Subdriver uit Lelystad

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
Mud monkey
Donateur
Berichten: 2071
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Mud monkey » 09 feb 2019 22:09

Howdy Lex welkom bij de groep

Subdriver
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Subdriver » 10 feb 2019 22:11

Iedereen dank voor het welkom, top! :clap:

Ben op het moment nog met een andere auto bezig, maar dan ga ik het crawler idee uitwerken. Zo'n Axial SCX10.2 Raw kit is een goede optie denk ik, maar ook deze (correct me if i'm wrong!): https://www.banggood.com/nl/CNC-Aluminu ... rehouse=CN

Als body lijkt me deze leuk: https://www.banggood.com/Killerbody-486 ... rehouse=CN

Waar ik voorlopig nog druk mee ben is deze:
Afbeelding

Op MBF staat het bouwverslag: https://www.modelbouwforum.nl/threads/p ... ar.251079/

Grt, Lex.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Cesco » 12 feb 2019 09:17

Lex, Boomracing is net met een nieuw SCX10-achtig chassis uitgekomen in kit vorm met die Killerbody body.
https://www.asiatees.com/display?Boom-R ... 5126&pid=1

En moderator [mention]Patrick[/mention] heeft die body succesvol op een MST CFX-W chassis gezet. Dat is een chassis met portalassen, ook als kit verkrijgbaar.
viewtopic.php?f=10&t=520

[mention]Wouterb[/mention] zijn build met deze body is mogelijk ook een inspiratiebron.
viewtopic.php?f=10&t=118

Zelfs een Traxxas TRX-4 chassis zou een basis kunnen zijn voor deze body.

Als overweging tip voor de chassis keuze. Er zijn een heleboel keuzes en mogelijkheden. Eigenlijk is niets fout.
Beschikbaarheid van onderdelen mee laten tellen is iets wat nu misschien niet belangrijk is, maar waar je later zeker blij mee zult zijn. Niets vervelenders dan weken of maanden op een onderdeel moeten wachten.
In dat licht is een Axial of MST chassis een prima keuze. Voor de Axial is een enorme after market beschikbaar, maar ook de MST is een veelgekozen en zeer goed leverbaar merk. Traxxas hangt in bijna elke hobby shop.

Veel succes!

Gebruikersavatar
Damian
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 03 jan 2018 19:55
Locatie: Appelscha (Friesland)
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Damian » 12 feb 2019 16:14

Hey welkom op het forum!
Mijn auto’s:
Traxxas Trx-4 DEFENDER
Traxxas Trx-4 sport
Axial scx10 kever


Dutch_crawler01 op Instagram.
https://instagram.com/dutch_crawler01

Subdriver
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Subdriver » 25 feb 2019 17:48

Nou, ik ben er denk ik uit! Heb bij RC-HP gekeken, en daar kan ik alles bestellen wat (tot nu toe) op mijn verlanglijstje staat, en ook nog voor de scherpst vindbare prijs:
(Daarnaast net supersnel mailcontact gehad met Kai-Uwe, die ook nog eens goed meedenkt!)

MST CFX chassis
Killerbody Toyota LC70
Interieur voor die body
Licht setje

Blijft nog de keuze de voor de techniek. Zit ik goed met de volgende aannames:

- Motor: normale brushed motor met 45 tot 55 turns voor goed crawlen. Welk merk lijkt me niet zo geweldig interessant.
- Tandwiel: hier geen idee ... 20T om mee te beginnen?
- Regelaar: brushed regelaar voor pak 'm beet 30 ampère. Is hier nog iets belangrijk? In ieder geval direct vooruit-achteruit te schakelen denk ik? Zijn er speciale crawler regelaars, of types die er beter voor geschikt zijn?
- Servo: standaard type met 15-20kg torque denk ik.

Zit ik daarmee een beetje in de goede richting? Sta open voor alle tips! Ik bouw dan wel 40 jaar RC modellen, maar crawlers zijn nieuw voor me.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Cesco » 25 feb 2019 22:17

Lex,

Motor: voor een crawler kun je op basis van een 540 motor gaan voor 27T, 35T, 45T, 55T of zelfs 80T. Voor een crawler is enerzijds kracht belangrijk en snelheid niet belangrijk. Anderzijds is het wel prettig als in ieder geval je loopsnelheid kan behalen voor langere stukken tussen obstakels.

35T is dacht ik wat MST adviseert. 45 of 55T kan eventueel ook. Brushed is prima.
[mention]Patrick[/mention] heb jij een advies voor Lex? Wat heb jij in jouw MST CFX-W qua motor en pinion?

ESC kan ik kort over zijn. Een Hobbywing WP 1080 is een speciale waterproof crawler regelaar voor brushed motoren die super instelbaar is. LiPo geschikt. Hele fijne regelaar.
https://www.hobbywingdirect.com/product ... 6223842568

Servo. De blauwe waterproof PowerHD 20kg servo kan ik aanraden. Bij Hobbyking al voor 20 euro te krijgen. Een bewezen en veel in crawlers en scalers gebruikte servo. http://www.chd.hk/Product_Detail.aspx?id=156

Patrick
Donateur
Berichten: 2024
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 286 keren
Ontvangen waarderingen: 255 keren

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Patrick » 25 feb 2019 22:28

[mention]Subdriver[/mention] Ik heb een MST CFX en een CFX-W. De CFX heb ik nog niet mee gereden, en kan ik dus niets met zekerheid over zeggen. De CFX-W heb ik gereden met 35T en 45T. Beiden met een 24T pinion. Beiden zijn goed te doen, maar bij de 35T kun je jezelf net iets makkelijker redden op hellingen waar wheelspin het verschil maakt.
Een 5000 mAh gaat, afhankelijk van hoeveel er gepraat wordt tijdens een meeting, een halve tot hele dag mee met deze setup.

De CFX heeft minder vertraging in de drivetrain. Denk dat het met een 45T goed rijden is daarmee.

Gebruikersavatar
da_patriot
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2019 09:57
Locatie: Drachten (Frl)
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door da_patriot » 26 feb 2019 20:51

Welkom!
Traxxas TRX4 Landrover Defender 110
Tamiya CC01 Mit Subsidie Pajero
Tamiya TGX Mk1 Opel Calibra
Tamiya TA02 Supra Blitz

Subdriver
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Subdriver » 27 feb 2019 15:53

Cesco, Patrick,

Dank jullie voor de zeer bruikbare info! Ik heb mijn verlanglijstje naar de genoemde items aangepast.

Voordat er echter een bouwverslag gaat komen dien ik mijn hobby spaarpotje eerst wat aan te vullen voordat er daadwerkelijk besteld gaat worden. Voorlopig alleen nog even de voorpret dus ... !! :lol: :roll: :lol:

Gebruikersavatar
Jaap
Donateur
Berichten: 426
Lid geworden op: 04 jun 2017 15:45
Locatie: Biddinghuizen
Organizer x 1Participant x 18
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: Subdriver uit Lelystad

Bericht door Jaap » 27 feb 2019 16:56

Het is al bijna vakantiegeld tijd Lex :dance: :lol:
Groeten uit Flevoland!

Jaap

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten