. Officieel te ver naar voren, maar ivm wat ik nog met de auto van plan ben, was dat alleen maar goed.
Het achterwiel zat alleen veel te ver naar voren en zat helemaal niet in het midden van het spatbord.
Een snelle aanpassing was er niet bij. De voorwielen naar het midden van het spatbord was geen optie. Alle links zijn natuurlijk custom made en het draadeind zit op de rod gedraaid.
Langere rod ends misschien? Niets in de bakjes.
Op naar Toemen....
Zoals altijd staat de winkel weer afgeladen vol en hangen de muren ook vol met alle onderdelen van hoofdzakelijk Traxxas.
Na lang zoeken, want de sortering is crap daar, heb ik de TRX8958 en de TRX8647 gevonden. Daarmee heb ik de achterkant van de wagen genoeg kunnen verlengen.
Proefpassing: Ik gebruik op de foto nog de mount/slider van G-Speed, maar deze zit te hoog naar mijn gevoel. Het bed zweeft 1,5 cm boven het chassis. Dat moet er gewoon op liggen.
De volgende stap wordt dus het ontwerpen van een eigen slider, die de body zo'n 1.5 cm dropped. Dan weten we tenminste zeker dat de banden helemaal niet meer passen in de spatborden.
Tot de volgende.
De centershaft van TFL was totale crap. Mijn wagen leek er wel een nitro van te worden. Ongelooflijk veel herrie.
Daarna de aandrijfas van een SCX10-3 ingekort, dat ging iets beter. Maar nog niet naar mijn zin. Duur grapje.
Voorlopig zit er nu een el cheapo MST aandrijfas in. Goedkoopste en de beste oplossing.
Bij de G-Speed club beveelt men mij een "DLUX Cut to length" aan. Iemand een idee waar je dat in Europa kunt krijgen?
RC-HP.de heeft er eentje op voorraad, maar die is voor 4mm assen. Ik zoek de 5mm variant.
De MST center shaft: Vandaag de body een proefpassing gegeven. Ook dat viel flink tegen. Het voorwiel zat op een acceptabele plek. Officieel te ver naar voren, maar ivm wat ik nog met de auto van plan ben, was dat alleen maar goed.
Het achterwiel zat alleen veel te ver naar voren en zat helemaal niet in het midden van het spatbord.
Een snelle aanpassing was er niet bij. De voorwielen naar het midden van het spatbord was geen optie. Alle links zijn natuurlijk custom made en het draadeind zit op de rod gedraaid.
Langere rod ends misschien? Niets in de bakjes.
Op naar Toemen....
Zoals altijd staat de winkel weer afgeladen vol en hangen de muren ook vol met alle onderdelen van hoofdzakelijk Traxxas.
Na lang zoeken, want de sortering is crap daar, heb ik de TRX8958 en de TRX8647 gevonden. Daarmee heb ik de achterkant van de wagen genoeg kunnen verlengen.
Proefpassing: Ik gebruik op de foto nog de mount/slider van G-Speed, maar deze zit te hoog naar mijn gevoel. Het bed zweeft 1,5 cm boven het chassis. Dat moet er gewoon op liggen.
De volgende stap wordt dus het ontwerpen van een eigen slider, die de body zo'n 1.5 cm dropped. Dan weten we tenminste zeker dat de banden helemaal niet meer passen in de spatborden.
Tot de volgende.
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- wesley
- Donateur
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 24 jun 2019 20:45
- Locatie: loon op zand
- x 3
- Gegeven waarderingen: 93 keren
- Ontvangen waarderingen: 275 keren
-
- Donateur
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 290 keren
- Ontvangen waarderingen: 261 keren
Re: Patrick's Loyota
Dat zijn de kunststof delen die aan de zijkant van het chassis hangen. In dit geval waar ook de schroefjes van de body in gaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten