Ik ben floris en nieuw in rc auto hobby

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2755
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 840 keren
Ontvangen waarderingen: 998 keren

Re: Ik ben floris en nieuw in rc auto hobby

Bericht door Cesco » 12 mei 2021 17:16

Welkom Floris! Ik moest even kijken welke ook al weer de Amewi RCX8P is. Maar dat is die met een Toyota LC70 body als ik me niet vergis.

Qua keuze's. Genoeg opties. Tip die ik kan geven is start voor je eerste crawler met 1 waarvan de originele onderdelen goed en makkelijk leverbaar zijn. Er is niets vervelender als weken op een onderdeel moeten wachten.
En je RC auto defect hebben en niet mee kunnen rijden.

Als er dan ook een grote aftermarket qua onderdelen en upgrades voor is wordt het nog een stuk fijner.

Dat gezegd. Welke merken dan? Als je beperkt tot alleen een locale hobby shop zal dat al snel vooral Traxxas zijn.
Koop je ook online en vooral binnen de EU dan zijn de merken waar de onderdelen goed leverbaar van zijn grofweg volgende merken. Traxxas, Axial, Element RC, Tamiya en MST. In iets mindere mate in de zin van iets beperkter qua aantal verkooppunten Absima en Redcat.

Op moment dat je naar een 2e, 3e etcetera crawler gaat zal onderdelen levering nog steeds van belang zijn. Maar omdat je er dan meer hebt zal de verzendtijd een wat mindere rol spelen. Want je dan kom je in een situatie dat je altijd nog een reserve auto hebt om mee te rijden.

Bovenstaand een grof advies. Mijn persoonlijke ervaring qua onderdelen beschikbaarheid is ongeveer in volgorde Traxxas, Element RC, MST en Axial.
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht:
Peer (13 mei 2021 08:34)

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 598 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Ik ben floris en nieuw in rc auto hobby

Bericht door johanv » 12 mei 2021 18:09

Welkom Floris.
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten