De banden zijn JConcepts Ruptures geworden. 1.9 banden met een flinke diameter van 4.92" of 125mm. Niet echt mooie dingen, maar ze schijnen het wel goed te doen.
Bij de scalers hebben ik altijd met luchtdichte banden gereden. Maar deze keer gaan er gaten in.
Met een ponstang heb ik 4 gaatjes per band aangebracht. In ieder kwadrant eentje in het loopvlak. Om en om aan de binnenzijde en aan de buitenzijde van de band.
De foams zijn RC-HP A.L.T Ultra Super Soft foams die gemaakt zijn voor deze banden.
Voor de velgen heb ik gekozen voor de 1.9 Method velgen van Vanquish. Deze velgen zijn echt een feestje om in elkaar te zetten. Alles past zonder wringen in elkaar en zelfs de band past perfect zonder gedoe in de beadlock. Enige nadeel is, dat de Amerikanen nog steeds gebruik maken, van hun al lang achterhaalde imperiale maatvoering. Met een gewoon inbussetje mol je dus de schroefjes. Zorg dus dat je een imperiaal setje hebt. Die had ik gelukkig nog liggen. Ik wil nog een paar mooie bitjes regelen, want inbussleutels zijn ook wel een beetje achterhaald

De meenemers die ik gekozen heb zijn ook van Vanquish en dan de maat .350
En dan het eindresultaat