TRX-4: Ratelend geluid bij scherp sturen

Gebruikersavatar
Camel_Trophy
Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2021 17:13
Locatie: Stevensweert
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: TRX-4: Ratelend geluid bij scherp sturen

Bericht door Camel_Trophy » 09 mar 2021 15:21

Even 'for the record' voor degene die na mij komen en ook een Carson Pro Stick 14 Chan-zender hebben zonder LCD-display:

Officiele reactie van Carson:

Dear Camel_Trophy,
A servo limitation is unfortunately not possible with this transmitter.
Kind regards
Mike Müller
Traxxas TRX-4 model Camel Trophy
Carson Reflex Stick Multi Pro 14 channnel TX/RX
Volledige lichtmodule. Tevens apart schakelbaar 4x gele daklichten, de 2 lichten op en in bumper.
Proportionele lier beschermd met schakelaar.

Gebruikersavatar
Camel_Trophy
Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2021 17:13
Locatie: Stevensweert
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: TRX-4: Ratelend geluid bij scherp sturen

Bericht door Camel_Trophy » 12 mar 2021 22:58

De server limiter https://www.rc-point.nl/rc-electronica/ ... 0-20000351 is binnen.
Aangesloten, maar deze gedraagt zich heel vreemd. Wat ik ook instel, de middenstand (= knuppel loslaten) wordt niet meer herkend, ondanks het draaien aan de pots. Het signaal is constant stuur vol naar links waarna je met de sticks weliswaar weer naar rechts kunt, maar zodra je de stick loslaat staan de wielen weer vol naar links. Draaien aan de pots helpt dus niet. De andere pot vertraagt het signaal alleen maar. Dan gaat alles langzamer. Het kabeltje gaat dus weer terug helaas.

Maar ik ben ondertussen wel alweer wat verder met analyseren.... Zoals bekend ben ik een echte leek en volop experimenterende en dus ook lerende. Ik dacht.... laat ik de voorwielen eens losmaken. Wellicht zie ik dan wat het probleem is.
En wat blijkt? Zonder wielen hoor ik GEEN rammelend geluid bij het rijden en sturen. Linkerwiel er op.... nog steeds geen rammelend geluid. Rechterwiel er op: Rammelen, triller, schokken..... zowel bij naar links als bij naar rechts sturen tijdens het rijden!

Dus belast met een wiel kan ik het in ieder goed waarnemen. Zonder het rechtervoorwiel is het fenomeen niet waarneembaar voor mij.

Ik durf het aandrijfdeel recht nu nog niet open te maken (8 schroeven). Als ik de moed bij elkaar heb, welk Traxxas-nummer uit de exploded view hieronder moet ik dan voor dit gedrag eens extra goed bestuderen of er schade aan is?

Afbeelding

Thx!
Traxxas TRX-4 model Camel Trophy
Carson Reflex Stick Multi Pro 14 channnel TX/RX
Volledige lichtmodule. Tevens apart schakelbaar 4x gele daklichten, de 2 lichten op en in bumper.
Proportionele lier beschermd met schakelaar.

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1181
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 518 keren
Ontvangen waarderingen: 608 keren

Re: TRX-4: Ratelend geluid bij scherp sturen

Bericht door coopertje » 15 mar 2021 23:02

Goed dat je iets op het spoor bent. Je kunt de as rustig open maken, kan weinig aan fout gaan. Doe de delen die je uit elkaar haalt in aparte zakjes met de schroefjes erbij. Veel foto's maken helpt ook voor als het straks weer in elkaar moet... Succes en ben benieuwd wat uiteindelijk het probleem is....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten