Locktite schoonmaken

Vragen over gereedsschap, of wil je het bouwverslag van je 5-assige CNC bank met ons delen? Het kan allemaal hier.
Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Locktite schoonmaken

Bericht door Dustin » 09 jan 2019 13:16

Ik ben gisteren bezig geweest om de 2.2 velgen van mijn Bomber uit elkaar te halen en klaar te maken voor op de TRX4.

Maar nu heb ik te veel loctite gebruikt op de schroeven welke de 2 velgdelen bij elkaar houden :oops: .

Wat is nu een goede manier om zowel de schroeven als het schroefdraad in de velgen te ontdoen van alle restanten loctite?
Ik wil voorkomen dat ik de schroeven kapot draai, aangezien ik dit helaas al bij 1 schroef van het reservewiel heb gedaan en deze dus niet meer uit elkaar krijg.

Of desnoods alleen het schroefdraad uit de velgen schoonmaken en een setje nieuwe schroeven plaatsen is ook een optie

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Locktite schoonmaken

Bericht door Cesco » 10 jan 2019 08:40

Dustin. Verhitten werkt goed. Met een verfstripper bijvoorbeeld kort verhitten breekt de loctite. Of even heel kort de soldeerbout punt op de schroef of in het schroefgat houden om deze te verhitten.

Wel even voorzichtig zijn dat je met de hitte niet iets anders zoals kunstof beschadigd of smelt. Gaat alleen goed metmetaal. Maar een beetje hitte werkt meestal goed.

Andere tip als het inbus schroeven betreft. Gebruik een Torx schroevendraaier. Dit past en hiermee kun je meer kracht zetten. Een Torx is in feite een verdubbelde inbus. Meer contactpunten. Minder kans op doldraaien.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Locktite schoonmaken

Bericht door Dustin » 10 jan 2019 11:05

Verhitten van de schroef zal ik proberen en kijken of die dan los wil komen i.c.m. een Torx.

En zal ook de schroefgaten van de rest eens verhitten en kijken of het dan een beetje schoon wordt!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten