Ik was jullie nog een "How to"verschuldigd over hoe je deze as kan versmallen.
Gemeten wordt van pin tot pin en dat betekend eigenlijk; van het gaatje waar de pin zit tot het gaatje aan de andere kant waar de pin zit. Zie onderstaande foto van het gaatje
Benodigdheden:
Injora assen, ijzerzaagje, schuifmaat, mesje, vijl, en een 2mm imbus schoevendraaier.
We beginnen met de vooras. De 44-as van Injora is standaard 180mm pin tot pin. Na modificatie zal deze 170mm zijn.
De totale as wordt 10mm smaller en aan beide kanten halen we er 5mm af. 5mm kras ik in met de schuifmaat
Zaag rondom zodat je mooi recht gaat
Haal 5mm van de metalen as af (aan de rechterkant hier op de foto)
Verwijder dit nokje met een mesje of vijl
Boor in de C-hubs nieuwe gaatjes (3mm) 5 mm van het hart af van het originele gaatje
Schuif de zooi in elkaar en kijk of het past. (het kan zijn dat je nog even met de vijl langs het vierkante gedeelte moet van de binnen as)
De as weer bijna compleet
Omdat we in totaal 10mm hebben verwijderd van de as moeten we dat ook bij de stuurstangen doen maar let op de valkuil. Haal bij de lange stang 5mm per kant er vanaf want het schroefdraad loopt niet ver door in de stang. Pas de korte stang aan(of niet) wanneer de as onder de wagen zit en je kan passen met de servo.
Vooras compleet en klaar.
De achteras gaat veel makkelijker. Wellicht wil je deze eerst doen voordat je aan de vooras begint (ff oeffenen

)
Alles los
Zelfde procedure als de vooras, aftekenen, zagen, boren, passen, monteren. Hier kan je weer zien dat de schroef 5mm is opgeschoven.
Alles klaar
Waarom zo moeilijk doen met een paar assen? Nou, bij bijvoorbeeld een Landrover is het mooi als de wielen binnen de wielkasten blijven. De body kan dan ook lager op het chassis staan. Het ziet er echter uit. Het hoeft niet iedereen zijn ding te zijn maar voor mij is het belangrijk

De voorste wagen heeft smalle assen en die in de achtergrond niet.