Chassismontage van de bullbar is bepaald....ongeveer. Eerste beugeltje op maat gemaakt, geboord, en heel voorzichtig met een hamertje de bullbar in de gaatjes geklopt. Past precies.
Bumpermontage zit al in het hoofd. Idee is om nog 2 of 4 stukjes te buigen, die ook in de beugel te steken en omhoog te laten lopen tot aan de bovenkant bumper. Daar dan vast aan een plateautje voor 2 schijnwerpers.
Gas en zuurstof was al afgesloten. Geen zin meer om alles weer aan te sluiten vanavond.
To be continued.
Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
-
- Donateur
- Berichten: 2076
- Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
- Locatie: Medemblik
x 18
- Gegeven waarderingen: 18 keren
- Ontvangen waarderingen: 38 keren
- Dirk Weijnen
- Donateur
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
- Locatie: Helmond
x 9
- Gegeven waarderingen: 352 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Ziet er goed uit.
1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter
- Garry
- Donateur
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
- Locatie: Gorinchem
x 10
- Gegeven waarderingen: 80 keren
- Ontvangen waarderingen: 353 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Goud is ook niet lelijk [emoji12]mooi werk [emoji106]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
- Patrick
- Donateur
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
x 1
x 20
- Gegeven waarderingen: 318 keren
- Ontvangen waarderingen: 292 keren
- Patrick
- Donateur
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
x 1
x 20
- Gegeven waarderingen: 318 keren
- Ontvangen waarderingen: 292 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Gisteren nog wat onderdelen erbij gemaakt. Het wordt nu te zwaar naar mijn zin. Daarom besloten om het met alu te gaan maken. De spullen om alu te gaan solderen zijn besteld.
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
x 17
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen t.a.v. Het aluminium solderen. Ik neem aan dat jij soldeerstiften met fluxmiddel, een RVS-borstel en een gasbrander besteld hebt?Patrick schreef:Gisteren nog wat onderdelen erbij gemaakt. Het wordt nu te zwaar naar mijn zin. Daarom besloten om het met alu te gaan maken. De spullen om alu te gaan solderen zijn besteld.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
x 17
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
En trouwens, jij maakt toch alles van kunststof (lees : jij print toch alles in de 3D-printer? Dat is dan toch lichter dan aluminium?Patrick schreef:Gisteren nog wat onderdelen erbij gemaakt. Het wordt nu te zwaar naar mijn zin. Daarom besloten om het met alu te gaan maken. De spullen om alu te gaan solderen zijn besteld.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs
- Patrick
- Donateur
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
x 1
x 20
- Gegeven waarderingen: 318 keren
- Ontvangen waarderingen: 292 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Ja van Durafix. Volgens mij hetzelfde als wat jij gebruikt hebt. Brander gebruik ik gewoon de snijbrander voor op een laag pitje.
Ja dat is altijd de eerste optie. Maar het procede van 3D printen dat bereikbaar is voor de consument is het zogenaamde FDM procede. Dit heeft een hoop voordelen (kosten, veel materiaalkeuze, etc). Er zit echter 1 nadeel aan. De sterkte.
Afhankelijk van materiaalsterkte, werktemperatuur, laagdikte, printsnelheid, luchtverplaatsing tijdens koeling heeft het eindproduct een bepaalde sterkte. Daar kom je meestal prima mee weg. Zie de servo/body mount van deze auto. Maar die is dan ook stevig uitgevoerd. De bull bar zal te fragiel worden om klappen en trekkrachten op te vangen tijdens lieren.
Vandaar een metaal. Nu zou ik ook een ontwerpje kunnen maken, en deze laten sinteren. Maar dan wordt de bull bar duurder dan mijn hele auto bij elkaar.
Hier een voorbeeldje van alu sinter printen:
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
x 17
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Ik zou voor sinteren kiezen .. [emoji6][emoji1787]Patrick schreef:Ja van Durafix. Volgens mij hetzelfde als wat jij gebruikt hebt. Brander gebruik ik gewoon de snijbrander voor op een laag pitje.
Ja dat is altijd de eerste optie. Maar het procede van 3D printen dat bereikbaar is voor de consument is het zogenaamde FDM procede. Dit heeft een hoop voordelen (kosten, veel materiaalkeuze, etc). Er zit echter 1 nadeel aan. De sterkte.
Afhankelijk van materiaalsterkte, werktemperatuur, laagdikte, printsnelheid, luchtverplaatsing tijdens koeling heeft het eindproduct een bepaalde sterkte. Daar kom je meestal prima mee weg. Zie de servo/body mount van deze auto. Maar die is dan ook stevig uitgevoerd. De bull bar zal te fragiel worden om klappen en trekkrachten op te vangen tijdens lieren.
Vandaar een metaal. Nu zou ik ook een ontwerpje kunnen maken, en deze laten sinteren. Maar dan wordt de bull bar duurder dan mijn hele auto bij elkaar.
Hier een voorbeeldje van alu sinter printen:
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten