Dustin schreef: ↑21 jan 2021 08:30
Sowieso zul je voor de 2-speed en de t-lock minimaal 2 kanalen moeten opofferen.
In de zender van Traxxas zijn kanaal 4 & 5 voor de T-lock gecombineerd op 1 switch.
Dus op een andere zenders zullen dit 3 kanalen zijn:
1: 2-speed
2: T-lock voor
3: T-lock achter
Met TRX5697 kun je de T-lock op 1 kanaal zetten, dient wel een 3 positie switch te zijn.
De kanalen kunnen prima proportioneel zijn, echter zal er dan iets anders dan een 2- of 3-positie schakelaar gebruikt moeten worden aan de zendende kant, en dat is niet iets wat veel zenders standaard hebben.
Hi Dustin en anderen,
ik loop hier tegen een üitdaging" aan en ben het spoor nu geheel kwijt. Deze TRX5697 werkt blijkbaar toch anders dan gedacht en gehoopt.
https://tamico.de/mediafiles/manuals/TRX5697.pdf (Excuus voor de slechte kwaliteit van de , maar de essentie is denk ik wel duidelijk)
Zoals al eerder aangegeven heb ik nu de kabel geheel weggehaald en een 2e schakelaar er aan opgeofferd. Voordeel is dat ik nu vóór en achter apart kan schakelen. Dat was eerst niet mogelijk.
Maar wat deed ik nu verkeerd met de Traxxas-set? Ik heb een 3-standenschakelaar (aan-uit-aan). Is dat al fout?
De reactie van de Traxxaswinkel waar ik het probleem probeer uit te leggen:
Met een gewone aan en uit schakelaar kunt u natuurlijk niet 3 standen schakelen dit gaat via de ontvanger en een meer kanaals handzender met een losse schakelaar kan hij zelfs kapot gaan
Degene die het weet mag het me uitleggen.