Ik zie dat er ook versnellingsbakken (eigenlijk transfer cases) zijn die 'reverse' draaien: de achteraandrijfas linksom en de vooraandrijfas rechtsom. Tegengesteld dus. Maar dan moet je toch ook de tandwielen in de differentieel omdraaien aan voor- of achterkant? Ik snap dat het om het kanteleffect tegengaan is bedoeld. Maar is dat een probleem dan?
Iemand ervaring (of juist niet) hiermee heeft?
Reverse versn.bak
-
- Pro Member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
- Locatie: Hoog-Keppel
- x 1
- Gegeven waarderingen: 106 keren
- Ontvangen waarderingen: 106 keren
Reverse versn.bak
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording
- zanthrax
- Site Admin
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
- Locatie: Tilburg
- x 3
- Gegeven waarderingen: 162 keren
- Ontvangen waarderingen: 243 keren
Re: Reverse versn.bak
> Maar dan moet je toch ook de tandwielen in de differentieel omdraaien aan voor- of achterkant?
Klopt
> Ik snap dat het om het kanteleffect tegengaan is bedoeld. Maar is dat een probleem dan?
Een beetje, het is niet ideaal als je truck onder acceleratie steeds een voorwiel omhoog probeert te trekken.
Maar het is vooral lelijk.
> Iemand ervaring (of juist niet) hiermee heeft?
Ja, het helpt nauwelijks tot niet.
De echte oplossing voor torque twist is een fatsoenlijke geometrie in je 4 link ophanging, de exacte do's en don't daarin zijn te complex om in te gaan op een forum. Misschien helpt dit:
https://digitalworks.union.edu/cgi/view ... ext=theses
Axial, Element en Vanquish nemen de moeite om dit zo goed mogelijk te ontwerpen, praktisch elk andere merk doet maar wat of kopieert een Axial product.
Een swaybar kan ook helpen.
Op portaal assen is het torque twist effect kleiner dus is het daar minder van belang.
Klopt
> Ik snap dat het om het kanteleffect tegengaan is bedoeld. Maar is dat een probleem dan?
Een beetje, het is niet ideaal als je truck onder acceleratie steeds een voorwiel omhoog probeert te trekken.
Maar het is vooral lelijk.
> Iemand ervaring (of juist niet) hiermee heeft?
Ja, het helpt nauwelijks tot niet.
De echte oplossing voor torque twist is een fatsoenlijke geometrie in je 4 link ophanging, de exacte do's en don't daarin zijn te complex om in te gaan op een forum. Misschien helpt dit:
https://digitalworks.union.edu/cgi/view ... ext=theses
Axial, Element en Vanquish nemen de moeite om dit zo goed mogelijk te ontwerpen, praktisch elk andere merk doet maar wat of kopieert een Axial product.
Een swaybar kan ook helpen.
Op portaal assen is het torque twist effect kleiner dus is het daar minder van belang.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture
-
- Pro Member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
- Locatie: Hoog-Keppel
- x 1
- Gegeven waarderingen: 106 keren
- Ontvangen waarderingen: 106 keren
Re: Reverse versn.bak
Dat PDF gedownload om eens op een donkere dag door te nemen. Is denk ik wel een wetenschappelijk geheel.
Bedankt voor de uitleg, weer wat wijzer geworden
Bedankt voor de uitleg, weer wat wijzer geworden
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten