SCX24 Jeep Gladiator

Omdat de kleine wagentjes ook een plekje verdienen. Alles voor 1/24 en kleiner.
JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

SCX24 Jeep Gladiator

Bericht door JurjenF » 29 nov 2022 11:23

Omdat je toch wat moet in de winter en al YouTubend op het i-net de smaak te pakken gekregen om een klein modulair indoor crawlerbaantje te maken. Maar ja, daar moet dan wel wat op te crawlen zijn en daarom de aanbieding van Toemen aangepakt om de SCX24 Gladiator aan te schaffen. Maar stan daard zoals-ie is kan natuurlijk niet dus bij AliExpress de nodige update onderdeeltjes aangeschaft.

Afbeelding004 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeelding006 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeelding002 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Heb het spul aan een tijdje in huis maar gisteren maar eens begonnen. Bleek mij al een paar dingetjes:
a) de mooie voorbumper is eigenlijk te zwaar voor de (voor)vering.: geen marge meer. Dus eerst de veertjes maar eens opgerekt zodat er nog wat overblijft aan veerweg. Dar wordt nog even zoeken naar andere shocks. b) de binnenspatbordjes passen echt niet. De Gladiator heeft langere wielbasis. Maar ook een eventuele zaagactie zal de pasvorm niet oplossen. Bewaren maar voor een eventueel volgend (Wrangler) project. c) de beugel van de voorbumper is wel erg ehhh soepel. Een metalen versie zal eea wel oplossen d) de voorlampjes èn de beugel voor de bumper komen met elkaar in conflict. e) de klitteband oplossing voor de montage van de kap is niet je van het.
Ali heeft alweer een paar bestellingen staan.....Ook wil ik de dakkoffer/-tent niet meer gebruiken maar een rek achterop.
En tussen door met piepschuim-gipsverband en andere recycle troep op een 3-tal platen de baan maken. Kortom: zo komt splinter door de winter....... :D
Deze gebruikers waarderen JurjenF voor dit bericht (totaal 4):
coopertje (29 nov 2022 22:44) • Rubenb (01 dec 2022 12:08) • TerpstraAJ (02 dec 2022 18:59) • Cesco (30 dec 2022 22:47)
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: SCX24 Jeep Gladiator

Bericht door JurjenF » 15 dec 2022 16:04

Nog wat verder gegaan met de (op)bouw en detaillering van de Gladiator:

Afbeelding007 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeelding008 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Afbeelding010a by Jurjen Fellinger, on Flickr

Maar op dit moment ga of beter kan ik nog niet verder met de aangekomen schoikbrekers:

Afbeelding012 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Er is nml één of ander probleem opgetreden met de elektronica. Eerst is, binnen 2 maand, de accu al kapot. Slechts 2x opgeladen....Af en toe de auto gebruikt om wat te testen. Daarna merkte ik dat de aandrijving heel erg zwaar ging,.Bij aanzetten van de auto hoor ik ook geen 'bevestigingspiepje' en het groene inwendige lichtje gaat niet aan. De auto reageert alleen nog op sturen maar rijdt niet meer. Het eerste contact met de winkelier leverde alleen op 'dat accus kapot gaan en er in de winkel nieuwe te koop zijn' (even kort samengevat). Dat vind knap lu---g. Op de 2e vraag mbt het kennelijk stuk zijn van een element in de aandrijving (motor? tandwielen?ontvanger?alle 3?) nog geen antwoord mogen ontvangen. Ben wel teleurgesteld in de kwaliteit van deze Axial. Of was deze daarom in de aanbieding? Ik baal enorm....
Dat wacht ik nog even af.
Deze gebruikers waarderen JurjenF voor dit bericht:
Cesco (30 dec 2022 22:47)
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: SCX24 Jeep Gladiator

Bericht door JurjenF » 30 dec 2022 19:02

Uiteindelijk het chassis en zender maar opgestuurd naar Toemen. Daar zit je dan zonder 'winterdingetje'...Afijn, benieuwd wat ze mij gaan aanbieden.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1181
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 518 keren
Ontvangen waarderingen: 608 keren

Re: SCX24 Jeep Gladiator

Bericht door coopertje » 30 dec 2022 20:28

Bale dat het niet gaat zoals het moet, hoop dat ze iets kunnen vinden, altijd fijn om te weten waaraan het nu heeft gelegen. En de winter is voorlopig nog niet voorbij :ugeek:

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: SCX24 Jeep Gladiator

Bericht door Garry » 30 dec 2022 20:42

Dat is zeker klote,
Ik hoop voor jou dat ze snel contact met je hebt, met en mooie oplossing.
😎😁

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: SCX24 Jeep Gladiator

Bericht door JurjenF » 03 jan 2023 19:24

Is best wel waardeloois ja. Maar goed; nog even tijd voor het finetunen van de HB Defender en het maken van een betere kapbevestiging van de Cherokee. De Wrangler ligt even stil want ik kom er niet uit met de verlichting en die hele draden-bende. En voordat er iets kapot gaat.....Ook kan ik nu werken aan de 'modulaire crawlerbaan' voor binnen. Dus elluk nadeel hep ook se voordeel of zoiets :D
En ja, ik hoop idd dat men met een goede oplossing komt.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: SCX24 Jeep Gladiator

Bericht door Dustin » 05 jan 2023 13:21

Zonde, mijn SCX24 tuft al een hele tijd probleemloos rond, en wordt regelmatig gebruikt.

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: SCX24 Jeep Gladiator

Bericht door JurjenF » 13 feb 2023 11:41

We zijn nu al zo;n 6 weken verder. Ik heb, na een mailwisseling, het chassis en de zender opgestuurd naar Toemen. Daar is het pakket 30-12 afgeleverd. En dan volgt de 'grote stilte'. Na 4 weken maar eens gemaild hoe de vork aan steel zit. De monteur (!) heeft geconstateerd at de esc/reciever, de motort en de stuurservo kapot waren. Vreemd want de stuurservo was het enige dat nog wel werkte. Afijn: of ik toestemming gaf tot reparatiue. Ja er zit garantie op dus dat lijkt mij wel.
De volgende periode van 'nog grotere stilte' breekt aan. tot op heden geen enkele reactie van hun kant. Ook op een mail waarin ik een deadline aangaf (as vrijdag) geen reactie. Heb nu maar een klacht gedaan op Klachtenkompas want ik ben helemaal klaar met die zaak. Nu alleen nog zien om het grootste deel van mijn geld en mijn beadlockwielen terug te krijgen. Want de kap is zodaniog aangepast dat ze die niet meer krijgen......Wat een k...te zaak zeg. Nooit en nooit meer iets bij Toemen Modelbouw kopen adviseer ik. Ze laten je gewoon in de kou staan als er iets niet gaat zoals het zou moeten gaan.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1181
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 518 keren
Ontvangen waarderingen: 608 keren

Re: SCX24 Jeep Gladiator

Bericht door coopertje » 16 feb 2023 08:50

Bale, hoop dat het alsnog wordt opgelost...

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: SCX24 Jeep Gladiator

Bericht door JurjenF » 17 feb 2023 12:17

Vanmorgen, 17-02-2023, gebeld door eigenaar Jasper Toemen. Hij gaf de fouten toe en stuurt mij een nieuwe Gladiator met wat extra's zoals o.m. een schroevendraaiersetje toe. Op zich een goede oplossing maar ja, de nasmaak blijft. Of de mail aan de Europese agent van Horizonhobby eraan mee heeft gewerkt zal ik nooit weten, maar goed: het is opgelost. Wel jammer dat het zo moest. Maar helaas is Toemen daar niet alleenstaand in. Het lijkt wel of je tegenwoordig eerst flink kwaad moet worden voordat er beweging komt.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten