Hobbyking (Hong Kong / EU en Groot-Brittanië))

Hier kun je Shop Reviews lezen en plaatsen.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Hobbyking (Hong Kong / EU en Groot-Brittanië))

Bericht door Cesco » 21 jan 2021 18:37

Naam van de winkel: Hobbyking

Website van de winkel: www.hobbyking.com
Keuze uit 3 magazijnen, EU (Nederland), UK (Groot-Brittanië) en Hong Kong

Gekochte product:
Tientallen, orders gedaan, maar specifiek nu:
- 1x TAMIYA XF-19 FLAT SKY GREY MINI ACRYLIC PAINT (10ML)
- 2x Bat Safe Lipo opbergbox

Ervaring met de winkel in het algemeen:
Was een beetje verbaasd dat deze nog geen review had, terwijl zoveel deze webshop wel gebruiken. Wie Hobbyking niet kent is waarschijnlijk nog nieuw in de hobby... :mrgreen:
Dit is absoluut één van de grootste RC webshops die er wereldwijd zijn. Duidelijke en overzichtelijke webshop, hebben veel gerelabeld of voor hun ontwikkelde producten. Naast diverse OEM merken. Hun warehouse zit in Hong Kong, UK en in Europa. En waarom dat laatste voor jou van belang is, de EU warehouse zit in Nederland! Dus lage verzendkosten en snelle levering mogelijk. Niet alles is altijd in EU (en UK) warehouse op voorraad, maar ook vanuit Hong Kong gaat zeer snel.

Hobbyking is een beetje de prijsvechter van de RC markt. Ze hebben ontzettend veel en tegen lage prijzen. kwaliteit is in regel ook erg goed. Ze zijn erg bekend om vele dingen, o.a. hun accu's. Hun accu assortiment is megagroot. Maar alles wat je kan bedenken op RC gebied hebben ze wel, alsmede aanvullende zaken zoals 3D printers en filament. Wat hebben ze eigenlijk niet?

Ze leveren snel, wat op voorraad staat word geleverd. Voorraad op in een warehouse, dan vervalt de besteloptie uit dat warehouse. bestellen doen ze niet aan, het komt in massa's gewoon bij hun binnen. Prijzen zijn zoals gezegd zeer laag tot zeer acceptabel.

Verder kennen ze een bonuspunten spaarsysteem. Hiermee kun je voor korting sparen.

Communicatie is goed, ook als je een keer support nodig bent. Er is ook per product een review optie, die actief gebruikt wordt door klanten en door hun wordt aangevuld. Heel handig om wat andere aankoopmeningen te lezen. Voor de Youtubers onder ons, je kunt je Youtube video review aan een product toevoegen en ze hebben een affiliate systeem middels de bonuspunten spaarsysteem.

Ervaring met betrekking tot de aankoop: Deze aankoop was een simpel verfpotje vanuit EU warehouse. En opnieuw 2 Bat Safe boxen. In 2 dagen in huis. Goedkoper als waar dan ook, snel geleverd. Maar ik heb hier van alles eerder gekocht en altijd probleemloos, snel en voordelig. Receivers, accu's, opladers, filament, XT90 stekkers,snoertjes, led verlichting, noem maar op.

Aanbeveling voor anderen: Absoluut!

Nog ter aanvulling. Er zijn zijn een aantal artikelen en dat geld overigens voor meer webshops overzee. Maar een aantal artikelen mogen niet vervoerd worden wegens gevaarlijk of regelgeving vanuit Hong Kong. Heb ik wel eens gehad. Maar komt zelden voor. En je krijgt er netjes een melding van na plaatsen order en je geld terug.

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Hobbyking (Hong Kong / EU en Groot-Brittanië))

Bericht door WillemH » 23 jan 2021 15:30

Deze week weer wat aanvulling op de voorraad besteld. Omdat ik niets expliciet nodig was heb ik alleen spul besteld wat in het Nederlandse warehouse op voorraad was. 21-ste besteld, vandaag al geleverd, is een nieuw record (al zijn ze normaal ook best vlot). Gewoon weer goed geregeld allemaal!
Deze gebruikers waarderen WillemH voor dit bericht:
Cesco (23 jan 2021 20:25)
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Hobbyking (Hong Kong / EU en Groot-Brittanië))

Bericht door Cesco » 27 jan 2021 23:16

Naam van de winkel: Hobbyking

Website van de winkel: www.hobbyking.com

Gekochte product:
Tientallen, orders gedaan, maar specifiek nu:
- 32x TAMIYA XF en X verf potjes via Hongkong warehouse.
- 1x Hobbywing Fusion 1800KV via EU warehouse.
Beide besteld op 21 januari 2021.

Ervaring met de winkel in het algemeen:
Altijd goed.

Ervaring met betrekking tot de aankoop:
De aankoop in EU warehouse was op 21 anuari 2021 's avonds besteld en werd op 24 januari 2021 in de ochtend al geleverd!
Ik had de Fusion hier besteld omdat TopRC waar ik hem eerder had besteld, er al een maand over deed om te leveren. Hobbyking lukt dus in een paar dagen wat een NL hobby shop in een maand niet lukt.

De aankoop via het Hongkong warehouse kreeg ik een melding van dat die niet geleverd kan worden. Na overleg bleek dit aan de gekozen verzendoptie te liggen. Verf mag via die optie niet vervoerd worden. Ik heb direct een refund gekregen en de tip het nogmaals te proberen. Maar ditmaal via FedEx. Ik heb het nog niet opnieuw besteld.

Aanbeveling voor anderen: Op basis van de vele orders hiervoor. Absoluut!

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Hobbyking (Hong Kong / EU en Groot-Brittanië))

Bericht door Dustin » 01 feb 2021 16:02

Naam van de winkel: Hobbyking

Website van de winkel: www.hobbyking.com

Gekochte product:
- Zippy 5000mah 30C 2s Lipo x2
- 10 paar XT60 connectoren

Ervaring met de winkel in het algemeen:
Duidelijke website, veel op voorraad, goeie prijzen

Ervaring met betrekking tot de aankoop:
Besteld vanuit het EU warehouse op donderdag einde van de middag.
Geleverd op zaterdagochtend, razendsnel dus.

Aanbeveling voor anderen:
Zeker, hier al heel veel gekocht en nog nooit problemen gehad, ook niet met eventuele garantie gevallen.

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Hobbyking (Hong Kong / EU en Groot-Brittanië))

Bericht door JurjenF » 07 okt 2021 10:50

Naam van de winkel: HobbyKing
Website van de winkel:www.hobyking.com
Gekochte product:3Racing Real EX chassis
Ervaring met de winkel in het algemeen: levering van pakket vlotter dan vooraf aangegeven
Ervaring met betrekking tot de aankoop: aankoop geen probleem. Ik miste tijdens de bouw 2 schroefjes en de procedure om 2 schroefjes te 'claimen' is wel erg omslachtig (vind ik). Ik heb voor 2 schroefjes 15 mails (terug)gekregen....Uiteindelijk worden deze onderdeeltjes nagezonden.
Aanbeveling voor anderen: toch wel. Of niet.....?

Aanvulling 12/13-10-'21 nav service vraag :
De schroeven ontvangen. Waren rose (!) schroefjes. De platte kop nog niet mogen ontvangen. Op mijn vraag waarom ik rose ipv 'gewoon' zwarte schroeven heb gekregen kreeg ik als antwoord (vertaal vanuit Engels en een beetje ingekort) 'je hebt de schroefjes gekregen waar je om gevraagd hebt en wij hadden alleen rose dus je moet niet klagen'.
Vanzelfsprekend ga ik met hen geen zaken meer doen.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten