Ik was enige tijd geleden opzoek naar een leuke kit om te bouwen, ik had juist de Axial Raw Builders kit voltooid dus was toe aan wat anders haha.
Aangezien ik van de axial kit een Honcho heb gemaakt, (body goedkoop gekregen) wilde ik er een Cherokee kit bij hebben [emoji848].
Dit laatste is niet gelukt, er kwam een mooie aanbieding voorbij van een Carisma kit dus hier heb ik mij in verdiept.
Ik was al snel overtuigd, wat een prachtige wagen de Coyote [emoji7].
Inmiddels is iedereen denk ik wel bekend met het prachtige chassis van de SCA-1e, dus ga hier niets over vertellen [emoji23].
Helaas miste een stelring van een schokbreker, en een lager voor de transmissie, Nils Ester heeft snel een lager opgestuurd en contact opgenomen met de leverancier, deze heeft inmiddels beloofd het onderdeel zsm te versturen.
Via een topic kwam ik erachter dat de Coyote is gebaseerd op een Toyopet Stout (Toyota), dus een mooi voorbeeld uitgezocht.
Dit is naar mijns inziens prima gelukt, ik kwam een prachtig exemplaar tegen via Google [emoji1362].
Zie hieronder de foto’s die ik af en toe heb gemaakt.
Ik ben nog van plan om wat te weatheren en diepte creëren in de deuren etc., maar hier moet ik nog even lef en moet voor verzamelen [emoji33].
De binnenkant heb ik koper gespoten voor het roest effect bij beschadigingen, de buitenkant heb ik eerst wit gespoten en daarna de uiteindelijke kleur [emoji1362].
(Ik was van plan om te gaan schuren om er wat leeftijd aan te maken, maar ik heb er tot nu toe een opgeknapte oldtimer van gemaakt [emoji23].
De grill en bumpers waren chroom, deze heb ik wit gemaakt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk