Cesco aka Frank

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
Gert-Jan
Donateur
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Cesco aka Frank

Bericht door Gert-Jan » 03 okt 2017 23:07

Welkom en mooi verhaal :D

Maar mijn god, wat is je werkbank schoon zeg :o En die wagens, helemaal perfect en clean. Weet je zeker dat je met een scaler de modder in wilt duiken? Niet om je bang te maken maar ze worden echt heel vies :mrgreen:

In ieder geval, met deze hobby kan je je helemaal uitleven. Kies een chassis (Vaterra :lol: ) en bouw je eigen body of koop er een die je helemaal kan verbouwen, alles mag. Op dit forum zit je wel goed, kennis genoeg en we hebben leuke ritten.

Groetjes,

Gert-Jan
Printjunkie :mrgreen:

Cesco
Donateur
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 900 keren
Ontvangen waarderingen: 1056 keren

Bericht door Cesco » 03 okt 2017 23:32

Gert-Jan, de werkbank ziet er tijdens een build niet zo uit. Maar na een build word alles weer netjes gemaakt. Vrouwlief is heel blij met mijn werkplek / mancave. Voorheen nam ik altijd dik 2 meter eettafel in beslag :P .

Zelfde voor de auto's. De Tamiya's worden inderdaad niet in de modder gebruikt, de Traxxas auto's daarin tegen... :whistle:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar na rijden wordt alles weer helemaal schoon gemaakt en nagelopen.

Gert-Jan
Donateur
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Bericht door Gert-Jan » 03 okt 2017 23:37

Heerlijke foto's ! Doet mij goed :D

Mijn vrouw zag jouw werkbank en begon meteen te dreigen dat ik moest opruimen, hahaha.

Weet je al wat je zou willen maken? Laro, Jeep, wat anders?
Printjunkie :mrgreen:

Cesco
Donateur

Bericht door Cesco » 04 okt 2017 00:39

Ik ben er nog niet uit.

De TRX4 is de enige waar ik een keer mee heb kunnen testrijden. En ik moet zeggen, dat was niet verkeerd. Ik vind het wel jammer dat de ramen stickers zijn, maar dat is oplosbaar. Tijdens het test crawlen moest ik wel de auto opvangen. Hij is een beetje topzwaar, maar daar valt natuurlijk ook wat aan te doen met extra gewicht op de juiste plaatsen. Ik heb wel al wat ideeën om de Land Rover Defender body een eigen twist te geven. De portalassen, 2 speed en dergelijke zijn dan wel weer leuke zaken. En ook niet onbelangrijk. Onderdelen zijn zeer goed verkrijgbaar.

Bij Axial kijk ik naar de SCX10.2 en de Wraith. Waarbij ik laatste wel een stoer model vind waar ik net als Daniel iets met Wild Willys in zou willen doen. Ook voor een Wraith heb ik al wat ideeën. In kit vorm verkrijgbaar staat mij wel aan en dan kan je meteen wat betere electronica erin zetten.

Ik heb het idee dat beide wel een leuke beginnersauto zijn om mee te starten en vooral de fun van trail en crawlen mee te ontdekken. Ik heb niet de illusie dat het op den duur bij 1 blijft als ik het leuk vind. :whistle:

Ik heb verder nog naar de Tamiya CR-01 gekeken, maar ik heb het idee dat andere merken en modellen meer te bieden hebben. Adviezen die ik tot nu toe heb ontvangen gaan alle kanten op. (Eigenlijk is er gewoon teveel keus). Als je dat dan gaat filteren komt het vaak neer op de Traxxas TRX4 of een Axial. Maar daarom heb ik mijzelf ook even wat tijd gegeven om uit te zoeken wat ik precies wil. Ik wil in december de aankoop doen. In de tussentijd wordt de HPI en nog een nieuw TRX4 model verwacht.

En ik wil kijken of ik nog met wat meer autos kan gaan proefrijden. Ik denk dat voor mijn eerste crawler / trail RC auto ik wat zwaarder ga laten wegen dat deze mogelijk wat minder scale is en meer fun, maar wel uitstekend geschikt als beginners trail/crawl auto. Zodat deze ook eens door de kinderen gebruikt kan worden, die zullen ongetwijfeld meewillen.

Bevalt alles, dan kan een volgende een echte scale worden. Maar goed, ik zit midden in het proces, er kan nog van alles veranderen. Merk na merk, model na model aan het bekijken. Reviews lezen, gebruikerservaringen zoeken, YouTube filmpjes bekijken. En eigenlijk moet ik gewoon gaan proefrijden en bij een evenement gaan kijken. Want ik kan op papier en beeldscherm uitzoeken wat ik wil. Beste is in het echt gewoon gaan kijken en ervaren.

Cesco
Donateur

Bericht door Cesco » 04 okt 2017 00:44

Gert-Jan schreef: 03 okt 2017 23:37 Heerlijke foto's ! Doet mij goed :D

Mijn vrouw zag jouw werkbank en begon meteen te dreigen dat ik moest opruimen, hahaha.

Weet je al wat je zou willen maken? Laro, Jeep, wat anders?
Ik zal dan nog eens een foto posten als ik midden in een build of onderhoud zit ;)

Ik vergeet je vraag te antwoorden. Ik ben vooral eerst naar de technische kant aan het kijken, wat is een goed chassis. Maar qua smaak voor een body iets van een Jeep, Land Rover Defender, misschien een Ford Bronco en dan de Wraith (gewone of de Poison).

Mud monkey
Donateur
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Bericht door Mud monkey » 04 okt 2017 20:31

Succes frank de keuze is reuze pik daar maar is de juiste tussen uit

bartvr
Member
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren

Bericht door bartvr » 06 okt 2017 13:50

Welkom Frank , en idd mooi werk plekkie.
Tamiya cc01
Axial scx 10
Absima cr3.4 sherpa
Hpi rs4 sport 3
en vaar dingen

Cesco
Donateur

Bericht door Cesco » 14 nov 2017 13:22

Zo, het punt komt dichterbij om eens te gaan bestellen. De keuze wordt er in ieder geval niet makkelijker op met intussen de HPI Ventura, een nieuwe Vattera, de nieuwe Traxxas TRX-4 Tactical en een nieuwe Axial SC10.2 uit. En Traxxas die dan ook nog een TRX-4 kit en Bronco body heeft aangekondigd voor 2018.

Op dit moment ben ik bezig om elke optie in een Excel sheet te vermelden, met welke upgrades ik er op zou willen en dan zien wat elke auto uiteindelijk voor kostplaatje met zich mee brengt. Iets wat ik voor elke build doe. Ik sta mezelf altijd eerst toe om een visie te bedenken en dan even ontnuchterend met de cijfers eroverheen om te kijken wat haalbaar is of niet. Dat maakt de keuze ook makkelijker.

Ik heb intussen ontzettend veel online opgezocht en via forums en facebook groepen gelezen en youtube filmpjes bekeken. De hulp en informatie hier is daar ook handig bij.

De kans dat het niet bij 1 auto blijft is dan ook zeer groot. Een paar dingen kan ik wel gaan uitsluiten. De nieuwe Vattera, ik ben niet weg van de schaalverhoudingen van die body. De Traxxas TRX-4 Tactical, ben niet weg van die body. Ik vind dan de Defender of de Bronco body mooier. Het voordeel van de Defender vindt ik de exo cage, wat mij lijkt dat het helpt om de lexan body te beschermen. Eigenlijk is mijn probleem dat ik teveel modellen leuk vind en daarom het langer duurt om te kiezen.

Dus ben nog in twijfel tussen de Traxxas TRX-4 Defender, maar dan wel met een blanco body om er mijn eigen twist aan te geven. Of de HPI Ventura of de nieuwe Axial SC10.2 2017 Jeep Wrangler Unlimited CRC. De Axial heeft weer een verbeterde transmissie. Welke van deze 3 zou jij doen en waarom?

Wat er zo wie zo gaat komen is een scaler, een hard body en daar ben ik al over uit. Dat wordt een Tamiya Pajero body op een MST CFX chassis. Met wat Loops Models accessoires voor de Pajero. Dat lijkt mij een mooie winterbuild.

Wouterb
Donateur
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 95 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren

Bericht door Wouterb » 14 nov 2017 17:16

Cesco schreef: 14 nov 2017 13:22 ....

Dus ben nog in twijfel tussen de Traxxas TRX-4 Defender, maar dan wel met een blanco body om er mijn eigen twist aan te geven. Of de HPI Ventura of de nieuwe Axial SC10.2 2017 Jeep Wrangler Unlimited CRC. De Axial heeft weer een verbeterde transmissie. Welke van deze 3 zou jij doen en waarom?

....
Als we een eventueel prijsverschil even ter zijde schuiven zou mijn keus de Axial zijn.

Bodies interesseren me niet zo veel. Die vervang je toch als eerste.

De ventura is mij te nieuw, zou ik nu nog niet kopen. Kinderziektes zijn nog niet bekend,. Onderdelen, naar verluidt, nog slecht verkrijgbaar. Aftermarket spulletjes zijn er ook nog niet.

TRX4 vind ik te complex. PortalAssen, lockable diffs maken hem zeer capabel, komt overal. Maar het kan allemaal stuk. (Ondanks traxxas kwaliteit ).

SCX10 II is goed 'right out of the box' (niet de beste). Nagenoeg alles van versie 1 kan er op of aan. Bergen upgrades en reserve onderdelen te krijgen voor een fractie van de origineel-prijs. Zeker als je van (ver)bouwen houdt een goeie keus.

Just my 2 cents.
En uiteindelijk: lol heb je toch wel ;)
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Cesco
Donateur

Bericht door Cesco » 26 nov 2017 19:24

Intussen is een Tamiya Pajero body besteld en onderweg. Die gaat op een MST chassis komen. Plus er kwam voor een redelijk bedrag een complete nette Axial Wraith voorbij die ik dus ben gaan ophalen. Zal snel een foto posten. Bij deze 2 zal het wel niet blijven...