Jeep Cherokee XJ hardbody

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 11 sep 2018 22:53

Ik heb twee vragen over de Jeep Cherokee XJ hardbody die in meerdere shops te koop is.

1. Heeft iemand hier die en wat is de kwaliteit?

2. Er zijn er te koop in verschillende maten, daar kom ik wel uit. Maar ook verschillende merken. Injora, Xtra Speed, Team Rafee, Loops Models en JS Scale zie ik onder andere voorbij komen. Zijn dit allemaal dezelfde of is er verschil? Ik zie wel wat uitvoeringsverschillen lijkt het, ene completer als de andere. Ze ogen allemaal precies hetzelfde.

Iemand ervaring mee?

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Gert-Jan » 12 sep 2018 15:14

1) prima kwaliteit. Lekker groot en zwaar uitgevoerd.

2)Het grootste verschil tussen de Injora en de JS scale is de constructie (injora heeft een los dak, losse zijpanelen) en de spatborden (Injora zwart rubber en breed, JS hard kunstof en wat smaller.

Mijn Injora:

Afbeelding

De JS van Tim (zonder de spatbordverbreders):

Afbeelding
Printjunkie :mrgreen:

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 12 sep 2018 17:00

Kijk, goede info Gert-Jan. Nu begrijp ik ook het verschil. Als ik het dus goed zie zijn er 2 versies en die worden onder een heleboel merknamen verkocht. Dat is mooi, want prijsverschillen lopen uiteen van 42 euro tot ongeveer 200 euro voor dezelfde set. Soms met en soms zonder lexan interieur. Is dus meer een kwestie van welke verbreder style wil ik.

Twee vragen nog. Zitten de ramen er standaard bij of moet je die los kopen? Ik zie ze niet altijd afgebeeld of vermeld.
En hoe hebben jullie de montage gedaan. Ik wil hem op mijn SCX10.2 monteren i.p.v. mijn huidige lexan Cherokee body.

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Gert-Jan » 12 sep 2018 17:42

Hoi Cesco,

De Injora versie die je op Ali kan vinden is perfect, wel de 313mm versie voor een SCX10 II bestellen.
Alles zit er bij, schroeven, gekleurde lampglazen, ramen van dik kunstof, bijna onbreekbaar. Volgens mij zat er alleen niet een voorbumper bij maar deze https://www.aliexpress.com/item/1-10-RC ... autifyAB=0 is er voor gemaakt.

De montage laat ik zo wel even zien, moet de foto's even opzoeken.

Het rijden met zo'n zware body vereist wel iets meer planning en stuurkunst maar dat maakt het juist leuk :mrgreen:
Printjunkie :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Gert-Jan » 12 sep 2018 17:58

Bevestiging gevonden.

Er worden 4 beugels meegeleverd. Twee gebruik ik achter zoals de fabrikant het bedoeld heeft. Aan de voorkant heb ik een iets andere constructie gemaakt met een stukje aluminium hoeklijn en de originele beugeltjes en stuk ingekort. De hele body zit zo op 4 punten vast op het chassis.

bevestiging voorkant
Afbeelding

let op de beugeltjes achter
Afbeelding

Injora bumper
Afbeelding

Alleen nog een kleurtje
Afbeelding

Klaar
Afbeelding

Zoals je kan zien heb ik de motorkap er uit gezaagd. Lekker makkelijk mat accu vervangen en er kunnen wat schakelaars onder verborgen worden. Zit vast met twee lipjes aan de achterkant en een dikke magneet aan de voorkant.

Het interieur is geloof ik ook van Ali. Past net niet helemaal lekker maar niemand die dat ziet :D

Ow en achter heb ik de veren vervangen door iets stevigere exemplaren en de imperiaal is er nu ook vanaf. Ik lag te vaak om :D

Ah, 61 euronen inclusief interieur: https://www.aliexpress.com/item/INJORA- ... autifyAB=0
Printjunkie :mrgreen:

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 12 sep 2018 18:43

Super antwoord Gert-Jan. Heel blij mee. Er is weer een project geboren.

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Gert-Jan » 12 sep 2018 19:15

Dat vraagt om een bouwverslag :D

Vergeet niet meteen een verlichtings kitje mee te bestellen. Zo uit het hoofd gaan er wel 12 led's in de body alleen al.
Printjunkie :mrgreen:

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 13 sep 2018 01:59

Gert-Jan schreef: 12 sep 2018 19:15 Dat vraagt om een bouwverslag :D

Vergeet niet meteen een verlichtings kitje mee te bestellen. Zo uit het hoofd gaan er wel 12 led's in de body alleen al.
Die zal er zeker komen, maar eerst nog een MST Pajero project afmaken. Intussen kan ik alles bestellen en verzamelen. Net even een rondje langs alle shops gedaan, RCmart is wel heel goedkoop ermee, 42 euro. En bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 17 dec 2018 21:33

Ik ben eerst doorgegaan met de lexan body met allemaal 3D geprint spul erop. Maar kan de hardbody toch nog niet helemaal uit mijn hoofd zetten. Dus opnieuw aan het kijken en dankzij Wouter opnieuw variaties gevonden. Als je dus zo een body wilt, moet je even goed opletten dat je de juiste besteld.

Dit omdat er wielbasis en uitvoering verschillen zijn. Ik zal proberen het op een rijtje te zetten in komende posten.

275mm 2 deurs. Hier zijn twee uitvoeringen van te vinden en verschillende merken bieden deze aan. Van de zijkant bekeken zie je 2 ramen, waar de 4 deurs er 3 heeft. Uitvoering op onderstaande foto heeft verder wel deurhandels alsof het een 4 deurs is, dat is blijkbaar een foutje in de productie geweest. Met weglaten en wat plamuur te fixen, maar niet zoals hoort. Verschillende merken bieden de 275mm body aan, maar als je zoekt op Injora of Team Raffee heb je de grootste kans.

Te koop op o.a. RCMart, Asiatees en AliExpress. Op Ebay vond ik de versie die geen 4 deurhandels heeft:
https://www.ebay.com/itm/RC-Scale-Truck ... 3556889717

versie met 4 deurkrukken.
275mm_1.jpg
275mm_2.jpg
275mm_3.jpg
versie met 2 deurkrukken:
275mm_4.jpg

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Wouterb » 17 dec 2018 21:58

Cesco schreef: 17 dec 2018 21:33 ....
Op Ebay vond ik de versie die geen 4 deurhandels heeft:
https://www.ebay.com/itm/RC-Scale-Truck ... 3556889717
.....
Mis! Blijkbaar erg besmettelijk want deze heeft ook 4 grepen. (Achterste 2 zijn niet gemonteerd).
Bekijk foto 6 en 7 van de 10.

Ook hebben alle 'korte versies' waarbij het te zien is, last van een verticale ribbel in het achterste zijraam, wannabe c-stijl.
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten