Toprc.nl (Nederland)

Hier kun je Shop Reviews lezen en plaatsen.
Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Coop » 09 mei 2018 10:54

Ik had al vaak op hun website gekeken, maar nooit eerder iets besteld. Ze waren echter de enige NL shop die aangaf de Castle Mamba Micro X Crawler edition motor/ESC combo die ik wilde hebben op voorraad te hebben. Dus een goed moment om ze eens uit te proberen.

De webshop
Redelijk overzichtelijk, al zou ik persoonlijk de categorie indeling iets anders aanpakken, maar geheel onlogisch is het ook weer niet, dus het volstaat prima. Wel jammer dat bij het doorklikken naar de categorieen, je niet de fliter/sorteer mogelijkheden krijgt die je wel hebt wanneer je de zoekfunctie hebt gebruikt. Dat is dus wel een verbeterpuntje.

Het bestellen
Bij het plaatsen van de bestelling ging er wat mis. De procedure op de website liep gewoon door alsof alles in orde was, betaling via iDeal werd netjes afgeschreven, maar de beloofde bevestigingsmail kwam nooit. Later weer inloggen met het tijdens de bestelprocedure aangemaakte klantenaccount werkte ook niet. Dus bellen met de winkel.

Telefonisch contact
De wachttijd was kort en ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan. Men wist te vertellen dat de betaling wel binnen was, maar dat men geen bijbehorende bestelling had ontvangen. De medewerker vertelde dat als dit gebeurde, men voor de betalingen zonder bijbehorende order dezelfde dag nietgebeld had, het geld gewoon teruggestort wordt. Netjes van ze, maar het geeft wel aan dat het probleem vaker voorkomt en er dus (nog) geen oplossing geimplementeerd is. Dat is voor mij als professioneel storingsoplosser wel een dingetje.
Maar goed, men heeft telefonisch de gegevens van mij en mijn bestelling aangenomen, waarna ik snel emailbevestiging van zowel het aanmaken van een account als de bestelling ontving. Prima geregeld, maar jammer dat het nodig was.

Afhandeling van de bestelling
Later op de dag kreeg ik keurig netjes een email met de mededeling dat de bestelling verzonden was. Hierin stond de mededeling "Als jouw bestelling is verzonden met pakketpost dan zul je later vandaag een traceercode per email ontvangen. Als jouw bestelling is verzonden als brievenbuspost dan zul je geen traceercode ontvangen." Een traceercode heb ik echter nooit ontvangen ondanks dat het geen brievenbuspost betrof. Bij ontvangst bleek dat de zending via DHL verzonden was, dus technisch geen "pakketpost", maar wel een beetje verwarrend, want je verwacht toch die mail met traceercode te krijgen, en DHL heeft ook uitstekende track & trace mogelijkheden (misschien nog wel beter dan die van de post).
Hoe dan ook, de volgende dag had ik mijn bestelling in handen. Dus wat dat betreft ben ik super tevreden.

Conclusie
Alles bij elkaar ben ik zeker tevreden. Ik ben echter wel van mening dat het probleem met de betalingen die zonder bijbehorende bestelling binnen komen, zo snel mogelijk opgelost moet worden. Dit is echt onacceptabel. De overige op en aanmerkingen zijn gewoon verbeterpunten voor een service die bij deze eerste ervaring met deze winkel toch al goed overkomt. Ik hoop in de toekomst ook eens een bezoekje aan hun fysieke winkel in Uden te brengen.
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Dustin » 23 jul 2018 09:13

Vrij regelmatig besteld, en indien op voorraad en voor een uur of 3 in de middag besteld altijd de volgende dag al in de brievenbus gehad.
Voorraadindicatie op de site is enorm handig.
In 99% van de gevallen klopt dit gelukkig ook

Heb wel 2 minpuntjes ondervonden.
De verzending van onderdelen, je moet zelf aangeven of het als brievenbuspost of pakketpost verzonden moet worden.
Ik had een setje light buckets besteld, pasten naar mijn idee prima in een envelop dus brievenbuspost geselecteerd.
Toch kreeg ik later het verzoek om een extra bedrag over te maken aangezien het pakketpost was.
Vervolgens ontving ik de volgende dag inderdaad een pakket, helemaal vol met luchtzakjes en op de bodem een zakje lightbuckets welke prima in een bubbeltjesenvelop oid hadden gepast.
Ook vind ik de communicatie als iets niet op voorraad is vrij onduidelijk, maar daar hebben vrijwel alle NL shops last van is mijn ervaring.
Heb wel altijd netjes kort na het doen van de bestelling een bericht gekregen, sorry onderdeel X is helaas toch niet op voorraad, we leveren z.s.m. of iets in die richting.
Maar mijn ervaring is dat je er daarna zelf achteraan moet omdat je niet na b.v. 2 weken een update krijgt en je dan rustig weken zit te wachten zonder enige status of indicatie wanneer het geleverd wordt.
Even zelf een mailtje sturen en vrijwel altijd binnen een uur antwoord, vaak ook meteen met een oplossing als onderdeel X van merk Y is hetzelfde maar iets duurder/goedkoper/andere kleur, kunnen we deze dan opsturen?

TopRC is voor mij wel een van de weinige Nederlandse winkels waar ik regelmatig blijf bestellen omdat de algehele ervaring met deze winkel gewoon goed is.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Cesco » 29 aug 2018 23:41

Naam van de winkel: TopRC - Uden

Website van de winkel: http://www.toprc.nl. Echter in fysieke shop geweest.

Gekochte product: Helaas niets. Kwam voor een set banden voor mijn TRX-4 Bronco. Bij voorkeur Proline Hyrex. Of standaard TRX4 banden of een goed alternatief.

Ervaring met betrekking tot de aankoop: Ik moest voor werk vlakbij de shop zijn, dus even binnen gelopen in hoop een set 1.9 Proline Hyrex banden te kunnen aanschaffen voor mijn TRX-4 Bronco. Of een goed alternatief. 2e bezoek aan deze shop, ook al woon ik er 250 km ver vanaf. Vorige ervaring was alles wat ik nodig had niet op voorraad. Hoopte op een betere ervaring dit keer. De Hyrex bleken uitverkocht. Grote wand met veel banden en wielen, geen 1.9 crawlerband op voorraad. Er is gekeken voor alternatieven, maar ondanks dat hun website van diverse types voorraad aangaf. Was er niets fysiek op voorraad. Zocht ook wat scale accessoires, ook niet op voorraad in de shop.

De verkoper bood nog wel basher banden aan als alternatief, maar die horen niet onder een crawler. Los van aanbieden van verkeerde maten. Bestellen was niet mogelijk en kan ik natuurlijk overal doen. Zonde. Gemiste kans.

Korting: Geen korting mogelijk.

Aanbeveling voor anderen:
Waarom wel?
Nette shop. Ruim opgezet. Wel erg stil.

Waarom niet?
Ik kom er voor de 2e keer en voor 2e keer niets wat ik zocht op voorraad. Voorraad indicatie op website komt niet overeen met werkelijke voorraad in fysieke shop. Kun je dus niet op vertrouwen. Zonde dat zelfs een standaard TRX4 band niet op voorraad is, toch een populair model. Laat staan überhaupt een ruim crawler banden assortiment. Je hebt voor een 2e keer iemand met geld bij zich in de shop, bied dan in ieder geval aan te bestellen en na te sturen. Voor je geholpen wordt duurt vrij lang overigens.

Score?
Tja, wat moet je voor score geven aan 2x voor niets komen? Oordeel zelf maar. Wel lastig zo om een NL hobby shop te steunen.

Tip voor de shop. Bij geen voorraad, bestel en lever na. Loop geen verkoop mis! Grote kans dat je klant nu elders besteld.

johndoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door johndoe » 31 aug 2018 18:12

Deze week voor het eerst bij TopRC wat besteld. Voor de Camel Trophy wilde ik de stickerset hebben om plaatje compleet te maken.

Weliswaar aardig aan de prijs (€ 16,95) maar alles voor een mooie realistische look.

Vandaag de envelop binnen en viel mij op zijn zachts gezegd tegen. Betaald € 4,00 voor verzenden maar sticker zat in een envelopje zonder enige vorm vN bescherming. Gevolg is dat stickervel behoorlijk gekreukeld is.

8B56496B-9ED1-4E01-9A47-AAC66F072AC4.png

Dat is met plakken denk ik wel op te lossen. Wat ik ronduit slecht vind is dat de Camel logo’s op het stickervel oranje zijn. Dit in tegenstelling tot wat ze op de site laten zien.

Zojuist mail naar TopRC gestuurd, even reactie afwachten. Ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden. Stickers komen niet overeen met wat ze op de webshop laten zien.

Mijn ervaringen over de shop:

Positief
Bestelling op website eenvoudig
Bestelling zeer snel ontvangen
Status bestelling via mail ontvangen

Minder positief
Geen zoekfunctie op webshop
Betaald veel voor verzenden maar wordt vervolgens geen aandacht aan besteed
Produkt voldoet niet aan omschrijving/foto’s
Geen nota in envelop

##5 september#

Vandaag bericht gehad dat ze via reguliere weg goederen terug kunnen nemen.

Komt er op neer dat ik de kreukelsticker aangetekend mag versturen en dat ik dan aankoopbedrag van de stickers retour krijg.

Dus naast verzendkosten van 5 euro om het kreukelpakketje te krijgen mag ik minimaal zo’n bedrag betalen om het daar weer retour te sturen. Ben ik 11 euro verder en heb niets.

Denk dat ik de stickerset maar hou en dit de laatste keer daar iets besteld heb.

Gebruikersavatar
Dirk Weijnen
Donateur
Berichten: 1291
Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
Locatie: Helmond
Participant x 9
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Dirk Weijnen » 18 mar 2019 10:35

Helaas ging mijn 1ste ervaring meteen fout, ik had er koplampjes besteld vervolgens er zelf achteraan moeten gaan hoelang dit ging duren omdat ze ze blijkbaar toch niet op voorraad hadden. Dit heeft al met al paar maandjes geduurd.
De 2e ervaring ging ook niet zo goed ook bleek het bestelde product niet op voorraad te zijn, netjes bericht van gekregen maar wel zelf weer moeten mailen voor een oplossing. Dit is wel allemaal verder netjes gegaan. 3e ervaring vergelijkbaar met de vorige.
Ik heb er nu nog iets besteld en het lijkt erop dat het voor het eerst bij mij goed gaat. Verder zijn ze wel vriendelijk maar mijn eerste keus is het niet.

Ik voeg hier wel even aan toe dat de laatse 2 bestellingen vlekkeloos zijn verlopen.
1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter

johndoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door johndoe » 07 apr 2019 19:31

Vandaag een erg positieve ervaring met Top RC. André en ik waren vandaag in Uden (erg leuk!). Tijdens eerste deel van de rit echter problemen met de auto van André. Deed helemaal niets meer. Vermoeden van ons was dat de ESC was overleden.

André terug naar beginpunt en met organisatie naar de stand van Top RC gegaan. Ging gelijk meten en kijken, bleek de motor de geest te hebben gegeven. En ondanks dat de auto niet hier is verkocht, is deze onder garantie van Traxxas vervangen. Dat vind ik nou klasse!

2e deel van de rit weer samen kunnen rijden dankzij Top RC. Ze hadden voor de garantie ook kunnen verwijzen naar Kaatsheuvel maar gelukkig niet gedaan.

Al met al erg tevreden!

mcbeef
Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mei 2018 22:16
Locatie: Noord Holland
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 57 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door mcbeef » 16 mei 2019 21:47

Een week voor de WTT m'n Bec verschroeid, helaas. Online een nieuwe besteld bij TRXXS winkel, ze hadden de castle bec 10A op voorraad zogezegd. Echter een dag na de bestelling gedaan te hebben wordt ik per e-mail op de hoogte gebracht dat het enige onderdeel uit mijn bestelling, de Bec, niet op voorraad is. Deze zou met ongeveer een week weer leverbaar zijn. Kansloos natuurlijk met oog op deelname aan de WTT.
Bestelling geannuleerd en 's avonds TopRC gebeld. Zij hadden er nog eentje. Deze heeft de medewerker apart gelegd voor mij zodat ik deze online kon bestellen en betalen waarna het gelijk verzonden in. Via de post nog twee dagen vertraging opgelopen, dat zal je net zien, maar de Bec was keurig op tijd om nog even zorgvuldig in te bouwen in de 6x6 postkoets.
Dankjewel TopRC voor het redden van de rit in Edegem! :clap:

Owja, na annulering van de bestelling bij TRXXS winkel kreeg ik een mail dat meneer het jammer vond, omdat de Bec plots weer met een dag leverbaar zou zijn... :think:

Gebruikersavatar
Sjon
Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jun 2017 08:15
Locatie: Zuid holland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Sjon » 30 okt 2019 21:34

Normaal ben ik hier niet zo van maar de gehele afhandeling is mij dusdanig tegengevallen dat ik dit toch wilde meegeven:

Bestelling via webshop gedaan, nieuwe body en wat kleine accessoires om als echte Nederlander gratis verzending te krijgen ;) , volgens de website alles voorradig zo gezegd zo gedaan en besteld.
Netjes bevestiging, prompt daarna mail dat body op voorraad is en 1 deel niet en zou later binnen komen die week ( wat me al tegenviel, omdat ik de body juist in Nederland had besteld om deze snel binnen te krijgen om in het mooie weekend te kunnen spuiten.
Hierop gereageerd om te vragen dit deel te verwisselen voor iets anders met linkje de. Zodat het snel verzonden kon worden, hierop geen antwoord.... dag later niets. Hierop een mail gestuurd met nogmaals de vraag en even gebeld, telefoon werd niet beantwoord na 2x bellen.. mail ook weer niet na 2 dagen.
Hierop nogmaals maar een nette mail gestuurd met de vraag dit toch te versturen met zelfs een goedkoper alternatief zodat ik verder kon naar de info en support met ook de melding vd telefoon.
Hierop ook weer geen antwoord,
Nu week verder een mail met order g verzonden... maar geen antwoord op mijn vragen en ik weet niet wat er verstuurd is.

Al met al is het vooral het gebrek aan communicatie welke mij nog het meest stoort maar ook dat ook hier weer de voorraad niet klopt met de vermelding wat inmiddels gebruikelijk is bij nl shops.
Mochten deze winkels zich afvragen waarom er minder besteld word, kijk dan eens naar de Duitsers welke zelfs met verzendkosten meestal zelfs goedkoper zijn, maar ook gewoon leveren / kunnen leveren en communiceren.

Conclusie: ga ik hier weer bestellen? Waarschijnlijk niet, dit heeft nog het meest te maken dat ze niet eens het fatsoen hebben te reageren, wat ik erger vind dan dat iets niet op voorraad is bewust of onbewust maar reageer en pak het op.

Voortaan gewoon weer bij de oosterburen of zelfs nog verder helaas.

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door WillemH » 24 feb 2020 22:58

Een maand geleden een bestelling geplaatst: een Trailmaster en metalen hexmounts voor de Hobao, tandwielen voor de Redcat en stekkers voor de voorraad. Na betaling van het spul komt er een mailtje: Levertijd motor onbekend, de rest wordt eind januari. De website vertelde me wat anders tijdens het winkelen... Na anderhalve week totale radiostilte toch maar eens kijken op de site wat de status van mijn bestelling was: vergeet het maar, inloggen niet meer mogelijk omdat men de website heeft vernield, ehhh vernieuwd. Mailtje gestuurd, volgende ochtend (04-02-2020) een reactie: om in te kunnen loggen op de vernielde (shit, doe ik het weer...), vernieuwde website moet een nieuw account worden aangemaakt, de oude werkt niet meer. Verder werden de onderdelen half februari verwacht. Prima, dan wacht ik nog even... En vervolgens blijft het weer oorverdovend stil. En nu ben ik het dus echt zat (hoop dat dat mag na een maand...) en heb ze vanavond een mail gestuurd waarin ik mijn ongenoegen heb uitgesproken m.b.t. het totale gebrek aan communicatie en/of initiatief hunnerzijds. Verder is het simpel: deze week leveren of de gehele order wordt geannuleerd (en mijn geld terug uiteraard). En wat het aanmaken van een nieuw account betreft: Dat dacht ik dus even niet, ben klaar met deze firma...

Update 2 maart:
En voor de volledigheid: De order is dus geannuleerd en ik heb ze tevens verzocht om mijn gegevens uit hun klantenbestand te halen. Die zijn ze niet meer nodig (en ik hun niet...)...
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Dustin » 09 sep 2020 16:52

30 juli wat spullen besteld welke ik het liefst snel in huis had, waaronder een Holmes Hobbies Trailmaster motor om de TRX4 eindelijk weer rijdend te krijgen.
Vrij snel na bestellen kreeg ik een mail dat de motor nageleverd zou worden zonder enige extra info.
De overige stukken uit de bestelling zijn wel geleverd en de volledige bestelling is dan ook via iDeal voldaan.

Op 2 augustus maar eens gemaild wat de termijn van naleveren dan zou zijn, dit zou +- 2 weken duren.
Na 2 weken, op 17 augustus, gemaild wat de status was, hierop kreeg ik het antwoord dat hun order nog niet was geleverd en ik vanzelf een verzendbevestiging zou krijgen.
Inmiddels zijn we weer 3,5 week, totaal dus alweer 5,5 week, verder zonder enig bericht vanuit TopRC.

Communicatie is en blijft een dingetje bij ze.

Update 30 September:
Op 29 September weer gemaild m.b.t. de status, en indien er nog geen lever termijn bekend zou zijn of het dan mogelijk was om de motor om te wisselen voor de standaard TRX4 Titan 550 21t reverse rotation motor, mits deze wel op voorraad was.
Dit zodat ik de TRX4 in ieder geval weer kan gaan gebruiken.
Diezelfde dag een mail ontvangen dat het mogelijk was en daarbij een betaal link om de bijkomende kosten te voldoen aangezien de titan motor duurder is dan de Holmes Hobbies motor.
Na betaling had ik binnen een uur een mail dat de bestelling was verzonden en vanochtend een mail van DHL dat ze 1 oktober in de middag de bestelling komen bezorgen.

Na mijn verzoek om het artikel te ruilen hebben ze het dan ook wel netjes snel afgehandeld.
Echter denk ik niet dat ik hier nog heel veel zal gaan bestellen,
Ik heb ze het afgelopen jaar een aantal keren geprobeerd maar iedere keer waren na het bestellen 1 of meerdere artikelen niet op voorraad en duurde het meerdere weken voordat het geleverd kon worden.
Dit terwijl ik met mijn review op 23 jul 2018 09:13 tevreden over ze was omdat ze toen inderdaad altijd snel leverden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten