De stuuruitslag van de dikke kater wordt nogal beperkt door het aanlopen van de banden tegen de veren. De layout van het ding geeft weinig speelruimte om e.e.a. te corrigeren. Kortste klap: dunnere veerpootjes. Omdat het een experiment is wel een beetje op de "budget-manier", u weet wel: geinig voor weinig...
Eerst die dingen helemaal gedemonteerd om te zien wat er eventueel nog aan gedaan zou moeten worden. De plaatjes in de dempers waren niet voorzien van boringen of platte kantjes. Zou je ze zo gaan vullen dan zit er geen beweging meer in, dus...
Had eerst één kant gedaan maar dat bleek, zelfs met cps100, te weinig. Vóór het vullen was het eerst proberen welke veren er in zouden moeten om die dikke kater een beetje op hoogte te houden. De dikste/zwaarste zitten er nu in. Daarna was het even nieuwe afstandbusjes van messing maken voor de bovenste bevestigingspunten om de boel te monteren. De Redcat heeft binnenschermen, daar was dus een aanpassing nodig om de slangetjes de ruimte te geven...
Men levert brackets mee om die overdrukcilinders aan de veerpoot te bevestigen. Maar gezien de beschikbare ruimte zou ik dan weer terug bij af zijn dus heb het op deze wijze opgelost...
E.e.a. heeft tot ruimtewinst geleid dus het beoogde doel is bereikt...
Achter het zelfde recept toegepast, vind het wel netjes zo. Of het wat is zal in de praktijk moeten blijken...