Terug van weggeweest

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
bjorn
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2018 14:30
Locatie: Heemstede
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Terug van weggeweest

Bericht door bjorn » 10 apr 2020 20:21

Hoi allemaal,

Björn, 42, Heemstede.

Twee jaar geleden was ik al lid en heb ik een tijdje met een TRX-4 gereden. Op een gegeven moment stond dat ding zo lang stil dat ik hem maar heb verkocht. Nu heb ik weer een andere auto gekocht via Marktplaats. Ik kon het toch niet laten 😊

Het is een Jeep hardbody op een Carisma SCA-1E. Vandaag na ontvangst heb ik hem grondig onder handen genomen. Bekabeling opgeruimd, scale accessoires opnieuw gemonteerd, imperial opnieuw gemonteerd (nu wel recht). Body uitgelijnd met het chassis, want ook die stond behoorlijk scheef. Bumpers verhoogd. De voorbumper stond 2 cm lager en een heel eind verder naar voren. De achterbumper stond 1cm lager en verder naar achteren

De Carisma SCA-1E is nogal 'trigger happy'. Hij gaat bij een klein beetje throttle al veel te hard. Aan deze zender kun je geen moer instellen, dus ik heb een Flysky ontvangertje besteld in China zodat ik mijn Flysky GT3B met custom firmware kan gebruiken. Daarmee kan ik wel een expo op de throttle instellen dus dan zou het beter moeten gaan.
Ik ben nu ook een bakje aan het printen zodat ik er straks een 5000mAh 3S lipo in kwijt kan. HIer heb ik er nog twee van liggen dus dat leek me wel handig. Ik moet wel even kijken of dat lekker gaat met het gewicht, want de huidige accu zit achter de voorwielen op het frame, en deze moet dan boven de achterwielen komen waar de accu standaard ook zit. De auto rolt sowieso al behoorlijk naar links als ik gas geef.
IMG_5053.jpeg
IMG_5054.jpeg
IMG_5055.jpeg
Dat was het voor nu wel weer :D

Groeten
Björn
Carisma SCA-1E met Jeep Wrangler Hardbody | Orlandoo Hunter Jeep Rubicon 1:35 | Rocksta Basher 1:24

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2353
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 72 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Terug van weggeweest

Bericht door Garry » 10 apr 2020 21:25

Welkom Bjorn, mooi auto[emoji108]

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

😎😁

Gebruikersavatar
Freddy
VIP
Berichten: 1750
Lid geworden op: 27 mei 2017 21:48
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 87 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Terug van weggeweest

Bericht door Freddy » 10 apr 2020 22:32

Welkom Björn
alias Joehoncho

bjorn
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2018 14:30
Locatie: Heemstede
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Terug van weggeweest

Bericht door bjorn » 11 apr 2020 10:18

Accu bakje geprint. Met deze trigger happy zender alleen amper mee te rijden op 3S. Ik denk dat ik de nimh accu maar voorin laat liggen want nu wil hij wel heel graag een wheelie maken 😛
IMG_5056.jpeg
IMG_5057.jpeg
Carisma SCA-1E met Jeep Wrangler Hardbody | Orlandoo Hunter Jeep Rubicon 1:35 | Rocksta Basher 1:24

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 598 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Terug van weggeweest

Bericht door johanv » 11 apr 2020 10:24

Welkom Bjorn .

Gave wagen!
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Terug van weggeweest

Bericht door daniel » 11 apr 2020 12:05

bjorn schreef: 11 apr 2020 10:18 Accu bakje geprint. Met deze trigger happy zender alleen amper mee te rijden op 3S. Ik denk dat ik de nimh accu maar voorin laat liggen want nu wil hij wel heel graag een wheelie maken 😛

IMG_5056.jpeg

IMG_5057.jpeg
Welkom op het forum
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2071
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Terug van weggeweest

Bericht door Mud monkey » 13 apr 2020 11:57

Welkom terug Björn
Je zou ook het kunnen broberen met 55t motor

Gebruikersavatar
Linky
Pro Member
Berichten: 518
Lid geworden op: 11 nov 2018 13:35
Locatie: Bij de duinen
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Terug van weggeweest

Bericht door Linky » 13 apr 2020 13:52

He Bjorn. Welkom terug.

Keertje samen rijden in de buurt van Haarlem? Kunnen we routes delen.
Trx4 Sport
Axial SCX10 II UMG10
Kyosho Scorpion 2014

bjorn
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2018 14:30
Locatie: Heemstede
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Terug van weggeweest

Bericht door bjorn » 13 apr 2020 17:51

Tegen de tijd dat Corona een herinnering is 😊
Carisma SCA-1E met Jeep Wrangler Hardbody | Orlandoo Hunter Jeep Rubicon 1:35 | Rocksta Basher 1:24

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Terug van weggeweest

Bericht door Cesco » 06 mei 2020 12:08

Welkom Bjorn. Mooie auto, mooie plannen.

Er zijn een paar dingen die je zou kunnen uitproberen.

De Flysky GT3B heeft plenty instelmogelijkheden en met de 8 kanaal upgrade hack helemaal. Dus dat zal al een verbetering zijn. Toch niet voor alles vermoed ik.

Klinkt alsof combi motor en met name ESC niet lekker is. Als het standaard Carisma materiaal is, dan is het een Carisma gerebrande Hobbywing 1040. prima regelaar, maar ik herken het gedrag. Want zit in meer andere merken ook en daar heb ik het ook gehad. Ik gebruik 8 kanaals gehackte Flysky GT3C en je kunt er wat aan doen, maar niet alles.
Eerste wat je kunt proberen is de motordraden omdraaien. Dit lost vaak al het probleem op. Bij Element RC en Redcat Gen8 in ieder geval wel en die hebben ook een gerebrande Hobbywing 1040.
Toch is het niet de meest geraffineerde ESC. Meest fijne en echt merkbare oplossing is de ESC vervangen voor een Hobbywing 1080. Die kun je ook helemaal instellen qua respons en hoeveel kracht bij beginnen gas geven afgegeven wordt. Er zijn 15 instellingen en vele smaken. Dat zal echt een merkbaar verschil geven en is voor brushed toch wel één van de fijnste ESCs.

Motor kan ik weinig over zeggen, anders als is het wel een crawler motor? Er zit verschil in.

Andere optie is dat iets gewoon niet lekker in elkaar is gezet door vorige eigenaar, stuk is of ergens vastloopt of dan wel en dan niet vastloopt. Mijn standaard procedure bij aankoop van een gebruikte RC. Volledig uit elkaar en volgens handleiding opnieuw en correct in elkaar zetten. Een aandrijfas of een transmissie die niet goed werkt zou ook tot dit gedrag kunnen leiden.

Ook gewichtsverdeling zal invloed hebben op het wheelie gedrag, maar niet zozeer op de respons.

Het naar links afwijken is vermoedelijk je trimafstelling voor stuur of mogelijk zelfs servo saver 1 tandje verzetten en dan met trim verder afstellen.

Hopenlijk krijg je het allemaal voor elkaar. Genoeg hier die heel veel plezier van een Carisma hebben.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten