Subdriver uit Lelystad

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
Subdriver
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Subdriver » 28 feb 2019 18:27

Zal t sterker vertellen, bij mijn functiewijziging worden er een aantal 'overtollige' vakantiedagen uitbetaald, dus het komt vroeg dit jaar ! :clap:

Subdriver
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Subdriver » 06 mar 2019 18:46

Subdriver schreef: 25 feb 2019 17:48 Nou, ik ben er denk ik uit! .......

MST CFX chassis
Killerbody Toyota LC70
Interieur voor die body
Licht setje

......
Twijfel slaat toe..! Die LC70 is dan wel heel mooi, maat wordt ook prijzig. Ik wil de auto dan wel als scaler bouwen, maar ook gaan gebruiken om de limit op te zoeken. Als die mooie body dan een tuimeling ergens vanaf maakt ... au! Daarom is plan twee geboren:

Proline Power Wagon body
Houten laadbak met 'hekwerk' zijkanten
Interieur zelf 3D tekenen en printen

Daarmee ben ik minder geld kwijt, en is de zaak wat robuster. Omdat die body breder is wil / moet ik ook switchen naar een breder chassis. Daar twijfel ik heel sterk tussen twee chassis:

MST CFX-W of een CNC Alu-carbon chassis, zoals die bijvoorbeeld Banggood die verkoopt (https://www.banggood.com/nl/CNC-Aluminu ... rehouse=CN)

Zoals ik het zie (als crawler-newbee) de volgende plussen en minnen:

MST CFX-W chassis:
+ Portaalassen = veel bodemvrijheid
+ frontmotor = betere gewichtsverdeling en ruimte voor interrieur
+ betrouwbaar merk, onderdelenvoorziening goed
+ goede net vernieuwde schokbrekers
- Portaalassen = niet origineelgetrouw
- plastic
- ben niet weg van die wielen

CNC-Carbon chassis: (lijkt een TFL T-10 kloon)
+ Alles aluminium, stevig en mooie uitstraling
+ mooie wielen en banden
- kwaliteit (soepel lopen) onduidelijk
- onderdelenvoorziening ga ik uit van minimaal. Maar door robustheid ook niet zo nodig.
- middenmotor in de weg, al lijkt dit voor de Power Wagon kap goed te kunnen
- vering lijkt redelijk stug op video's
- afwachten wat de douane doet met de invoerrechten

Het prijsverschil van 30-40 euro is niet echt een selectie criterium. Afgezien van de douane .. :? Uiterlijk (scale) en rijkwaliteiten vind ik weer wel van belang. Wie kan hier nog iets zinnigs over zeggen, en mijn plussen en minnen aanvullen, of tegenspreken? Vakantiegeld is er nog niet, dus ik heb nog bedenktijd .. :lol:

Groeten, Lex.

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Gert-Jan » 06 mar 2019 23:39

Lex, ga binnenkort eens mee met Jaap, Tim en mij.
Dan mag je met verschillende wagens rijden en kan je wat ervaring op doen.

Hulshorst :D
Printjunkie :mrgreen:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten