Ik ben weer een nieuw project gestart, waarbij Patrick switchte van ABS naar Lexan kies ik nu voor de hard body.
En waar ik mij al jaren aan erger is de constructie van de vooras. Of je nu een rtr of kit koopt altijd
zitten de spoorstang en de stuurstang aan de voorzijde. De servo vaak op de as, soms (o.a. Vanquish 4-10) aan het chassis maar altijd op een kwetsbare plaats. Zeker als de auto een keer te hard omlaag komt, gevolg servo horn, stuurstangen krom.
Bij deze build word de as 180 gedraaid, diff tandwiel draai ik later om, dit heeft gevolg dat onderste links een andere vorm hebben kregen. De servo word iets naar achter in het front geplaatst het tijdelijke M4 draadeind word nog vervangen door een mooie aluminium link. Alle links worden op maat gemaakt, omdat ik naar een kort wielbasis moet gaan om de auto een realistisch uiterlijk te geven
De transfercase ( zichtbaar op de achtergrond) word onder de auto gemonteerd!!! Er word nu gebouwd op het oude chassis van de Comptruck dat bestond uit U profiel. Nu gaan we bouwen met aluminium koker, de uitvullingen onder de shocktowers zijn de eerste nieuwe delen. Het woord Vloeken in de kop tekst komt later aan de orde.....
Vloeken in de heilige Crawler Scene.
-
Arrma racer
- Member
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
- Patrick
- Donateur
x 1
x 20- Gegeven waarderingen: 334 keren
- Ontvangen waarderingen: 326 keren
Re: Vloeken in de heilige Crawler Scene.
Leuk. Deze ga ik volgen.
Overigens is de Yota2 as van RC4WD een as, waarbij je zonder de as om te draaien, makkelijk de links naar achter de as kunt plaatsen. Maar die as heeft weer allerlei issues wat betreft slijtage.
Overigens is de Yota2 as van RC4WD een as, waarbij je zonder de as om te draaien, makkelijk de links naar achter de as kunt plaatsen. Maar die as heeft weer allerlei issues wat betreft slijtage.
-
Arrma racer
- Member
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Vloeken in de heilige Crawler Scene.
Even nadenken, middagje met stortregens en we zijn weer iets verder. Er staat weer iets op wielen, maar dit ontwerp is weer deels afgekeurd, de vooras constructie blijft deze is lekker stabiel en veert goed.
Morgen weer regen