Injora D90

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 02 apr 2023 13:12

Afbeelding005 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeelding003 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeelding002 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeelding001 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Zoals je ziet is de body van de D90 incl. de schermverbreders een stuk breder. Maar zonder die verbreders ziet de D90 er niet uit (persoonlijke mening). Wat mij ook voor een 'probleem' stelt is dat de schokbrekers van de 3Racing nogal ver naar binnen staan. Dat geeft weer een ehhh uitdaging voor de binnenspatschermen straks. Het mooist is dat deze aan de buitenzijde van de schermen vallen maar dan zijn deze vaak te smal om mooi de wielkasten te vullen. Al met al is het 3Racing chassis wel een redelijk goed chassis maar is de afbouw een hele uitduiging.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Patrick
Donateur
Berichten: 2027
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 288 keren
Ontvangen waarderingen: 256 keren

Re: Injora D90

Bericht door Patrick » 02 apr 2023 16:53

JurjenF schreef: 02 apr 2023 13:12 Zoals je ziet is de body van de D90 incl. de schermverbreders een stuk breder. Maar zonder die verbreders ziet de D90 er niet uit (persoonlijke mening).
Ja je zou er wat subtielere verbreders op kun boetseren met Plastic Kombi. Net als een D90 origineel heeft. Maar dan wordt het weer een hele klus en moet alles gespoten worden. Uiteindelijk hebben we dit probleem te danken aan al die veel te brede wagens als de SCX10 en alles wat daar op lijkt.

Gebruikersavatar
johmir
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 feb 2023 18:56
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 90 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Injora D90

Bericht door johmir » 02 apr 2023 20:00

Die JEEP is SCHTTEREND!
Die Defender is ook prachtig, maar naar mijn mening wordt hij van die spatbordverbreders niet mooier....

Maar..., er bestaan toch ook nog spoorverbreders in de RC-wereld? Of ontstaan er dan weer nieuwe problemen met de veerwegen en stuurbewegingen....?
My one and only scaler HG P408
The plane! The plane! Of nee toch niet, de AirBoat JoRi V2

Mijn projecten:
HG P408: FPV / Turret (POC) / LED-bar / Zender / Lier
HG P408: Turret (Final version) / Machine Gun Flashing
AirBoat JoRi V2: 3D-print

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 03 apr 2023 10:38

Gelukkiig valt over smaak (niet) te twisten :D
En ja, er zijn vele mogelijkheden om de zaak aan te passen: spoorverbreders, andere (bredere) assen, body aanpassen en ga zo maar door. 'T is maar net wat je wilt en hoeveel kennis en kunde en tijd je erin wilt steken. Dat maakt het eigenlijk wel zo leuk.
Deze gebruikers waarderen JurjenF voor dit bericht:
johmir (03 apr 2023 11:31)
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Gebruikersavatar
johmir
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 feb 2023 18:56
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 90 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Injora D90

Bericht door johmir » 03 apr 2023 11:56

Ik heb na 40 jaar deze hobby weer opgepikt om de Hummer.... Onvoorstelbaar hoeveel er in deze wereld is verandert. Zoveel onderdelen en accessoires....

De spoorbreedte zal vast en zeker op te lossen zijn. Spoorverbreders zijn snel en goedkoop, andere assen lijkt me de betere oplossing.

Die Defender met spatbordverbreders zou in mijn ogen nog mooier worden als het ook een paar treeplanken o.i.d. zou krijgen. Ik weet zeker dat je er een voor jou mooie oplossing voor gaat vinden.
Deze gebruikers waarderen johmir voor dit bericht:
JurjenF (25 mei 2023 10:17)
My one and only scaler HG P408
The plane! The plane! Of nee toch niet, de AirBoat JoRi V2

Mijn projecten:
HG P408: FPV / Turret (POC) / LED-bar / Zender / Lier
HG P408: Turret (Final version) / Machine Gun Flashing
AirBoat JoRi V2: 3D-print

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 03 apr 2023 19:20

Ja: chassis-wielen-bumpers-treeplanken, alles moet er nog op/bij/onder etc..Rocksliders/treeplanken zijn overigens wel een zoektocht want de ruimte tussen de wielen is veel korter dan de 313mm wielbasis chassis'. Dat is ook met de Wrangler zo maar die ga ik denk ik zelf maken.
Wordt vervolgd :D
Deze gebruikers waarderen JurjenF voor dit bericht:
johmir (03 apr 2023 19:43)
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 30 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: Injora D90

Bericht door Jeeppeet » 11 apr 2023 18:05

Hele mooie body en interieur :o
Voor de gewone verbreders zijn deze op deze fotos niet echt op schaal (te lomp).
Landrovers rijden vaak genoeg zonder verbreders. Op dit getoonde onderstel zal dat niet verkeerd ogen.
Voor het crawlen is smaller ook nog handiger?
Mooi gedaan.
Deze gebruikers waarderen Jeeppeet voor dit bericht:
JurjenF (25 mei 2023 10:17)
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 12 apr 2023 13:05

Ja, die spatschermverbreders maken de tongen wel los.....Kwestie van smaak denk ik. Er zijn wel meer dingen die niet 1 op 1 schaal zijn. Maar al met al vind ik ze wel stoer. en wie weet: misschien kom ik later nog wel op het idee om ze toch door andere (zijn die er wel?) te vervangen.

Hierbij nog enkele kleine aanpassingen aan de body. Ik had de motorkapplaat, zijskirts en de achterbescherming gekocht zonder goed op te letten: weliswaar TRX4 maar......1/18. :roll: Niet op gelet dus. Dom. Maar voor iemand die de nieuwe 1/18 Defender van Traxxas koopt: zie bij 'aangeboden' :D . Dit geldt ook voor de achterbescherming die wel in de juiste schaal aangekocht is maar zoveel aanpassing benodigde dat ik dat een beetje zonde vond. Kan ik misschien nog een TRX4-er blij mee maken. Heb er nu één zelf gemaakt van 'traanplaatplastic' :D In het midden komt nog een werklamp.
Verder heb ik nog roosters gemaakt. In het echt zitten die achter een van binnenuit bedienbare klep(pen) maar ik vind het een aardige 'onderbreking'. Ook het armetierige benzinedopje heb ik vervangen door een voor die TRX4 bestemd is. Maar dit kun je wel passend aanbrengen.
De TRX4 Defender en de Injora zijn echt niet gelijk in details! Ook de achterspatschermbescherming (what's in a name) zijn alleen voor een D110 denk ik. Ook de roosters voor de kleine achterraampjes zijn niet mooi passend. Die laat ik maar weg. Zie verder onder 'aangeboden'.
Ik wacht nog op wat klein spul en ik ik heb iemand die een klaptent op schaal heeft. Welke schaal weet ik niet maar ik denk wel dat ik daar wat mee kan. Nu gaat het project op pauze voorlopig. Anders krijg ik ruzie....... :lol:

AfbeeldingBody_05 by Jurjen Fellinger, on Flickr

AfbeeldingBody_04 by Jurjen Fellinger, on Flickr

AfbeeldingBody_06 by Jurjen Fellinger, on Flickr
Deze gebruikers waarderen JurjenF voor dit bericht (totaal 2):
johmir (12 apr 2023 13:19) • johanv (12 jul 2023 11:08)
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Gebruikersavatar
ericvanb
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2023 09:55
Locatie: Teteringen
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Injora D90

Bericht door ericvanb » 10 mei 2023 21:25

Hey Jurjen,

Leuk om de vorderingen te volgen!
Ik heb dezelfde body hier op tafel staan, maar je loopt wel een paar stappen voor op mij. ;)
Sowieso is het voor mij de eerste poging tot bouwen van een scaler (met crawlers iets meer ervaring), dus ik volg dit topic met interesse!

Het viel me op dat, waarschijnlijk door de kortere wielbasis, de uitstraling van de auto erg gevoelig is voor de gebruikte band/wiel combinatie. En inderdaad, in mijn neurotische hang naar schaalperfectie, ben ik bij het uitzoeken van accessoires ook regelmatig bezig met meten en inschatten. :ugeek:
d90-grt.jpg
d90-kln.jpg
Ik heb ook het Injora 275mm chassis gekozen, maar vind de vering met de kleinere banden aan de hoge kant dus daar wil ik nog iets aan gaan veranderen. Hoe heb jij trouwens de body aan het chassis gemonteerd, of ben je nog niet zover?

Heb ook nog het nodige aan onderdeeltjes in bestelling staan (bumpers, LEDjes), dus hier ligt het ook even stil...
Deze gebruikers waarderen ericvanb voor dit bericht:
JurjenF (25 mei 2023 10:16)

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Injora D90

Bericht door JurjenF » 25 mei 2023 10:16

De grootte van velgen/banden is inderdaad wel iets om goed uit te vogelen. En voor je het weet heb je een heel arsenaal aan die spullen liggen :o .
Zo te zien staat-ie m.i. nog wel iets te hoog op de wielen. Die zwarte velgenmaat staan iets beter. Maar ook dat is kwestie van smaak. Het komt er ook anders uit te zien met de bumpers erop.
Ik krijg binnenkort het chassis-wielen en bumpers binnen dus dan kan ik weer verder. Het pasmaken van de body op het chassis zal niet zoveel proble...ehhh uitdagingen hebben als de Wrangler op het EXReal chassis. Alleen het plaatsen van de bodyposts is altijd wel een dingetje om de body mooi op het chassis te plaatsen Daarvoor gebruik ik/ga ik gebruik maken van magneetjes.
Als het spul binnen is komen er weer wat foto's.
Deze gebruikers waarderen JurjenF voor dit bericht:
ericvanb (25 mei 2023 10:34)
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten