SCX10 II Power Wagon
-
- Member
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SCX10 II Power Wagon
Het frame voor de bak is nu ook getekend, en inmiddels gedrukt

En ook zijn de bandjes nu binnen, meteen maar eens op de velgen gemonteerd.

En zo op de wagen:

En ook zijn de bandjes nu binnen, meteen maar eens op de velgen gemonteerd.

En zo op de wagen:

- Linky
- Pro Member
x 1
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Zijn dat de Chinese Wannabe Super Swampies?
Zo ja dan ben ik benieuwd welke inserts je gaat gebruiken. Ik vind de originele daarvan niet fijn.
Zo ja dan ben ik benieuwd welke inserts je gaat gebruiken. Ik vind de originele daarvan niet fijn.
Trx4 Sport
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014
-
- Member
Yep, imitatie bandjes. Ik gebruik eerst even de meegeleverde inserts. Op zich voelt dat goed aan, en het chassis staat er goed op. Aanpassen kan altijd nog
In de loop van de week zijn ook de stuurservo en motor binnen gekomen. Die zijn nu dus in het chassis gemonteerd:

Alle electronica inclusief accu zit voorin onder de motorkap.

Helemaal voorin, onder de ontvanger, heb ik van twee oude printjes servo-electronica een module gemaakt voor de lier. Het eerste printje schakelt door omzetten van het derde kanaal op de zender het stuursignaal van de servo naar printje twee. Die tweede speelt dan voor regelaar voor de lier, die kan dan proportioneel vooruit en achteruit. Of het ding kracht genoeg heeft moet zich nog uitwijzen.

Uiteindelijk ben ik blij voor het SCX10 II chassis te hebben gekozen. Alles loopt erg mooi, soepel en mooi stil. Enig minpunt is het schokken in krappe bochten, veroorzaakt door de kardan's in de aandrijfassen van de voorwielen. Ik denk dat ik er CVD assen voor ga bestellen, ik ga me anders flink ergeren aan dat schokken.
In de loop van de week zijn ook de stuurservo en motor binnen gekomen. Die zijn nu dus in het chassis gemonteerd:

Alle electronica inclusief accu zit voorin onder de motorkap.

Helemaal voorin, onder de ontvanger, heb ik van twee oude printjes servo-electronica een module gemaakt voor de lier. Het eerste printje schakelt door omzetten van het derde kanaal op de zender het stuursignaal van de servo naar printje twee. Die tweede speelt dan voor regelaar voor de lier, die kan dan proportioneel vooruit en achteruit. Of het ding kracht genoeg heeft moet zich nog uitwijzen.

Uiteindelijk ben ik blij voor het SCX10 II chassis te hebben gekozen. Alles loopt erg mooi, soepel en mooi stil. Enig minpunt is het schokken in krappe bochten, veroorzaakt door de kardan's in de aandrijfassen van de voorwielen. Ik denk dat ik er CVD assen voor ga bestellen, ik ga me anders flink ergeren aan dat schokken.
- johanv
- VIP
x 6
- Gegeven waarderingen: 598 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Zeker weten! Gaat mooi zo!
Groeten Johan.
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur

- Linky
- Pro Member
x 1
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
De zijdelingse stabiliteit van deze bandjes met meegeleverd schuim vind ik zeer matig. Banden vervormen sterk.
Foto is met trx4 sport frame.
Foto is met trx4 sport frame.
- Bijlagen
-
Trx4 Sport
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014
-
- Member
De voorbumper is nu ook klaar, met kabelgeleiding en versteviging boven

Toen heb ik de bumpers en spatborden in de spuitplamuur gespoten en geschuurd. Het frame voor de laadbak is daarmee ook klaar. Na de cabine verder uitgesneden te hebben is dit nu zoals de wagen er uit ziet:

Toen heb ik de bumpers en spatborden in de spuitplamuur gespoten en geschuurd. Het frame voor de laadbak is daarmee ook klaar. Na de cabine verder uitgesneden te hebben is dit nu zoals de wagen er uit ziet:

-
- Member
Mensen, vraagje ... Ik ga waarschijnlijk ook voor de achterkant een setje van de zware standaard Axial SCX10 veren (geel gemerkt) nodig hebben. Weet iemand waar ik die vandaan zou kunnen halen?