Ik ben er nog niet uit.
De TRX4 is de enige waar ik een keer mee heb kunnen testrijden. En ik moet zeggen, dat was niet verkeerd. Ik vind het wel jammer dat de ramen stickers zijn, maar dat is oplosbaar. Tijdens het test crawlen moest ik wel de auto opvangen. Hij is een beetje topzwaar, maar daar valt natuurlijk ook wat aan te doen met extra gewicht op de juiste plaatsen. Ik heb wel al wat ideeën om de Land Rover Defender body een eigen twist te geven. De portalassen, 2 speed en dergelijke zijn dan wel weer leuke zaken. En ook niet onbelangrijk. Onderdelen zijn zeer goed verkrijgbaar.
Bij Axial kijk ik naar de SCX10.2 en de Wraith. Waarbij ik laatste wel een stoer model vind waar ik net als Daniel iets met Wild Willys in zou willen doen. Ook voor een Wraith heb ik al wat ideeën. In kit vorm verkrijgbaar staat mij wel aan en dan kan je meteen wat betere electronica erin zetten.
Ik heb het idee dat beide wel een leuke beginnersauto zijn om mee te starten en vooral de fun van trail en crawlen mee te ontdekken. Ik heb niet de illusie dat het op den duur bij 1 blijft als ik het leuk vind.
Ik heb verder nog naar de Tamiya CR-01 gekeken, maar ik heb het idee dat andere merken en modellen meer te bieden hebben. Adviezen die ik tot nu toe heb ontvangen gaan alle kanten op. (Eigenlijk is er gewoon teveel keus). Als je dat dan gaat filteren komt het vaak neer op de Traxxas TRX4 of een Axial. Maar daarom heb ik mijzelf ook even wat tijd gegeven om uit te zoeken wat ik precies wil. Ik wil in december de aankoop doen. In de tussentijd wordt de HPI en nog een nieuw TRX4 model verwacht.
En ik wil kijken of ik nog met wat meer autos kan gaan proefrijden. Ik denk dat voor mijn eerste crawler / trail RC auto ik wat zwaarder ga laten wegen dat deze mogelijk wat minder scale is en meer fun, maar wel uitstekend geschikt als beginners trail/crawl auto. Zodat deze ook eens door de kinderen gebruikt kan worden, die zullen ongetwijfeld meewillen.
Bevalt alles, dan kan een volgende een echte scale worden. Maar goed, ik zit midden in het proces, er kan nog van alles veranderen. Merk na merk, model na model aan het bekijken. Reviews lezen, gebruikerservaringen zoeken, YouTube filmpjes bekijken. En eigenlijk moet ik gewoon gaan proefrijden en bij een evenement gaan kijken. Want ik kan op papier en beeldscherm uitzoeken wat ik wil. Beste is in het echt gewoon gaan kijken en ervaren.