Even voorstellen

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
Sentry
Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2021 14:45
Locatie: In de buurt van Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Even voorstellen

Bericht door Sentry » 13 jan 2021 14:53

Hallo Forum,
mijn voornaam is Klaus, ik ben 71 jaar. Ik ben in Beieren, in Zuid Duitsland geboren.
1984 ben ik in Nederland komen wonen. In het zelfde jaar trouwde ik met een Limburgs meisje. Wij zijn nog altijd samen. In 1989 heb ik de Nederlandse Nationaliteit aangenomen.

Op mijn twaalfde verjaardag heb ik een Märklin trein gekregen, een rondje van een meter.
Iedere jaar met kerst kwam iets erbij. Nu staan bij ons op zolder mijn oude treinen, wissels en seinpalen opgezet voor onze kleinzoon. Ik ben al vanaf mijn jeugd bezig met modelbouw.
Naast de modeltrein bouwde ik vooral RC modelschepen, zo als de ‘Adolph Bermpohl’ van Graupner of een zeilboot, de catamaran van Krik. 1974 stopte ik met de modelbouw. Ik had een baan gekregen in een grote vliegtuigbouw bedrijf. Ik moest verhuizen.

Op mijn 60ste verjaardag kreeg ik een bouwdoos voor een scheepsmodel. De ‘Bankert ‘ van Billing Boats. Ik was weer verkocht aan de RC modelbouw.
Inmiddels heb ik de Bankert, twee Duitse ‘Snelboten’, een John Deere Tractor (1:16), en een Schäff graafmachine (1:16). Mijn hoofd afstandsbediening is een Graupner mz 24.
Vorig jaar heeft een vriend van mij (Camel_Trophy) de Traxxas TRX4 Landrover Defender voor zijn verjaardag gekregen.
Op twee januari j.l. heb ik mijn Defender besteld. Helaas is de Trophy limited edition niet meer verkrijgbar. Ik heb nu een grijze.
Het is mooi om te zien hoe mensen, die van tevoren nooit iets met modelbouw te maken hadden, hun Defender helemaal personaliseren.

Nu moet ik alleen nog zien om onze kleinzoon voor de Defender te interesseren. Zijn hobby is voetbal. Hij is heel goed en hij weet heeeel veeel ervan.

Ik hoop op het forum antwoorden te krijgen of oplossingen te vinden over de techniek van deze ontzettend mooie auto.
Deze gebruikers waarderen Sentry voor dit bericht (totaal 2):
Camel_Trophy (13 jan 2021 21:20) • Cesco (14 jan 2021 20:49)

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Even voorstellen

Bericht door Gert-Jan » 13 jan 2021 16:09

Welkom Klaus en wat een mooi verhaal.
Printjunkie :mrgreen:

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Even voorstellen

Bericht door Garry » 13 jan 2021 16:48

Welkom op de forum Klaus.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

😎😁

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 593 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Even voorstellen

Bericht door johanv » 13 jan 2021 18:22

Welkom Klaus!
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten