Injora D90

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 11 jul 2023 19:36

Beetje spullen binnengekregen de laatste weken. Alleen de lier was wat later dus die staat nog niet op de foto's. Met het inbrengen van Marty als bestuurder begaf de rugleuniung het. Dus maar weer het interieur eruit. Rugleuning met een paar parkertjes en wat lijm weer vastgezet en het houdt prima. Wel blijkt dat Marty van een jongetje naar een man is gegroeid want hij is net te lang voor het mooie. Maar ja, ik hoef niet te rijden... :lol: .
Verder had ik nog banden liggen maar zoals te zien worden die raps vervangen voor 114mm exemplaren. Wel vind ikzelf de wielen mooi passen bij de kleur van de body.
Voor- en achterbumper gemonteerd met enig drevel-werk voor de bumperhouder voor. Anders komt de wielbasis niet goed uit en komt de body iets naar voren. staat de bumper ook iets beter. De mistlampen in die voorbumper zijn touwens ook een dingetje: er zitten, zoals gebruikelijk, kleine parkertjes bij om de lampjes met houdertje vast te zetten. Alleen zijn de gaten voor die kleine schroefjes 3mm groot....dat gaat het dus niet worden. Vastlijmen is het devies. Wel een berichtje achtergelaten voor de Ali-verkoper. Maar die zal het denk ik wel een wordt zijn........
Vanmiddag de binnenschermen ontvangen. De voorste zit redelijk snel: iets smaller gemaakt, wat uitgesneden hier en daar. Maar de achterste komt in een zwaar conflict met de bouw van de body: de hoekige 'uitbouw' naar binnen toe (snap-ie het nog) zit de ronding van het scherm in de weg. Dus wat gaat het worden? Stuk uit het scherm wordt een dingetje want dan is de sterkte eruit. Dan moet er nameijk ook een deel uit het 'vlakke' gedeelte weg (waar je van de zijkant tegenaan kijkt zeg maar). Dat gaat er denk ik niet uitzien. Ofwel ik haal het stuk uit de bodem van de bagageruimte en leg er een koffer of tas o.i.d. op. Ik ga daar nog ff over nadenken. Aan de ene kant is dat wel de 'mooiste' oplossing die het minst zichtbaar is. Hoop ik. Ook ga ik tzt de framerails maar zwart lakken. Iig daar waar het teveel opvalt (zoals bij de voorschermen).
Afijn: straks even de lier erop (hopen dat het 'even' is) en later deze maand de bandjes maar bestellen. Gelukkig geen beadlock velgen met honderd en tig schroefjes ;). En daarna de elektronica. Even sparen voor de HW Fusion SE en dan de standaard motor in de HB Defender.

Afbeeldingbody_08 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeeldingbody_09 by Jurjen Fellinger, on Flickr

AfbeeldingBody_07 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeelding003 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeelding002 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeelding001 by Jurjen Fellinger, on Flickr

AfbeeldingSpatscherm_02 by Jurjen Fellinger, on Flickr

AfbeeldingSpatscherm_01 by Jurjen Fellinger, on Flickr
Deze gebruikers waarderen JurjenF voor dit bericht (totaal 5):
Cesco (11 jul 2023 19:48) • Patrick (11 jul 2023 20:28) • ericvanb (11 jul 2023 21:48) • johanv (12 jul 2023 11:08) • coopertje (13 jul 2023 08:04)
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Patrick
Donateur
Berichten: 2026
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 288 keren
Ontvangen waarderingen: 256 keren

Re: Injora D90

Bericht door Patrick » 11 jul 2023 20:30

Mooi ding geworden! Denk inderdaad dat de nieuwe banden hem af gaan maken.
Deze gebruikers waarderen Patrick voor dit bericht (totaal 2):
ericvanb (11 jul 2023 21:30) • JurjenF (12 jul 2023 10:00)

Gebruikersavatar
ericvanb
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2023 09:55
Locatie: Teteringen
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Injora D90

Bericht door ericvanb » 11 jul 2023 21:59

Netjes Jurjen!
Die velgen maken het wel af, net als vriend Marty trouwens. ;)

Bij mijn exemplaar heb ik de fenders vervangen door een iets minder lompe variant, en heb ik de stand van de schokbrekers aangepast om het wat natuurlijker te laten ogen. Bandjes die ik heb gebruikt, zijn 100mm maar ik twijfel aan net een maatje meer (ik kan wel een paar foto's plaatsen, maar wil je topic niet kapen. :?).

Heb je, behalve andere bandjes, nog meer op de planning staan?
Deze gebruikers waarderen ericvanb voor dit bericht:
JurjenF (12 jul 2023 10:00)

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 12 jul 2023 10:08

Bedankt voor de reacies. Doet me goed. Een topic kapen? Nee, daar heb ik geen last van.
Ik heb onder mijn Cherokee 114 mm banden en die heb ik even visueel getest ( :D ) en dan worden de wielkasten mooi gevuld zonder aan veer- of stuurruimte in te boeten. Ook nog heel even aan 2.2" velgen gedacht maar dat weer laten varen. Was op de Cherokee ook niet zo'n succes en dus weer verkocht. En of er nog meer op de planning staat? Wil nog wel een motorsimulatie inbouwen. Denk ik nog over na. Verder is deze auto redelijk af. Of ziet iemand nog iets wat erop of eraan kan?
En de planning verder? Mijn vrouw vind het wel mooi zo. Maar ja: als je de smaak van bouwen en tunen te pakken hebt.... :lol:
Zit nog wel hard te denken aan de HB-R1001 Bronco maar daar heb ik op YouTube ook een heel negatief filmpje van gezien. Die zet ik nog even in de wacht..........
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 27 jul 2023 19:42

Na eens de zaak bekeken te hebben bleef er niks anders over dan de zaag, nou ja de dremel, erin te zetten:

AfbeeldingAchterspatscherm_03 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Was wel 'heftig'. En daarna het mes in de spatschermen om deze netjes te laten passen:

AfbeeldingAchterspatscherm_01 by Jurjen Fellinger, on Flickr
De randen worden nog bijgewerkt en gecamoufleerd met bagage.
Voor:

AfbeeldingSpatscherm_01 by Jurjen Fellinger, on Flickr



En dan de volgende Ganz Grosse Kamele zoals onze Oosterburen dit zo mooi zeggen:
ik wil(de) graag een Hobbywing Fusion SE erin zetten. maar die is 58mm lang en wat er nu inzit is 53mm lang. En als ik dan ga kijken of het past.....

AfbeeldingMotorpositie by Jurjen Fellinger, on Flickr

Bij de pijl kun je zien dat met een lengte van 58mm de motor langer is dan de geboden ruimte. Tegenvaller. Ik zal mij moeten 'behelpen' met een Hobbywing 1080......

Volgende taak is dus de elektronica installeren. Eerst dus maar de HW 1080. Ik twijfel nog wel over de ontvanger: zal ik toch gaan voor de Flysky GT of toch eerst nog een Dumborc. Die kan ik dan later inzetten voor andere voertuigen zodat er met 2 personen gereden kan worden. Maar weer een denkpauze inlassen. Een 25 kg servo is niet zo'n probleem: daar zijn er zat van. Als dan alles erin zit ga ik met de verlichting aan het stoeien (nou ja: zal wel vechten worden). Het stuurapparaatje moet in principe alles aankunnen, ook rem- en achteruitrijlichten. We gaan het zien.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 28 jul 2023 16:07

En de ietsies grotere bandjes staan hem beter.......

AfbeeldingAutocompleet_02 by Jurjen Fellinger, on Flickr
Deze gebruikers waarderen JurjenF voor dit bericht (totaal 4):
ericvanb (28 jul 2023 16:09) • johmir (28 jul 2023 17:38) • TerpstraAJ (03 aug 2023 18:39) • Exzeiler (09 sep 2023 08:16)
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 08 sep 2023 11:15

Om de spanning er een beetje in te houden... :lol: de verlichting is uiteindelijk gelukt. Ga vandaag of morgeb proberen een kort clipje te maken waarop te zien is dat het werkt. Moet alleen nog even op een verloopstekkertje wachten tussen esc en accu. En een violgend project loopt alweer door mijn hoofd (en dat is ook o.a. om de 'werk'kamer aan te passen want de verzameling groeit wel heel erg nu... :D )
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 12 sep 2023 12:01

De ledcontroler zoals eerder in dit verslag weergegeven gemonteerd. Dit had nogal wat voeten in aarde....Maar uiteindelijk, nadat bleek dat de Chinese vingertjes die de boel in elkaar hebben gezet nogal losjes om zijn gegaan met de + en de - in de bedrading, de boel werkend gekregen. Inmiddels was de Flysky FS-GT5 met reciever ook binnen alsmede de HW1080G2 dus kon de hele bups er in 1x in. Het enige minpuntje, buiten dat gedoe met de + en - , is dat de aan/uit schakeling van de koplichten nogal héél erg nauwkeurig werkt: je moet de zenderstand in 'brake' hebben en dan deze stand vasthouden en het stuurwiel naar links of rechts doen om, in dit geval, de mistlampen aan/uit te doen en de dimlichten en stadslichten aan/uit te schakelen. En na een dag :evil: :( :? :cry: het maken van een videootje maar laten zitten. Maar alles werkt zoals het moet en door mij gewenst is: achteruitrijverlichting zowel op de achterzijde als met het gemonteerde werklicht en de remlichten in de bumper en achterlichten in de body. De ledbar werkt op kanaal 5 en de lier op 4. De mistlampen kan ik niet op kanaal 6 zetten want die zijn dom geboren en hebben geen intelligentie erbij geleerd (ofwel: er zit alleen een + en - en geen stuurdraad aan). Het enige wat nu nog ontbreekt is de daktent(cover) die iemand voor mij zou maken maar dat waarschijnlijk 'vergeten' is. Dus dan maar wat tassen en boxen erop want leeg is natuurlijk ook niks.
Oh ja, ik heb ook nog site steps gemonteerd. Anders kom je er bijna niet ingeklommen :lol:
Jammer van het videootje dat ik in gedachten had want dan kon je alles zien werken maar je moet je maar behelpen met de fotootjes hieronder en mij op mijn blauwe ogen geloven.... :D

AfbeeldingVerlichting_01 by Jurjen Fellinger, on Flickr

AfbeeldingVerlichting_02 by Jurjen Fellinger, on Flickr

AfbeeldingVerlichting_03 by Jurjen Fellinger, on Flickr
Deze gebruikers waarderen JurjenF voor dit bericht (totaal 3):
ericvanb (12 sep 2023 12:03) • Exzeiler (12 sep 2023 19:58) • coopertje (15 sep 2023 14:43)
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arrma racer en 282 gasten