Afgelopen zaterdag had ik de achter ophanging , zoals het er op dat moment uit zag flink gesloopt .
Dus vandaag maar eens gaan bestuderen hoe groot de schade was , maar wat blek de boel was gewoon los gelopen .
Maar om alles weer vast te zetten moest de boel toch wel even helemaal uit elkaar .
Ik wou de vering van de achterste as al langer veranderen dus nu gelijk maar bij mee gepakt .
Ook horen er bij de schotel twee geleiders te zitten .
Hier een voorbeeld :
De boel gesloopt :
De bovenste bevesteging van de schokbrekers/veren verplaatst :
En de geleiders gemaakt :
Even een kleurtje erop :
En weer klaar , de achter wielen hadden ook nogal wat schade opgelopen dus die zijn ook in de revisie :
Ik heb vorige week met de 8x8 een klein stukje gereden en weer een stalen aandrijfas naar de eeuwige jachtvelden .
Het was de derde onderhand , nu was ik het toch eigenlijk wel goed zat , ook vand ik dat hij niet soepel genoeg reed .
Volgens mij ligt het probleem in het geen dat de kruiskoppelingen een te sterke hoek maken .
Dus de boel eerst maar eens gesloopt :
Als ik de boel 3 centimeter verlaag zou het goed moeten komen :
Het probleem is wel dat ik met 2 motoren rijd en die zijn wat breder dan de standaard 1 motor opstelling .
Ik moet hierdoor dus wel erg veel van het chassis weg vijlen :
Om het risico te verkleinen dat het chassis gaat knikken extra dikke platen (3mm) gemaakt om het chassis weer te versterken :
De tranny met onderplaat weer gemonteerd :
Zo ver is de tranny gezakt :
Alles weer terug op zijn plek gebouwd en gelijk ook de schade van het doorzagen van de spatborden bijgewerkt :
Bij de proefrit reed hij al veel soepeler , er zij nog twee nieuwe aandrijfassen onderweg vanuit China en als die er onder zitten is ook de spelling verholpen omdat de assen die er nu onder zitten ook al twee keer zijn gerepareerd . Zo hebben die uren op de LTS dat we moesten leren om zelf klinknagels te maken , toch nog zin gehad .
Vandaag eindelijk een pakketje uit China op mogen halen bij het postkantoor .
Het blijkt (volgens die flipper achter de balie) dat Postnl pakketjes uit China waar voor getekend moet worden niet meer bezorgd .
Alleen de pakketjes die in de brievenbus passen en waar dus niet voor getekend hoeft te worden worden nog bezorgt .
Ik heb die gozer gevraagd of hij paddoos had gegeten of zo , maar volgens hem was het echt waar ........ :gek:
Maar in ieder geval zijn mijn nieuwe aandrijfassen gearriveerd :
De oude waren echt op :
Staat wel weer raar , van dat bling bling spul onder mijn oude beestje .
Gelijk ook even van krimpkous voorzien :