De basis [het chassis] voor de Defender in Camel Trophy uitvoering wordt een Axial SCX10 II, en de body wordt een hard body van Team Raffee. Het mooie van juist deze Defender body is dat alle deuren incl.achterdeur en motorkap open kunnen.
De Defender stalen velgen look in 1.9 dat is wel te vinden, alleen zoek ik er banden bij die wel net als bij het origineel in de wielkast vallen.
Iemand een idee welke banden daar geschikt voor zijn, of dat iemand weet waaronder ik ze kan vinden, want ik kom momenteel alleen maar bij de 1.9 grote banden uit.
Gr Ron
Defender 1/10 Camel Trophy
-
- Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 jun 2019 14:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- johanv
- VIP
- Berichten: 2464
- Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
- Locatie: Heerenveen
x 6
- Gegeven waarderingen: 598 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: Defender 1/10 Camel Trophy
Misschien de 1.9 banden van de mst cmx?
Die zijn volgens mij 30 breedt en 90 hoog.
Of eens even kijken bij rc4wd
Die zijn volgens mij 30 breedt en 90 hoog.
Of eens even kijken bij rc4wd
Groeten Johan.
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur

- Wouterb
- Donateur
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
- Locatie: Medemblik
x 16
- Gegeven waarderingen: 95 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
Re: Defender 1/10 Camel Trophy
Breedte van de assen is dan ook een dingetje.
Scx10 II assen zijn breed. Wellicht te breed voor de body.
Het is geen ongebruikelijke combi dus wie weet kan iemand je vertellen hoe het uitwerkt.
Scx10 II assen zijn breed. Wellicht te breed voor de body.
Het is geen ongebruikelijke combi dus wie weet kan iemand je vertellen hoe het uitwerkt.
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)
-
- Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 jun 2019 14:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Defender 1/10 Camel Trophy
Hoi Wouter,
Ja dat klopt, de Axial is 226mm breed en de Raffee body is 213.5mm breed, dat is 12,5mm te breed. Ik weet niet of je de assen kan inkorten?
Als dit mogelijk is per kant 6.5mm inkorten zit het weer binnen de body.
Gr, Ron
Ja dat klopt, de Axial is 226mm breed en de Raffee body is 213.5mm breed, dat is 12,5mm te breed. Ik weet niet of je de assen kan inkorten?
Als dit mogelijk is per kant 6.5mm inkorten zit het weer binnen de body.
Gr, Ron
Laatst gewijzigd door AxialRange op 10 jun 2019 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- johanv
- VIP
- Berichten: 2464
- Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
- Locatie: Heerenveen
x 6
- Gegeven waarderingen: 598 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: Defender 1/10 Camel Trophy
Ik kan het topic zo snel niet vinden, maar [mention]Gert-Jan[/mention] heeft er een mooie oplossing voor met goedkope assen.
Groeten Johan.
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur

-
- Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 jun 2019 14:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Gert-Jan
- Donateur
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
- Locatie: Swifterbant
x 1
x 21
- Gegeven waarderingen: 154 keren
- Ontvangen waarderingen: 162 keren
Re: Defender 1/10 Camel Trophy
Klopt maar ik denk dat deze assen geen goede verhouding hebben voor een 10.2 gearbox. Een chassis met de motor voorin zal beter zijn voor deze Defender als je tenminste het interieur wilt sparen

Printjunkie

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten