na een lange discussie op het Traxxas-forum (sorry voor het uitstapje ...) ben ik weer blij terug op mijn "eigen" forum.
Mijn XL5-HV had het weer eens begeven en wilde eens van de Traxxas-guys horen hoe dat nu kon. Tjeh, dat krijg je als je niet gehinderd door enige kennis aan het sleutelen gaat en denkt dat de sky echt de limit is. Nope nope en nog eens nope!!
De 1A BEC in de XL5 heeft volgens de geleerden waarschijnlijk opnieuw de geest gegeven omdat er te veel op was aangesloten. De 3A van de HobbyWIng 1080 die ik nu ga gebruiken geeft al wat meer mogelijkheden. Daarnaast is de tip om een aparte Castle BEC te bestellen en in te bouwen ook bijna een feit.
En nu komt het:
De XL5 had een mooie JST-connector. Ik weet dat hij er niet voor bedoeld was, maar ik tapte daar de stroom af voor bijvoorbeeld mijn LED's en relais. De HW1080 heeft die JST natuurlijk niet. Dus zit ik met de uitdaging alles toch weer veilig aan de gang te krijgen. Iets 'zo maar' op de 8.4 NiMH-batterij aansluiten is ook al zoiets. Ik hou niet van magic smoke.
Ik heb een tekening gemaakt in de hoop dat die me zou helpen:

Linksbeneden krijgt mijn Carson-powerhubje in de tekening nu de stroom van de batterij. Dat was dus eerst via de jst van de xl5. Ik denk dat ik beter deze stroom uit de Castle BEC kan halen? Deze is in ieder geval 5.1 Volt.
Ik doe verder geen gekke dingen meer. Ik wil geen zwaardere stuurservo installeren. Ook ben ik klaar met de lichten en de lier. Alles prima zoals het was toen ik de XL5 nog had. Dat werkte prachtig. Alleen nooit echt lang blijkbaar.
Sorry voor de onprofessionele tekening. Ik heb er zoals gezegd niet echt verstand van, maar probeer wel met vallen en weer opstaan steeds van jullie te leren...
Any thoughts?