Achtertuin crawler track.

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Achtertuin crawler track.

Bericht door Coop » 10 okt 2018 15:44

Afgelopen zomer hebben we in onze achtertuin een grote vaststaande plantenbak (lees: onkruidbak) geruimd. Deze wordt nu al regelmatig door zoonlief en mijzelf gebruikt als geimproviseerde crawlerbaan. We gooien er losse stenen en ander spul dat we her en der vinden en varieren het zo een beetje... Maar echt heel interessant is het nog niet echt.

Afbeelding

Maar... Zoonlief is nu 8 en heeft al tijden niet meer in zijn zandbak gespeeld, met uitzondering van de momenten dat zijn kleine nichtje op bezoek is o.i.d.
Vrouwlief wilde de zandbak dus wegdoen, via marktplaats een advertentie om hem gratis af te laten halen ofzo. Tja, daar dacht ik natuurlijk anders over... Ik zie geen zandbak, ik zie potentiele onderdelen voor de uitbreiding van onze achtertuin crawlerbaan...

De potentiele donor:
Afbeelding

En tot mijn grote verbazing, stond vrouwlief niet eens negatief tegenover dit idee. Ze stelde wel wat voorwaarden: De doorgang door de tuin moet goed blijven, niet de hele tuin wordt opgeofferd, en objecten die midden in de tuin worden geplaatst, moeten verplaatsbaar zijn zodat ze uit de weg kunnen worden gezet om bijvoorbeeld in de zomer plaats te maken voor partytent of zwembad.
Hmmmm... Daar kan ik mee leven...

Zelf had ik al het idee om van het dakje meerdere stukken te zagen zodat ik een ^^-vorm kan maken. Ik wil dan ieder oppervlak met een ander materiaal bekleden, dan heb ik meteen een mooie testomgeving voor bandjes enzo. Verder wil ik de palen gebruiken als ondersteuning voor een hangbrug die langs de schutting komt (de overgebleven plankjes van het dak worden dan waarschijnlijk gebruikt voor de brug zelf).
Maar er blijft dan nog wel wat materiaal over: de bodem vandezandbak bestaat uit 2 platen betonmultiplex, de bak zelf bestaat uit 12 planken, en er zijn ook nog 2 deksels bij, die nu als op/afrit naar de eerder genoemde plantenbak worden gebruikt.
Aansluitend op het hangbrug idee, zit ik nu een beetje te spelen met het idee van een baan met meerdere "verdiepingen" langs de schutting, zodat het niet teveel ruimte inneemt. Hebben jullie nog leuke ideeen waar ik de zandbakrestanten voor kan gebruiken?
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Achtertuin crawler track.

Bericht door Mud monkey » 10 okt 2018 20:12

Van het gedelte waar Zand in zit kan je mooi een moderbak maaken

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Achtertuin crawler track.

Bericht door Coop » 10 okt 2018 20:42

Dat doen we dus niet :mrgreen:

Het moet wel een "schone" baan blijven, voor het even tussendoor werk. Met modder spelen doen we wel als we ergens anders gaan rijden...
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten