Van een oude Hubsan naar een micro FPV indoor quad

Voor radiografische muggen en ander klein spul.
Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Van een oude Hubsan naar een micro FPV indoor quad

Bericht door Gert-Jan » 26 jan 2018 16:57

Er lag nog een oude Hubsan X4 in de garage. Vandaag heb ik de flightcontroller overgezet op een nieuw frame met nieuwe motoren en een camera zendertje erbij. Frame en motoren nog geen tientje, camera 13 euro :D

De oude Hubsan met versleten motoren
Afbeelding

Flightcontroller
Afbeelding

Herboren Hubsan Carbon indoor FPV editie :mrgreen: Zonder lipo 36,5 gram schoon aan de haak.
Afbeelding

Van speelgoed naar een micro racertje
Printjunkie :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: Van een oude Hubsan naar een micro FPV indoor quad

Bericht door Wouterb » 26 jan 2018 18:14

Gaaf! Met dit soort bedragen is het leuk experimenteren.
Wat vliegt nou makkelijker; groot (+25cm) of dit soort handpalm dingetjes?
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Van een oude Hubsan naar een micro FPV indoor quad

Bericht door Gert-Jan » 26 jan 2018 21:01

Makkelijker is niet het woord, het vliegt anders :D Op mijn grote multirotor kan ik GPS inschakelen en zelfs mijn kinderen laten vliegen maar dat is geen vliegen, de GPS en controller doen al het werk. Mijn brushless zmr 250 is een hand vol om te vliegen maar sinds FPV vliegen buiten niet meer mag is de lol er wel vanaf. Vandaar dat ik het kleiner en lichter opzoek zodat we lekker indoor kunnen vliegen. Ook qua kosten scheelt het enorm. Mooi meegenomen, nu kan ik er wel tien bouwen :D

In huis vlieg ik nu met een Eachine E011 van Banggood. 13 euro en super lol. Komt nog wel weer 13 euro bij voor de camera ontvanger en 12 euro voor 5 extra lipo's. Ow en als je het nog niet hebt FPV goggles (tussen de 35 en 75 euro voor een leuke beginners bril) (en ja, je kan de camera ook in je crawler zetten en FPV crawlen :mrgreen: )

E011 met camera
Afbeelding
Printjunkie :mrgreen:

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Van een oude Hubsan naar een micro FPV indoor quad

Bericht door Dustin » 26 feb 2018 15:00

Leuke tip, heb hier ook nog een Hubsan X4 V2 onderweg...
Had er 1 liggen , vorig jaar April eens besteld om te proberen, na paar maanden niet gebruiken van het weekend weer opgezocht.
Maar nu deed die het niet meer, ging aan en dat was het.
Verkoper op AliExpress zaterdag een mail gestuurd of hij een idee heeft wat ik kan doen aangezien ik 0.0 verstand heb van die dingen.
Zonder enige moeite "hier is je track en trace code, nieuwe is onderweg, ik heb ook een ship label bijgevoegd, graag de oude zo compleet mogelijk retour sturen"
Had ik niet verwacht voor die 25 euro die ik ervoor betaald heb...
Vandaag dan ook netjes de oude ingepakt en weer retour gestuurd aan de verkoper, moet richting een adres in Duitsland zag ik.

Heb je wat meer info over de spullen welke je gebruikt hebt?
Ga ik misschien dan ook eens wat leuks van maken om FPV wat te leren kennen en ik geen zin heb in al dat gedoe met die regelgevingen voor buiten.
Ondanks dat ik voor geen meter kan vliegen, lag wellicht ook aan mijn oude Hubsan, ding "dreef" alle kanten, was constant aan het bijtrimmen en eer dat hij netjes stil bleef hangen was de lipo weer leeg.
Gelijk maar 5 lipo's + lader en 60 props bij besteld, was ik ook wel 12 hele euro's kwijt...
De accesoires etc zijn erg leuk betaalbaar voor die micro dingetjes

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Van een oude Hubsan naar een micro FPV indoor quad

Bericht door Gert-Jan » 26 feb 2018 22:29

Hoi Dustin,

Driften doen ze altijd wel, de oplossing is gas er op en vooruit vliegen. Gang is alles :D
Je kan blijven trimmen tot je een ons weegt maar probeer eens gewoon vooruit te vliegen. Stil hangen is nergens goed voor.

kijk op Ali eens op https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... 8520+motor voor een frame.

En https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... fpv+camera voor een cameraatje. Wel 1 inc zender en antenne nemen.

Die minicamera's zet je ook zo op je rc auto, boot of vliegtuig, superhandig!

FPV buiten vliegen kon ik wel redelijk maar binnen is toch wel wat moeilijker, kinderen, kat op jacht, boze vrouw en lampen waar je tegenaan kan botsen, het valt niet mee, hahaha :mrgreen:

Nog een tip: de Eachine E011 met https://www.aliexpress.com/item/TX-25mW ... autifyAB=0 en https://www.aliexpress.com/item/BETAFPV ... 0.0.buTJDM maakt dit: Afbeelding


Groeten,

Gert-Jan
Printjunkie :mrgreen:

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Van een oude Hubsan naar een micro FPV indoor quad

Bericht door Dustin » 27 feb 2018 08:18

Dank voor de informatie!
Van het weekend eens in verdiepen :)

Eerst maar eens wachten tot ik de nieuwe Hubsan binnen heb en wat rommelen er mee.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten