'oldskool' SCX10 Hilux crawler
-
- Donateur
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 08 feb 2019 20:34
- Locatie: Zoetermeer
- x 5
- Gegeven waarderingen: 221 keren
- Ontvangen waarderingen: 94 keren
Re: 'oldskool' SCX10 Hilux crawler
Gaaf man! Tof kleurtje
Auke
- Trx4 sport kit Chevy C10
- Injora scx10-2 jeep
- SCX10-2 Raw builders kit Hilux
- SCX24 Chevy C10
- TRX-4M Landrover Defender Green
- Trx4 sport kit Chevy C10
- Injora scx10-2 jeep
- SCX10-2 Raw builders kit Hilux
- SCX24 Chevy C10
- TRX-4M Landrover Defender Green
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 14 jun 2020 17:34
- Locatie: Bladel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: 'oldskool' SCX10 Hilux crawler
Dank je allemaal. Ben er zelf ook zeer tevreden over. Het groen is nogal mat wat ik niet verwacht had maar wel mooi is.
Maar we zijn nog lang niet klaar! Om alle functies te kunnen bedienen was een nieuwe zender nodig, mijn oude 3-kanaals voldeed niet meer. Gekozen voor een Absima CR6P, deze is bekender onder de naam FlySky FS-GT5 maar wordt door verschillende merken verkocht. Conrad verkoopt em onder naam Reely. Gekozen voor deze omdat hij 6 kanalen heeft.
Die tijdelijke oplossing voor de lier? Die is er al weer uitgerukt Nu wordt de lier aangestuurd door een Hobbywing 1060 ESC,
Alle kabels nu vastgezet, er zit inmiddels een hele kwak in. Verlengkabels, y-kabel, stekkers. Maar alles toch mooi vast kunnen zetten.
Rolbeugel gemonteerd en harpsluitingen.
Maar we zijn nog lang niet klaar! Om alle functies te kunnen bedienen was een nieuwe zender nodig, mijn oude 3-kanaals voldeed niet meer. Gekozen voor een Absima CR6P, deze is bekender onder de naam FlySky FS-GT5 maar wordt door verschillende merken verkocht. Conrad verkoopt em onder naam Reely. Gekozen voor deze omdat hij 6 kanalen heeft.
Die tijdelijke oplossing voor de lier? Die is er al weer uitgerukt Nu wordt de lier aangestuurd door een Hobbywing 1060 ESC,
Alle kabels nu vastgezet, er zit inmiddels een hele kwak in. Verlengkabels, y-kabel, stekkers. Maar alles toch mooi vast kunnen zetten.
Rolbeugel gemonteerd en harpsluitingen.
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 14 jun 2020 17:34
- Locatie: Bladel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: 'oldskool' SCX10 Hilux crawler
Komt van RCMODELex. Die maakt wel meer mooie spulletjes voor verschillende modellen.
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 14 jun 2020 17:34
- Locatie: Bladel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: 'oldskool' SCX10 Hilux crawler
Snorkel gemonteerd en scale hubs die ik nog had liggen. Dit is de eerste variant van RC4WD die je nog met threadlock en een tangetje vast moest zetten, vandaar de beschadigingen. Zal ze nog een beetje opknappen met verf. Ook was die zeskantbout waar je wiel op zit te smal en kon ik die hubs niet helemaal aandraaien, dus nog een paar bredere gevonden en dat werkt. De wielen staan nu ook wat breder.
FLEXING!
FLEXING!
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 14 jun 2020 17:34
- Locatie: Bladel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: 'oldskool' SCX10 Hilux crawler
Kreeg het idee om een opbergkist in de laadbak te maken. Ik had nog wat traanplaat styreen liggen wat ik daar mooi voor kon gebruiken dus aan de slag! Echter maakte ik een designfoutje, de klep raakt de rollbar
Ik had geen zin om een hele nieuwe, kleinere kist te maken en kreeg opeens een briljante ingeving: dubbel scharnierend deksel!
In mijn stickerverzameling nog een paar Hilux embleempjes gevonden, ik denk van Tamiya, en die er op geplakt. In tegenstelling tot de Tamiya body heeft die van RC4WD geen verhoging in het plastic waar het embleem op hoort. Ik weet nog niet wat ik van het resultaat moet denken. Eerst een foto van de Tamiya body met metalen embleem van RC4WD, andere foto de RC4WD body met Tamiya sticker. Overigens heb ik nog een setje metalen emblemen, denk dat ik die erop ga plakken.
Tot slot nog wat fotos, samen met mijn andere scalers
Ik had geen zin om een hele nieuwe, kleinere kist te maken en kreeg opeens een briljante ingeving: dubbel scharnierend deksel!
In mijn stickerverzameling nog een paar Hilux embleempjes gevonden, ik denk van Tamiya, en die er op geplakt. In tegenstelling tot de Tamiya body heeft die van RC4WD geen verhoging in het plastic waar het embleem op hoort. Ik weet nog niet wat ik van het resultaat moet denken. Eerst een foto van de Tamiya body met metalen embleem van RC4WD, andere foto de RC4WD body met Tamiya sticker. Overigens heb ik nog een setje metalen emblemen, denk dat ik die erop ga plakken.
Tot slot nog wat fotos, samen met mijn andere scalers
- Garry
- Donateur
- Berichten: 2354
- Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
- Locatie: Gorinchem
- x 10
- Gegeven waarderingen: 72 keren
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: 'oldskool' SCX10 Hilux crawler
Mooi Bart[emoji1319][emoji1319]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 14 jun 2020 17:34
- Locatie: Bladel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: 'oldskool' SCX10 Hilux crawler
Inmiddels wat verlichting aangebracht die ik aan en uit kan zetten via de zender. Koplampen en achterlichten, een lightbar op het dak komt nog. Een simpel BEC plugje aan de achterkant van het chassis, daar kan ik makkelijk het stekkertje wat aan de body zit inpluggen.
Het weer was goed vandaag dus de eerste echte rit met de nieuwe body was onvermijdelijk Het begon zeer merkwaardig, de eerste zandbult beklommen en waarempel, ik had alleen achterwielaandrijving Kleine inspectie en wat bleek, de as van de transmissie draaide wel maar voorste aandrijfas ging niet mee. 2 inbusboutjes aangedraaid en het was weer gefixt.
Ondanks de zwaardere body en chassis presteerde hij nog steeds uitstekend, de zwaardere wielen en lager geplaatste accu helpen natuurlijk. Wel een goeie rol van een helling gemaakt, zeker 6 of 7 keer zijdelings er af gerolt maar alles hield zich goed. Hoort er bij! Hier wat action plaatjes.
Ook de lier presteert uitstekend, iets wat ik niet had verwacht. Op een 3S lipo trekt ie zo door de dragbrake heen, en via de draaiknop op de zender is ie heerlijk te bedienen. Ik zou bijna hopen dat mijn waggie goed vast komt te zitten
Heb het geheel ook even op de weegschaal gezet: 3,8kg. Dit had ik niet verwacht. Scheelt slechts 300gram met mijn andere Hilux, die veel meer metaal heeft in het chassis en dergelijke heeft en een nog zwaardere body met hardtop, reservewiel en een hoop scale onderdeeltjes.
Het weer was goed vandaag dus de eerste echte rit met de nieuwe body was onvermijdelijk Het begon zeer merkwaardig, de eerste zandbult beklommen en waarempel, ik had alleen achterwielaandrijving Kleine inspectie en wat bleek, de as van de transmissie draaide wel maar voorste aandrijfas ging niet mee. 2 inbusboutjes aangedraaid en het was weer gefixt.
Ondanks de zwaardere body en chassis presteerde hij nog steeds uitstekend, de zwaardere wielen en lager geplaatste accu helpen natuurlijk. Wel een goeie rol van een helling gemaakt, zeker 6 of 7 keer zijdelings er af gerolt maar alles hield zich goed. Hoort er bij! Hier wat action plaatjes.
Ook de lier presteert uitstekend, iets wat ik niet had verwacht. Op een 3S lipo trekt ie zo door de dragbrake heen, en via de draaiknop op de zender is ie heerlijk te bedienen. Ik zou bijna hopen dat mijn waggie goed vast komt te zitten
Heb het geheel ook even op de weegschaal gezet: 3,8kg. Dit had ik niet verwacht. Scheelt slechts 300gram met mijn andere Hilux, die veel meer metaal heeft in het chassis en dergelijke heeft en een nog zwaardere body met hardtop, reservewiel en een hoop scale onderdeeltjes.
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 14 jun 2020 17:34
- Locatie: Bladel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: 'oldskool' SCX10 Hilux crawler
Heb weer wat spulletjes bestelt om te knutselen, want zeg nou zelf, is een scale crawler ooit echt klaar? Om te beginnen de schokbrekers. Ik heb na lang nadenken gekozen voor Gmade RSD Piggyback shocks.
Het was een heel werk om deze in elkaar te zetten, onder andere omdat de piggybacks ook echt instelbaar zijn. En uiteraard werd alles weer een lekkere kliederboel bij het vullen van de olie.
Je krijgt er 3 verschillende zuigers bij, persoonlijk ben ik van mening dat de zuigers met de meeste gaten het beste werken met het verwerken van de olie.
Ook voor het eerst met Green Slime gewerkt, dit smeer je op de O-ringen om zo lekken te voorkomen. Nou weet ik niet of deze shocks lekken maar baat het niet dan schaadt het niet.
De zuiger met endcap. Deze bevat 2 O-ringen en 3 plastic geleider busjes.
Als alles volgens instructies in elkaar staat krijg je dit als resultaat. En dat was zeer merkwaardig! De zuiger zit namelijk helemaal in de body en wordt ook steeds terug gezogen als je hem uittrekt. Dat leek mij niet in orde maar na een build video van Gmade gekeken te hebben hoort dit zo. Dus maar door gegaan en de veren gemonteerd. toen ik een tijdje later weer de veer er af haalde bleef de demper wel maximaal uitgeschoven staan, de olie had zich dus blijkbaar door de zuiger heen gewerkt naar boven. Afijn, alles maar zo gelaten en de shocks gemonteerd. Nou moet ik nog een testrit maken maar ik vermoed dat ik 450cp olie te licht vind. De truck is vrij zwaar en ik denk dat tijdens het crawlen een zijdelingse gewichtsverplaatsing te snel zal gaan en hij omvalt. Om die reden heb ik in mijn grijze Hilux, met Proline Powerstroke Scale Shocks, 900cps! olie zitten.
De scale hubs van RC4WD vervangen door nieuwe van Gmade, deze zijn veel makkelijker en beter vast te zetten. Ze zijn 2-delig en volledig aluminium. Eerst met een inbus de wielmoer erop en dan met de hand het kapje erop draaien, deze blijft op zijn plaats door een O-ring dus geen gekloot met loctite.
Uiteraard horen ook een setje sliders op. Nou kan ik niks zelf van staal fabriceren en voor SCX10 met Hilux body wordt naar mijn weten ook niks specifieks gemaakt, dus dat werd even puzzelen. Na vele aftermarket producten bekeken te hebben heb ik gekozen voor Tough Armor Low Profile Side Sliders, van RC4wd. Deze paste qua design het beste bij de bumpers maar 1 probleem: ze zijn ontworpen voor de TRX4! Maar we laten ons niet uit het veld slaan en gaan het toch proberen.
De lengte is ideaal, ze passen precies tussen spatborden. En de lip onderaan de body kan precies achter de sliders vallen.
Maar ja, hoe ga ik ze monteren? Als eerste de slijptol erop gezet. Zo kan ik ze aan de voorkant aan het accubakje monteren. Of dit stevig genoeg is zal nog moeten blijken.
De achterkant wordt een ander verhaal, hier moet ik eens goed over brainstormen.
Het was een heel werk om deze in elkaar te zetten, onder andere omdat de piggybacks ook echt instelbaar zijn. En uiteraard werd alles weer een lekkere kliederboel bij het vullen van de olie.
Je krijgt er 3 verschillende zuigers bij, persoonlijk ben ik van mening dat de zuigers met de meeste gaten het beste werken met het verwerken van de olie.
Ook voor het eerst met Green Slime gewerkt, dit smeer je op de O-ringen om zo lekken te voorkomen. Nou weet ik niet of deze shocks lekken maar baat het niet dan schaadt het niet.
De zuiger met endcap. Deze bevat 2 O-ringen en 3 plastic geleider busjes.
Als alles volgens instructies in elkaar staat krijg je dit als resultaat. En dat was zeer merkwaardig! De zuiger zit namelijk helemaal in de body en wordt ook steeds terug gezogen als je hem uittrekt. Dat leek mij niet in orde maar na een build video van Gmade gekeken te hebben hoort dit zo. Dus maar door gegaan en de veren gemonteerd. toen ik een tijdje later weer de veer er af haalde bleef de demper wel maximaal uitgeschoven staan, de olie had zich dus blijkbaar door de zuiger heen gewerkt naar boven. Afijn, alles maar zo gelaten en de shocks gemonteerd. Nou moet ik nog een testrit maken maar ik vermoed dat ik 450cp olie te licht vind. De truck is vrij zwaar en ik denk dat tijdens het crawlen een zijdelingse gewichtsverplaatsing te snel zal gaan en hij omvalt. Om die reden heb ik in mijn grijze Hilux, met Proline Powerstroke Scale Shocks, 900cps! olie zitten.
De scale hubs van RC4WD vervangen door nieuwe van Gmade, deze zijn veel makkelijker en beter vast te zetten. Ze zijn 2-delig en volledig aluminium. Eerst met een inbus de wielmoer erop en dan met de hand het kapje erop draaien, deze blijft op zijn plaats door een O-ring dus geen gekloot met loctite.
Uiteraard horen ook een setje sliders op. Nou kan ik niks zelf van staal fabriceren en voor SCX10 met Hilux body wordt naar mijn weten ook niks specifieks gemaakt, dus dat werd even puzzelen. Na vele aftermarket producten bekeken te hebben heb ik gekozen voor Tough Armor Low Profile Side Sliders, van RC4wd. Deze paste qua design het beste bij de bumpers maar 1 probleem: ze zijn ontworpen voor de TRX4! Maar we laten ons niet uit het veld slaan en gaan het toch proberen.
De lengte is ideaal, ze passen precies tussen spatborden. En de lip onderaan de body kan precies achter de sliders vallen.
Maar ja, hoe ga ik ze monteren? Als eerste de slijptol erop gezet. Zo kan ik ze aan de voorkant aan het accubakje monteren. Of dit stevig genoeg is zal nog moeten blijken.
De achterkant wordt een ander verhaal, hier moet ik eens goed over brainstormen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten