Vervolgens ook de boorgaten in de Body bepaald en - uiteraard - geboord
De schroefgaten op de grondplaat van de Warn-lier komen helemaal overeen met de schroefgaten op de bumper. Alleen ..... wel op een andere plek op de bumper. En de Off-set is behoorlijk. Het is zeker niet een kwestie van even en paar gaatjes iets ruimen. De reden voor het verplaatsen van de gaten (lees : het boren van de gaten op een andere plaats ) wordt veroorzaakt door de vorm van de lier en de pijpen op de bumper. Deze pijpen staan in een hoek naar de Body toe. Dat zorgt er voor dat de lier naar achteren moet
De lier geplaatst
en tot slot de kabelgeleider geplaatst. En ja, ook de bumper wordt helemaal opnieuw - zwart - gespoten
De volgende keer ga ik het over het plaatsen en uitvullen van de bumper hebben, de (voor)wielverlichting .... en de keienvanger. Wordt vervolgd dus.
De snelsluitingen compleet geplaatst (voor de criticasters onder ons : ze moeten natuurlijk nog wel mooi zwart gemaakt worden .... )
En de snelsluitingen zijn klaar
Omdat ik met de D90 ook weer een eventuele 'No Hand(s) of God'-rit wil kunnen rijden moest er ook een liertje komen. N.B. : t.z.t. komt er ook nog en tweede aan de achterkant. Voor dit laatste moest natuurlijk een - RC4WD - 'Warn'-liertje besteld worden. Ik heb daarbij gelijk de Remote besteld omdat ik het via de zender niet vind werken.RC4WD D90 Gelaende 2.0
- Garry
- Donateur
- Berichten: 2354
- Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
- Locatie: Gorinchem
- x 10
- Gegeven waarderingen: 72 keren
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Goed bezig Gijs. Het gaat zeker de goede kant op[emoji106]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Zoals beloofd zou ik verder gaan met de (uit)vulplaatjes voor de bumper, de verlichting voor de wielen en de keienvanger.
Om er voor te zorgen dat ik de Body ook makkelijk van het chassis kan krijgen - de body klapt aan de voorkant open en moet naar de achterkant eraf 'getrokken' worden - moet de bumper een bepaalde minimale afstand van de Body hebben. Om dat te realiseren heb ik wat vulplaatjes gemaakt waar ik er uiteindelijk ... maar 1 van nodig had. Meten is ook een vak De bumper met het enkele vulplaatje ..... op het chassis geschroefd Het sluit mooi aan en de Body kan er makkelijk af De volgende klus is de montagebeugel voor de wielverlichting. Wielverlichting? Ja, wielverlichting. Wat mij bij avond- en nachtritten - ook weer de laatste keer in België tijdens de WTT - opvalt is dat de verlichting 10 van de 10 keer boven op het dak staat auto staat waarmee vervolgens het hele bos ... verlicht wordt maar datgene waar het om draait - waar rijden mijn wielen overheen en/of wellicht tegenaan .... - niet. Dat moest anders, vond ik. Er moest dus een lichtbalk bij de wielen komen die ook nog licht doorlaat als er een keienvanger overheen zit. Het basismateriaal is hiervoor natuurlijk zoals gewoonlijk, kurk. Eh.. ik bedoel aluminium Wordt vervolgd ...
Om er voor te zorgen dat ik de Body ook makkelijk van het chassis kan krijgen - de body klapt aan de voorkant open en moet naar de achterkant eraf 'getrokken' worden - moet de bumper een bepaalde minimale afstand van de Body hebben. Om dat te realiseren heb ik wat vulplaatjes gemaakt waar ik er uiteindelijk ... maar 1 van nodig had. Meten is ook een vak De bumper met het enkele vulplaatje ..... op het chassis geschroefd Het sluit mooi aan en de Body kan er makkelijk af De volgende klus is de montagebeugel voor de wielverlichting. Wielverlichting? Ja, wielverlichting. Wat mij bij avond- en nachtritten - ook weer de laatste keer in België tijdens de WTT - opvalt is dat de verlichting 10 van de 10 keer boven op het dak staat auto staat waarmee vervolgens het hele bos ... verlicht wordt maar datgene waar het om draait - waar rijden mijn wielen overheen en/of wellicht tegenaan .... - niet. Dat moest anders, vond ik. Er moest dus een lichtbalk bij de wielen komen die ook nog licht doorlaat als er een keienvanger overheen zit. Het basismateriaal is hiervoor natuurlijk zoals gewoonlijk, kurk. Eh.. ik bedoel aluminium Wordt vervolgd ...
Laatst gewijzigd door Gijs op 16 nov 2018 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gijs
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
De aluminium strip moest natuurlijk wel even op maat gemaakt en van bevestigingssteuntjes voorzien worden. Aan de slag dus!
De verlichting zit er op. Nu de keienvanger nog. Wordt vervolgd dus.Gijs
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Voor de keienvanger moest ik toch wel een harder en steviger stukje metaal hebben, t.w. : ijzer. Twee millimeter dik leek mij wel genoeg : het moet tenslotte ook nog te bewerken zijn ....
Even de keienvanger in de juiste hoeken buigen. Leve mijn zetbankje
Gevolgd door een aluminium 'Knuckle-beschermer'. Een restantstukje traptredehoekprofiel voldoet hiervoor prima; de zetbank geeft de benodigde hoek
Vervolgens een 'beetje' zagen en vijlen en voila :
Wordt vervolgd .....Gijs
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Het eindresultaat begint er een beetje op te lijken
Belangrijk was ook voldoende ruimte tussen de vooras en de keienvanger te houden zodat de vooras niet bij het eerste de beste stukje gras of een takje compleet vastgeklemd komt te zitten.
Tot slot moest er natuurlijk ook nergens een opening in de keienvanger komen zodat het licht van de (wielverlichting) ook daadwerkelijk bij de wielen terecht zou komen
Met al die hoeken in de keienvanger was het vijlen van de onderkant van de (licht)sleuf een beetje een uitdaging maar .... ik ben niet voor 1 gat te vangen
De volgende stap in het proces is het afdekken van de (licht)sleuf met een stukje gaas en de hele boel zwart verven I(lees : airbrushen). Wederom : wordt vervolgd.Gijs
- Garry
- Donateur
- Berichten: 2354
- Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
- Locatie: Gorinchem
- x 10
- Gegeven waarderingen: 72 keren
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Zo echt mooi verzonnen. Knap werk[emoji106]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
- daniel
- Donateur
- Berichten: 2327
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
- Locatie: Nijmegen
- x 1 x 16
- Gegeven waarderingen: 179 keren
- Ontvangen waarderingen: 293 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Lekker bezig Gijs
Ziet er goed uit
Ziet er goed uit
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad
- Jaap
- Donateur
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 04 jun 2017 15:45
- Locatie: Biddinghuizen
- x 1 x 18
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: RC4WD D90 Gelaende 2.0
Gijs, je bent heel goed bezig. Maar wat is die witte bus in je servostang?
Groeten uit Flevoland!
Jaap
Jaap
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten